DISPERAREA CAND IMI VINE… 6 TRECERI DE PIETONI SI 7 LIMITATOARE DE VITEZA, PE O PORTIUNE DE STRADA DE 300 METRI. SI-N CAPAT, BARIERE

Culmea amenajarii urbanistice, la Braila: o portiune de strada de circa 300 de metri, pe care circulatia este relativ redusa, pe care s-ar fi dorit amenajate 6 treceri de pietoni, 7 seturi de limitatoare de viteza, plus un sens giratoriu, ca sa fie treaba buna. Si toate, pe banii unui privat, care se ofera sa faca astea din proprie initiativa.

Despre asta s-a discutat astazi in Consiliul Local Municipal, zona vizata fiind portiunea din strada Anghel Saligny situata intre str. Imparatul Traian si str. Danubiului (in apropierea falezei) cel care s-a oferit sa se ocupe de acest proiect, pe banii lui, fiind omul de afaceri Gheorghe Antistescu, proprietarul “Romnav”.

La prima vedere, ar putea parea uimitoare generozitatea cu care Antisescu este gata sa-si chletuiasca banii “in vederea ameliorarii spatiului public urban”. Dar daca precizam ca sediul „Romnav” SA Braila – in care se afla si locuinta omului de afaceri – se afla amplasata chiar in zona vizata si ca  tot acolo se organizeaza destul de des curse de masini ilegale pe timpul noptii, lucrurile incep sa se mai limpezeasca.

Propunerea de “ameliorare a spatiului public urban” de catre SC Romnav SA Braila, asa cum a figureaza in documente, este urmatoarea: “Avand in vedere ca strada Anghel Saligny (sectorul care face obiectul prezentei documentatii) este situata la extremitatea nordica a zonei de promenada de pe malul Dunarii, ea fiind traversata de pietonii care coboara pe strazile Danubiului si Imparatul Traian spre faleza Dunarii, este prioritara amenajarea strazii Anghel Saligny pentru circulatia pietonala si auto in conditii de siguranta. Pe acest sector de strada se propun urmatoarele:

* amenajarea trecerilor de pietoni in zona intersectiilor

* amenajarea cu minigiratie a intersectiei dintre strada Anghel Saligny, strada Imparatul Traian si strada Debarcaderului

* se vor amenaja piste pentru biciclisti adiacente trotuarului (la bordura carosabila marginala) in partea carosabila, pe ambele sensuri de circulatie

* se vor monta limitatoare de viteza, pentru linistirea traficului si reducerea vitezei

* se vor semnaliza corespunzator toate amenajarile propuse prin marcaje rutiere si indicatoare rutiere, conform legislatiei in vigoare”.

Proiectul cuprinde realizarea in zona mentionata a 6 treceri de pietoni si a 7 seturi de limitatoare de viteza, care ar fi montate pe toata latimea partii carosabile, “avand ca scop obligarea participantilor la trafic sa reduca viteza de circulatie inainte de trecerile de pietoni, astfel reducandu-se riscul de producere a accidentelor”.

Pentru cine stie ca pe timpul zilei, circulatia in zona este relativ redusa, asemenea “desfasurare de forte” pare mai mult decat exagerata; pentru cine stie ce se intampla acolo pe timpul noptii, numarul mare al trecerilor de pietoni (menite, de fapt, sa justifice montarea cat mai multor limitatoare de viteza) este semn clar al disperarii la care au ajuns cei care locuiesc in zona. Si este usor de vazut ca daca proiectul era aprobat, cel mai probabil, de la cursele de masini, s-ar fi ajuns direct la cursele de melci, in zona in care se afla sediul “Romnav”.

Partea si mai interesanta este insa ca in afara de ceea ce era prevazut in documentatia scrisa prezentata consilierilor, ieri, in cadrul intalnirii primarilor cu liderii de grup din CLM, s-a discutat despre faptul ca patronul “Romnav” ar avea in plan sa monteze si niste bariere la capetele portiunii de strada amintite.

Despre acest element care nu apare in documentatia scrisa, dar care nu este de neglijat, a vorbit astazi in sedinta CLM consilierul municipal Sorin Ionita (PNL). Acesta s-a aratat de acord cu ideea de a i se permite lui Antistescu sa faca pe banii lui toate acele amenajari, cu mentiunea ca ar trebui exclusa din start ideea montarii de bariere de catre un privat, pe un drum public: “Sa scoata barierele din plan si in aceste conditii, sa dam posibilitatea de a se ingriji de spatiul public cuiva care doreste sa-l ingrijeasca pe banii lui! Nu cred ca limitatoarele de viteza reprezinta o restrictie. Cu atat mai mult cu cat in zona respectiva se fac de ani de zile curse de masini”.

“De asta avem Politie Rutiera!” a comentat Dragomir.

“Pai da, dar degeaba o avem! Adica eu o vad ca pe o chestie de bun simt: consider ca atata vreme cat o persoana isi manifesta interesul sa ingrijeasca spatiul public, ar trebui sa-i dam dreptul sa faca treaba asta. Nu sunt de acord, intr-adevar, cu montarea de bariere, adica cu limitarea accesului cetatenilor in zona respectiva”, a mai spus liberalul.

In ciuda propunerii lui Ionita, in finalul discutiilor, in urma votului majoritatii consilierilor, proiectul a fost respins.