Primarul Panturu, pentru “habarnistii” care critica circulatia cirezilor pe sosele: Nu este un moft al oamenilor sa plimbe vacile pe drumul national

P1090399

Primarul comunei brailene Movila Miresii, Dumitru Panturu (PSD), reactioneaza in legatura cu comentariile critice facute pe o retea de socializare pe tema circulatiei pe drumurile publice a cirezilor care incurca traficul auto. Dumitru Panturu sustine ca aceste gen de comentarii, facute de “habarnisti”, “miros de la o posta a politica” si cere sa fie lasati in pace taranii care isi mana vacile pe drumurile publice, fiindca “animalele le sunt singurul mijloc de subzistenta” si nu trec cu ele pe un drum national dintr-un moft, ci fiindca numai asa pot ajunge la pasune: “Pentru habarnisti…. Extras din OUG 195,2002 Circulatia pe drumurile publice.Sectiunea 16..111. 1) Animalele izolate sau in turma (cireada) pot fi manate pe drumurile publice, de regula pe timp de zi, numai de insotitori (ciobani etc.). In cazul in care acestea sunt manate pentru traversarea drumului public sau prin trecerea la nivel cu calea ferata, este necesara existenta unui numar suficient de insotitori, dar nu mai putin de trei. Izolat, animalele (cite cel mult doua la insotitor) pot fi conduse de frau.
2) Turmele mari trebuie fractionate in grupuri compacte si bine separate intre ele, tinind cont de numarul insotitorilor, astfel incit sa se creeze spatii suficiente, care ar permite circulatia fluenta si in siguranta a celorlalti participanti la trafic….

Miroase de la o posta a politica…Va rog sa lasati bietii tarani in pace…putin respect pentru acestia, animalele le sunt singurul mijloc de subzistenta.De ce amestecati presedintele Cj Braila in aceasta chestiune, cand drumul respectiv este national? Nu este un moft al oamenilor sa plimbe vacile pe drumul national,islazul este pozitionat intr-o zona in care nu se poate evita tranzitarea drumului national”.

Amintim ca zilele trecute, o soferita i-a solicitat pe o retea de socializare presedintelui CJ Braila, Iulian Chiriac (PSD), la modul ironic, sa dea publicitatii programul circulatiei cirezilor pe DN 22, pentru „fluidizarea traficului”.