DRAGOMIR: PRIMARIA NU POATE INTERVENI IN PRIVINTA MASINILOR DE MARE TONAJ CARE CIRCULA PE CALEA GALATI. NUMAI ISCTR ARE COMPETENTE IN ACEST SENS

Primarul Brailei, Marian Dragomir (PSD), spune ca institutia pe care o conduce nu poate impiedica masinile de mare tonaj sa circule pe Calea Galati, fiindca nu are competente in acest domeniu. Dragomir a raspuns astfel consilierului Lucian Caprariu (independent), care a solicitat ca Municipalitatea sa ia masuri pentru a restrictiona traficul greu pe Calea Galati, dat fiind ca strada respectiva este si asa intr-o stare avansata de degradare, iar lucrarile de reparatii vor incepe cel mai devreme anul viitor, deci soferii se vor mai chinui ceva timp  de acum inainte sa conduca prin hartoapele de acolo. Caprariu a cerut acest lucru dupa ce Marius Termegan, directorul Directiei Tehnice din cadrul Primariei Braila, a confirmat ca masinile de mare tonaj care circula pe strada amintita fac ca aceasta sa se strice si mai tare.

Dragomir a explicat ca singura institutie care are dreptul legal de actiona in aceasta directie este Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR): “Cei de la Politia Rutiera nu au instrumentele si nu sunt abilitati in privinta masuratorilor respective. Noi am facut niste adrese catre ISCTR prin care am solicitat sa monteze periodic la intrarile din municipiu cantarele acelea, pentru a vedea care este tonajul masinilor care intra in Braila. Au existat niste actiuni de tipul acesta, dar stiti si dvs, ele nefiind permanente, cu siguranta sunt si transportatori care mai <<triseaza>>, ca sa nu spun altfel.

Exista, ca peste tot in lume, si transportatori care profita de faptul ca la anumite ore nu exista in teren acele cantare si incarca masinile cu o capacitate peste cea legala. Toate aceste aspecte conduc la degradarea drumurilor din toata Romania, nu doar dintr-un oras. In aceasta situatie, <<salvarea>> vine prin construirea podului peste Dunare – la care proiectarea a inceput, inclusiv sondajele -, cu preluarea  traficului greu care merge catre Tulcea de pe breteaua care se va lega la Centura municipiului, la intersectia cu Soseaua Baldovinesti. Atunci vor mai tranzita Calea Galati doar autovehiculele de mare tonaj care vor merge in port si cele care merg la Promex”.