Chiriac: Nu cred ca toti sunt nepoliticiosi la UPU, dar exista si personal care mai are o stare negativa de acasa, mai are o anumita nemultumire

P1090856

Presedintele CJ Braila, Iulian Chiriac, admite ca uneori, cand este aglomeratie, pacientii asteapta multe ore in holul Unitatii de Primiri Urgente din cadrul Spitalului Judetean, inainte de a putea fi vazuti de un medic. Chiriac a recunoscut astazi, de asemenea, ca se intampla cazuri in care personalul medical se comporta urat cu bolnavii aflati la UPU, admonestandu-i sau vorbindu-le nepoliticos. Seful judetului considera ca o explicatie ar fi aceea ca atunci cand este aglomeratie, iar personalul este putin, toata lumea – pacienti si cadre medicale – tinde sa fie irascibila. O alta explicatie a lui Chiriac este ca unii dintre medici sau anumite asistente vin cu suparari de acasa, sau nemultumiri legate de salarii, si atunci se enerveaza mai repede: “In ceea ce priveste situatia la UPU, adevarul este undeva la mijloc. Stiti ca au fost tot felul de discutii vizavi de timpul de asteptare. Eu va readuc aminte ca UPU este pentru primiri urgente, asa cum ii spune si numele, si au acolo un mod de desfasurare a activitatii pe anumite coduri, in functie de gravitatea problemelor de sanatate ale pacientilor. Sunt foarte multi pacienti acolo, personalul este foarte putin, ca si normativ, si intervine aceasta zona de disconfort, ca sa nu-i spun <<de nervozitate>>, in care pacientul asteapta foarte mult, iar cadrele medicale, fiind foarte putine, nu pot sa-si desfasoare eficient activitatea.

Eu am fost si ieri la spital si am discutat cu cadrele medicale de la UPU, dar si cu sefa UPU si am rugat-o foarte serios ca personalul sa-si faca treaba conform fisei postului. Nu cred ca toti sunt nepoliticiosi acolo, poate ca exista si personal care mai are o stare negativa de acasa, mai are o anumita nemultumire – si nu vreau sa vorbesc de salarii sau de medicamente… Pana la urma, insa, sunt niste proceduri pe care noi trebuie sa le respectam si cred ca aceasta stare de animozitate la UPU reflecta si conduita noastra.

Eu nu mai accept insa lucrurile la grosier, la pachet. As vrea cazuri concrete, astfel incat sa dam si cateva exemple, pentru ca daca spun ca la UPU am asteptat 9 ore si nu stiu cine a vorbit urat cu noi… Personalul trebuie sa aiba ecuson, trebuie sa stii cu cine ai vorbit, cine ti-a vorbit urat, astfel incat sa putem sa luam si masurile de rigoare”.