Dragomir are impresia ca schimbarea directorului Sandulescu ar crea un “blocaj” in transportul in comun

P1100612

Primarul Brailei, Marian Dragomir, nu are niciun gand sa-l schimbe in viitorul apropiat pe directorul societatii de transport in comun “Braicar” SA, Cornel Sandulescu (foto), indiferent ce petitii semneaza cetatenii in acest sens. Mai exact, nu il impresioneaza petitia cu titlul „Schimbarea conducerii Braicar – Braila”,  lansata zilele trecute in mediul online, in care se face referire la faptul ca societatea comerciala amintita – al carei proprietar este Consiliul Local Municipal – a achizitionat un numar de tramvaie care s-au dovedit inutilizabile, irosind circa 50.000 de euro. Intrebat astazi cum comenteaza aceasta chestiune, Marian Dragomir a spus ca un director nu se stabileste pe internet: “Conducerea unei societati comerciale, indiferent daca apartine mediului privat sau mediului public, nu se stabileste pe internet. Conducerea unei societati se stabileste in baza unei proceduri legale si la fel si demiterea ei. Am avut o discutie cu domnul Sandulescu, mi-a prezentat un punct de vedere scris legat de acea petitie. Tramvaiele au fost cumparate de la Holding Graz  Linien, o companie apartinand Municipalitatii din orasul Graz, printr-o licitatie publica in sistem electronic de achizitie publica, de la o municipalitate care va fi invitata si la Zilele Brailei, pentru a strange relatiile si a avea o colaborare mai buna in viitor. In momentul de fata sunt in procedura de inmatriculare a tramvaielor respective, pentru a se putea face si probele”.

Informat ca in ultimii ani au fost ridicate in spatiul public mai multe semne de intrebare in legatura cu activitatea directorului Sandulescu si intrebat, in acest context, daca in calcul o analiza a activitatii acestuia, pentru a stabili daca mai este cazul sa fie pastrat in functie,  sau nu, Dragomir a declarat: “Exista la <<Braicar>> un Consiliu de Administratie, va exista o noua repartizare a consilierilor municipali in Adunarea Generala a Actionarilor si vom putea sa vorbim din momentul in care vom avea si aceste doua foruri functionale. Mai mult decat atat, suntem intr-o perioada in care sunt foarte multe discutii legate de transportul public in comun, cred ca in perioada urmatoare trebuie sa fim un pic prudenti, pentru a nu ajunge sa cadem in numite capcane  legate de renuntarea la traseele de maxi-taxi si imposibilitatea <<Braicar>> de a le prelua, cu atat mai mult cu cat discutam despre lucruri care starnesc pasiune, pe acest subiect al transportului”.

Intrebat la ce “capcane” se refera, edilul sef a spus: “Putem ajunge in situatia in care societatile care presteaza astazi serviciul de transport public cu mijloace mai vechi de 10 ani sunt nevoite sa renunte la trasee, iar noi in perioada urmatoare trebuie sa avem capacitatea sa preluam traseele respective si o situatie <<delicata>>, sa-i spun asa, o schimbare majora la <<Braicar>>, poate duce la un blocaj pe acest subiect si cred ca nimeni nu isi doreste sa ajungem in aceasta situatie in care pe termen scurt, <<Braicar>> sa nu se poata mobiliza pentru preluarea traseelor respective, sa avem o situatie in care sa nu avem cu ce sa acoperim traseele si blocaj in trafic”.