DEPUTATUL VARGA L-A INTERPELAT PE MINISTRUL TRANSPORTURILOR CU PRIVIRE LA PROIECTUL PODULUI PESTE DUNARE

Informatiile contradictorii aparute in spatiul public in ultima vreme, privind stadiul investitiei ”Pod suspendat peste Dunare  Braila – Tulcea” l-au determinat pe deputatul PNL de Braila Vasile Varga sa-l interpeleze pe ministrul Transportului, Lucian Sova, in legatura cu acest subiect.

Potrivit unui comunicat dat publicitatii, demersurile parlamentarului liberal vin pe fondul existentei unor suspiciuni ca Guvernul PSD-ALDE nu a facut toate demersurile de accesare a finantarii din fonduri ale Uniunii Europene pentru constructia podului, dar si ca termenele convenite pentru proiect nu vor fi respectate.

Contractul pentru podul suspendat peste Dunare a fost semnat in luna ianuarie 2018, ordinul de incepere a lucrarilor de proiectare a fost dat pe 2 martie 2018, iar pe 1 martie 2019 ar trebui sa fie finalizata proiectarea. In martie 2019, ar urma inceperea executiei efective a lucrarilor, care ar trebui sa dureze trei ani, pana in martie 2022.

”Este un obiectiv de investitii extrem de important pentru dezvoltarea orasului si judetului Braila, dar si a intregii Regiuni Sud-Est. Discutam despre asta de ani de zile, dar nimic nu s-a intamplat, decat la stadiul de intentii si declaratii. Acum, cand lucrurile par sa se fi conturat, aflam ca, de fapt, Ministerul Transporturilor lucreaza intr-un ritm ingrijorator, ca nimic nu este limpede. Locuitorii judetului Braila chiar au nevoie de o certitudine ca zona se va dezvolta, pentru ca absenta unei cai de acces importante lasa municipiul si judetul Braila in izolare economica. Din lipsa de oportunitati, economia locala este in regres, nivelul de trai este tot mai scazut, iar tinerii migreaza spre alte zone mai bine dezvoltate ale tarii sau spre strainatate”, a declarat Vasile Varga.

Parlamentarul brailean l-a intrebat pe ministrul Transporturilor daca are informatii certe ca asocierea Astaldi Italia – IHI Structures Japonia – care a castigat licitatia – va finaliza proiectarea podului in termenul convenit, martie 2019. De asemenea, liberalul a intrebat care este situatia finantarii acestui obiectiv de investitii, daca a fost depusa la Bruxelles cererea de finantare, in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM) si daca Guvernul Romaniei asigura co-finantarea investitiei, prin alocarea, in bugetul aferent anului 2019, a fondurilor necesare finantarii acestui obiectiv.

”As vrea sa ma asigur ca in conditiile in care proiectarea ar urma sa fie finalizata in martie 2019, conform calendarului, organizarea licitatiei pentru desemnarea constructorului pentru aceasta investitie este intr-un grafic firesc, astfel incat lucrarile sa demareze imediat”, a mai spus deputatul PNL.