CHIRIAC: NU MAI FACEM O DIRECTIE, CI INFIINTAM UN SERVICIU DE DRUMURI IN CADRUL CJ. ASTFEL, COSTURILE SUNT MAI MICI

Presedintele Iulian Chiriac, a renuntat la ideea de a infiinta o Directie de Drumuri in subordinea Consiliului Judetean Braila si a decis sa se rezume la un Serviciu de drumuri, care va functiona in cadrul Directiei Tehnice de Lucrari Publice. Chiriac a explicat ca dupa mai multe analize, a ajuns la concluzia ca un serviciu de drumuri ar presupune costuri mult mai mici decat o directie, fiindca ar trebui sa aiba un director, un contabil si un sef pe achizitii, deci s-ar plati lunar niste salarii de sefi la care, de fapt, se poate renunta: “Pentru ca costurile erau destul de mari, am hotarat sa facem un serviciu, o structura nu foarte mare, dar acoperitoare pentru a rezolva aceste probleme rapide, gen taiat iarba, pus indicatoare rutiere, marcaje rutiere si asa mai departe. Le-am cerut domnilor directori din cadrul CJ sa intram cu proiectul de hotarare (in sedinta CJ, spre aprobare – n.r.) in luna aceasta, ca si organigrama, dupa care urmeaza statul de functii, ne oprim, facem o lista cu utilajele necesare pentru aceste lucrari, le cumparam, dupa care incepem efectiv concursurile pentru ocuparea acestor posturi. Va fi un sef serviciu si 10 lucratori pe aceste utilaje. Posturile sunt incluse in organigrama CJ.

Si ca sa va spun de ce am luat si aceasta hotarare, de ce nu o directie: pentru ca trebuia sa fie si anumite posturi de conducere si pe partea de contabilitate, si pe partea de achizitii, si ca administrare si am spus ca e mai bine sa economisim niste bani si achizitiile acestui serviciu sa se faca prin Serviciul de achizitii al CJ; mai bine il intarim pe acesta, decat sa mai cream inca o structura mai mica, care va fi… nu stiu… poate ineficienta sau mai greoaie”.

Chiriac a mai explicat ca din momentul in care noul Serviciu de drumuri va fi functional, el se va ocupa de tot ce inseamna curatare a vegetatiei de pe marginea drumurilor, fara sa se mai angajeze alte firme care sa faca acest lucru. Mai exact, se vor organiza licitatii si se vor incheia contracte cu diverse firme numai pentru ceea ce inseamna strict repararea drumurilor judetene (pentru lucrari mai mari, mai complexe, si nu din cele mici sau urgente, de care se va ocupa tot Serviciul de drumuri din cadrul CJ).