Silviu Radu: Oamenii trebuie sa stie ca ceea ce patesc ei la UPU nu este din cauza personalului medical de acolo

P1090855

Fostul manager al Statiei de Ambulanta Braila, Silviu Radu, considera ca solutia pentru evitarea aglomerarii nejustificate a Unitatii de Primiri Urgente cu pacienti care nu au afectiuni grave, ce le-ar pune viata in pericol si implicit, evitarea situatiilor in care acest tip de pacienti asteapta cu orele ca sa ii vada un medic, este infiintarea  unui Centru Multifunctional, care sa prelua toate acele cazuri ce in mod normal, nu sunt de compententa UPU.

Intr-un comentariu postat pe o retea de socializare, fostul manager al Statiei de Ambulanta identifica si cele 3 cauze care, in opinia sa, genereaza problemele de la UPU, ce afecteaza atat pacientii, cat si personalul medical, care este supraaglomerat: * incadrarea gresita a pacientilor ce sunt dusi la UPU; * lipsa programului medicilor de familie in weekend si in sarbatorile legale; * lipsa dispensarelor de urgente medii cu program 24/24.
“U.P.U. Braila este in continuare un subiect mult discutat . Atunci cand a fost un subiect miraculos si a fost salvata viata cuiva dar si atunci cand diverse persoane s-au simtit nedreptatite. Ultimul scandal a aparut dupa ce o ziarista a avut parte( asa cum apreciaza ea) de un tratament neadecvat.
Se dezbate pro si contra se spun pareri, unele sunt pertinente dar altele sunt undeva in zona noului episod din seria Star Wars –Trezire Fortei. Este clar ca numarul medicilor din U.P.U. nu este suficient si va spun din cunostinta de cauza ca acei medici din U.P.U. au si ture de 48 de ore uneori, da asa este, si nu trebuie acum sa cautam cine spune sau cine nu spune adevarul din interiorul sistemului. Important este sa cautam si sa gasim solutii dar si sa stim exact cum si de ce functioneaza asa greu U.P.U.
U.P.U. prin destinatia ei este construita sa rezolve urgentele cod rosu ce necesita resuscitare si o interventie medicala de specialitate imediata, si urgentele de cod galben a pacientilor critici a caror stare se poate transforma in orice moment in stare de cod rosu.
De la aceste coduri lucurile se distanteaza clar de UPU si toate celelalate coduri de interventie medicala nu fac obiectul interventiei U.P.U. Conform criteriilor de departajare in functie de simptome a urgentelor urmeaza codurile: COD VERDE –urgenta fara grad de pericol iminent; COD ALBASTRU- efectele unei boli acute; COD ALB- necesita doar consult.
Reactiile aparute ale oamenilor ce ajung la U.P.U. sunt de multe ori corecte dar oamenii trebuie sa stie ca ei patesc asta nu din cauza personalului medical ce deserveste U.P.U.
Cauzele reale sunt:
-Incadrarea gresita a pacientilor ce sunt dusi la U.P.U.
-Lipsa programului medicilor de familie in weekend si in sarbatorile legale.
– Lipsa dispensarelor de urgente medii cu program 24/24.
Solutia este: Infintarea unui Centru Multifunctional conform Ordonanta de urgenta 58 din 16 iunie 2011 a Ministerului Sanatatii care vor prelua toate urgentele de cod verde, albastru, alb. Aceasta se poate face in parteneriat C.J, Primarie sau doar C.J.
Multi vor spune ca nu sunt medici. Sunt medici de familie ce nu au portofoliul de pacienti complet si pot efectua garzi in acest centru si mai sunt si medici ce au cabinetele concesionate de la C.J. Sau Primarie carora li se poate solicta sprijinul in a face garzi in acest centru multifunctional.
Aceasta este o solutie pentru ca pacientii sa primeasca un tratament corespunzator si adecvat si medici si personalul de la UPU sa poata sa si faca treaba in conditii optime fara presiuni externe”, scrie Silviu Radu.