TABARAC: SUNT RECLAMATII CA UNELE APOMETRE INTELIGENTE INREGISTREAZA UN CONSUM DE APA CHIAR SI ATUNCI CAND E OPRITA APA

Consilierul municipal liberal Adrian Tabarac sustine ca mediatizarea cazului Mihail Stafida (despre care s-a vorbit prima data la modul public intr-o conferinta de presa a PNL) a fost ceea ce a declansat avalansa de intrebari legate de activitatea CUP, scoaterea la iveala a mai multor nereguli si chiar decizia PSD-istilor de a reduce taxa pe apa de ploaie in lunile care urmeaza, pentru a mai linisti spiritele pe aceasta tema.

Mai exact, este vorba despre braileanul Mihail Stafida, care a dat in judecata CUP Dunarea, contestand valoarea taxei pe apa de ploaie care i-a fost calculata in perioada 2014-2017, instanta dandu-i castig de cauza si obligand compania sa-i recalculeze taxa aferenta celor 3 ani si sa-i restituie banii incasati abuziv.

Ulterior, ca urmare a intrebarilor adresate de presa conducerii CUP si autoritatilor locale, s-a descoperit ca nu era vorba de o simpla eroare de calcul, ci de utilizarea unei formule care nu mai era valabila de cativa ani. Mai mult, s-a descoperit ca Stafida nu era singurul caz in care CUP a folosit o alta formula decat cea legala si ca angajatii companiei utilizau de ani de zile, in paralel, doua formule diferite, din care una nu mai era valabila. In plus, s-a descoperit ca daca in municipiu toti clientii CUP racordati la reteaua de canalizare au fost taxati pentru apa de ploaie, in celelalte localitati din judet in care exista o astfel de retea au fost taxate doar institutiile publice, firmele si locuitorii de la bloc, nu si clientii care locuiesc la casa.

Tabarac a mentionat ca in ultimele luni, foarte multi cetateni au venit sa reclame la PNL abuzurile la care au fost supusi de CUP Dunarea, iar concluzia liberalilor a fost ca nu sunt chestiuni punctuale, ci probleme generale, semnalate de zeci de persoane sau reprezentanti ai unor asociatii de proprietari: “Daca erau 2-3 persoane care aveau aceasta problema, spuneai <<Domnule, sunt niste cazuri aparte. Cum a spus domnul primar, <<brailenii fura apa>>. Sunt 2-3, dar nu este general. Sa nu uitam ca 40% din pierderile de la CUP Dunarea sunt prin tevi proprii”.

Consilierul municipal a mentionat, printre nemultumirile exprimate de cetateni, pe acea legata de faptul ca mai multi clienti CUP au constatat cu stupoare ca in cazul unor avarii, in perioada in care s-a oprit furnizarea apei potabile, apometrele inteligente au inregistrat consumuri de cateva zeci de metri cubi de apa: “Sunt asociatii de proprietari care se plang ca la diverse avarii se opreste apa, iar intre indexul de la apometru cand s-a oprit apa si cel de la momentul la care a venit iar apa pe teava este o diferenta. Si nu este o singura persoana, ca poate nu dai crezare din prima. Dar cand vezi ca mai multe persoane vin si spun acelasi lucru… Daca vin 2-3-5, stiti cum e o vorba, <<cand 2 iti spun ca esti beat, te duci la culcare!>>; cand 10 iti spun, 20, mai multi vin si iti spun aceeasi problema, clar este o problema, nu este o inventie a unui om”.

Precizam ca am incercat ieri sa obtinem si opinia directorului economic al CUP, Ionel Avram, pe aceasta tema, insa am fost invitati sa revenim saptamana viitoare, dat fiind ca zilele acestea el este ocupat cu un audit care se desfoara la compania amintita.