DANAILA: DANDU-I STATUT DE OPERATOR UNIC, NOI TRANSFORMAM “BRAICAR” INTR-UN NOU CUP DUNAREA

Presedintele PNL Braila, Alexandru Danaila, este de parere ca actuala conducere a Primariei municipiului nu are o viziune coerenta pe termen lung privind asigurarea si dezvoltarea transportului public de calatori pe raza municipiului. Mai mult, Danaila spune ca din aceasta luna, odata cu prelungirea contractului de delegare a gestiunii  incheiat cu “Braicar” SA, firma amintita va detine monopolul pe acest sector de activitate si va putea face ce vrea ea.

In acest context, liberalul se teme ca “Braicar” va actiona ca si CUP Dunarea, care face diverse diverse abuzuri fara teama ca o sa-si piarda clientii, fiindca brailenii nu au alta varianta la care sa poata apela pentru furnizarea apei si pentru servicii de canalizare: “<<Braicar>> va ramane singura societate care va presta cursele regulate din municipiu si nu va mai avea voie sa faca alte activitati, curse neregulate sau curse ocazionale, nu va mai avea voie sa aiba alte venituri in afara de cele provenite din activitatea  de transport public de calatori in municipiul Braila. Practic, noi suntem pe punctul de a transforma <<Braicar>>-ul pe care il stim intr-un nou CUP Dunarea. Deci Braicar va deveni operator unic, cu Regulament, cu caiet de sarcini, cu contract de delegare.

Daca am avut experienta nefasta sa suportam diferite abuzuri din partea celor de la CUP Dunarea, cred ca ar trebui la <<Braicar>> sa fim mult mai atenti, mult mai precauti si sa se gandim la investitii care vor genera costuri si tarife cat mai mici in viitor, ca despre asta este vorba: cum facem ca aceasta societate sa fie eficienta.

La CUP Dunarea nu s-a gandit nimeni la treaba asta. La CUP Dunarea sunt investitii care nu sunt rentabile, pentru ca n-a facut nimeni un studiu de impact. Sunt zeci de km de conducte trase cu un utilizator la capatul conductei sau cu doi, sunt oameni angajati pentru a gestiona aceste conducte si ele nu sunt folosite. Toate astea se regasesc in costurile pe care le platim noi.

De asta spun ca la <<Braicar>> ar trebui sa fim foarte atenti, sa nu mai facem acelasi greseli si propunerea noastra este de a avea un sistem integrat de management al activitatii in transportul public de calatori. Ceea ce inseamna ca noi trebuie sa ne gandim la toate aspectele acestui serviciu. Si ma refer aici la infrastructura proprie: statii, centre in care se desfasoara activitatea <<Braicar>>, depoul de reparatii si alte zone, flota de transport si bineinteles, trebuie sa avem in vedere sumele pe care CLM le plateste catre <<Braicar>>, pentru desfasurarea activitatii.

La fel ca si la CUP Dunarea, odata semnat acest contract, CLM va fi obligat sa asigure toate fondurile necesare, astfel incat <<Braicar>> sa nu iasa pe pierdere, sa fie pe plus. <<Toate fondurile>> insemnand de la 1% pana la 100%”.

Precizam ca in sedinta CLM de la finele saptamanii trecute s-a aprobat prelungirea contractului de delegare a gestiunii prin atribuire directa a serviciului de transport public local de calatori pe trasee principale cu autobuze, incheiat cu “Braicar” SA Braila, pana la data intrarii in vigoare a Contractului de servicii publice de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de calatori prin curse regulate, auto si electric din municipiu.