Vineri se desfasoara in Braila Parada masinilor de epoca

parada masini epoca

Vineri, 14 august,  brailenii pasionati de automobile vor putea urmari Parada masinilor de epoca, in cadrul manifestarilor dedicate Zilelor Brailei. Parada va incepe din parcarea Braila Mall, la ora 18.00, iar traseul va fi urmatorul: Parcare Braila Mall – Bariera Calarasilor – Cal. Calarasilor – Pta. Traian – Cal. Galati – B-dul Dorobantilor – Str. Republicii (Piata Mare) – Strada Grivita – Calea Galati – Cartier Vidin (intoarcere la Stadionul Progresul) – Strada Industriei – B-dul Dorobantilor – Piata Mare – Strada Grivita – Cal. Calarasilor – Parcare Primarie.  La ora 20, in parcarea Palatului Administrativ, va avea loc prezentarea masinilor amintite.

Acolo, brailenii vor putea vedea de aproape urmatoarele automobilele  de epoca: FORD T (1926), FORD A ROADSTER (1928), FORD A PHAETON (1931), AERO 30 (1936), FORD TAUNUS (1937), PLYMOUTH (1938), JEEP WILLYS MB (1943), JEEP WILLYS CJ3A (1948), PONTIAK EXECUTIVE STARCHIEF(1961), VW 1300 (1966), RENAULT 16 (1968),  VOLGA C21 (1968), VW 1200 (1969), FIAT X1/9 (1970), DACIA 1100 (1971), VW 1302 (1972), BMW 2500 (1973), LINCOLN CONTINENTAL MARK IV (1973), ARO M461 (1974), BMW 316 – E21 (1975), DATSUN 260C (1975), MERCEDES 220D (1976), ROLLS ROYCE SILVER SHADOW (1976), OPEL ASCONA B (1979), VW PASSAT B1 DASHER (1980), MERCEDES 200D – W123 (1983), TRABANT 1.1 (1985), LADA 1600, TRABANT 601

*Automobilul AERO 30, fabricat in 1937, a apartinut Regelui Mihai al Romaniei, fiind oferit cadou de presedintele Cehoslovaciei, Edvard Benes, in momentul cand regele a devenit sublocotenent. Este singura masina din serie care a fost dotata cu faruri mari, nichelate si care are chiulasa din bronz masiv. Din 1951, Aero 30 a circulat permanent pe strazile Romaniei. Cand era noua, masina putea rula chiar cu 140 km/h. Automobilul Aero 30 a fost produs din 1934 pana in 1948, in aproximativ 7.000 exemplare.

*Fordul T din 1926 a fost adus din Suedia, unde fusese importat din America, in urma  cu multi ani. A facut parte din Clubul Fordurilor T din Suedia si a participat la Raliul suedez al veteranilor, inca din 1969. Ford Model T (cunoscut si ca Tin Lizzie sau Flivver) a fost un automobil  produs de Henry Ford, la Ford Motor Company, intre 1908 si 1927. Productia lui Model T a inceput la 27 septembrie 1908, la fabrica Piquette din Detroit, Michigan. Modelul T afost acela care a revolutionat istoria automobilului, anul 1908 fiind anul in care automobilul a devenit accesibil publicului larg. Productia totala a lui Model T a fost de 15.007.034 de bucati (in 19 ani). Motorul avea 2,9 litri si 4 cilindri. Asezarea cilindrilor in acelasi bloc a fost una revolutionara, ea s-a pastrat si astazi. Motorul producea 20 de CP si o viteza maxima de 64–72 km/h. Consumul de 11,1 – 18,7 litri la 100 km este unul remarcabil chiar si in zilele noastre.

*Fordul A Roadster din 1928, decapotabil si elegant, mai era numit in gluma si “Fordul tabachera”, deoarece cele doua locuri din spate devin vizibile si utilizabile dupa ce se ridica un capac ce are si rol de spatar. A fost produs in 4.858.644 exemplare, in perioada 1927-1932. Primul Ford care a folosit comenzi pentru acceleratie ambreiaj si schimbator de viteze similar cu cele din ziua de azi. Costa 385 USD, avea 4 cilindri, capacitate 3,3L, putere 41 CP viteza maxima105km/h.

*Fordul A Phaeton Woody Wagon din 1931 – un automobil cu caroserie realizata din lemn, in stilul practicat in 1914 -1918

*Jeepul Willys MB si CJ3A este o masina de teren usoara 4×4, ce s-a fabricat intre 1941 si 1945. Este masina care construita in timpul celui de-al II-lea razboi mondial in 64.7925 exemplare si i-a dus pe americani la victorie; este buna pe orice tip de teren.

*Volga GAZ M21 – construita in URSS intre 1956 si 1970, este masina simbol pentru omniprezenta ”Securitate” si demnitarii dictaturii comuniste din acea perioada.  A fost o masina cu dotari modere, inalta, rapida, rezistenta si cu tabla protejata contra ruginii.

*Volkswagen broscuta – Cu 21.529.464 exemplare produse, ocupa locul I, ca modelul cel mai popular din toate timpurile. Volkswagen Type 1 este o masina compacta, proiectata si produsa in Germania si Mexic de Volkswagen, din anul 1938, pana in anul 2003. Masina cu doua usi si tractiune spate, denumita initial KDF-Wagen, putea fi achizitionata in 1937 in schimbul sumei de doar 900 de marci (400 de dolari), mai putin decat costa o motocicleta.

*Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producatorul  roman de automobile Dacia. Modelul a fost comercializat intre anii 1968 si 1971 si a fost un unul intermediar, pana la intrarea in productie a modelului 1300. In realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlina cu tractiune si motor pe spate. Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou presedintelui Republicii Socialiste Romania de atunci, Nicolae Ceausescu. Viteza maxima: 138 km/h, motor de 46 CP.