Danaila: Exista un intreg sistem bazat pe complicitati intre persoane din administratia locala si transportatorii de tip maxi-taxi

81806062_6_644x461_transport-persoane-mercedes-vito-8-1-locuri-transferuri-tururi-

Consilierul judetean Alexandru Danaila (PNL) nu are dubii ca exista complicitati ale unor persoane din administratia municipala si firmele de transport de tip maxi-taxi care inregistreaza datorii la plata redeventei. Danaila – care a fost viceprimar pana in iunie – a declarat astazi ca liberalii au cerut in mod constant in ultimii ani sa fie prezentata public situatia in ceea ce priveste plata redeventelor de catre firmele de transport de tip maxi-taxi, insa de fiecare data, informatiile furnizate de Primarie erau cosmetizate: “PNL, in tot mandatul trecut, in care si eu am fost viceprimar, a sustinut clar ca este nevoie de un transport public de calitate, care sa ofere serviciile pe care oamenii trebuie sa le primeasca, in schimbul pretului pe care il platesc. De fiecare data s-a impus ideea ca PNL vrea sa opreasca microbuzele maxi-taxi de pe traseu, ca PNL este impotriva transportatorilor de tip maxi-taxi. Din anul 2008, cand eram la primul mandat de consilier, domnul Vasile Varga si PNL au cerut in mod constant administratiei PSD situatia cu privire la datoriile pe care le inregistreaza firmele de transport local. De fiecare data, aceasta situatie a fost trunchiata si a ajuns la consilieri intr-o forma cel putin relativa, daca nu nereala. Mai mult decat atat, PSD, prin diferite mesaje, in campania electorala, a asigurat acesti transportatori care astazi sunt dovediti ca inregistreaza mari datorii, ca vor putea sa functioneze cu masinile chiar daca depasesc vechimea de maximum 10 ani, desi aceasta conditie era prevazuta in caietul de sarcini, cand au participat la licitatie. In minutul 2, cand ei au castigat alegerile, s-a dovedit ca nu pot sa faca acest lucru, pentru ca ar fi frizat penalul”.

Intrebat daca personal, considera ca reprezentantii PSD din fruntea Primariei au oferit protectie firmelor amintite, Danaila a raspuns: “Nu pot sa spun de o <<protectie>> oferita, <<protectia>> inseamna sa-l protejezi pe unul, cu anumite interese; nu pot sa fac afirmatiile astea astazi, dar pot sa spun ca nu este normal ca acesti transportatori sa inregistreze datorii colosale fata de bugetul local, in momentul in care firma <<Braicar>> isi plateste datoriile catre stat. Aceasta redeventa este asumata prin caietul de sarcini. Toate firmele care au datorii ar trebui impiedicate sa mai participe la orice tip de licitatie, toate firmele care au datorii ar trebui sa se retraga de pe traseu, sau sa fie retrase. Aici cred ca este o problema, ca n-au fost retrase de pe traseu, nu ca au datorii, fiindca sumele merg in instanta, vor fi recuperate intr-un fel sau altul; problema este de ce nu se retrag”.

Fostul viceprimar sustine ca vinovat pentru situatia creata nu este doar directorul Serviciului Transport din Primarie, Dan Gheorghe, pentru ca exista un intreg sistem bazat pe complicitati: “E usor sa gasesti un tap ispasitor, ca sa salvezi tot sistemul. Din punctul meu de vedere, sistemul este problema, nu neaparat o persoana. Ca are si Dan Gheorghe vina lui – e o problema pe care organele abilitate cu siguranta o verifica in perioada asta si vor da un verdict. Dar din punctul meu de vedere, sistemul este gresit si modul in care au fost incurajati acesti oameni sa inregistreze datoriile pe care le au si modul in care sunt tratati acum de acelasi partid, PSD, care astazi le cere sus si tare sa se retraga de pe traseu. Cand e vorba de acest sistem, exista complicitati cu trasportatorii privati, da”.

Precizam ca in mandatul trecut, viceprimarul care a avut in atributii domeniul transportului de calatori a fost Doinita Ciocan (PSD).