MEIROSU: “SCOALA NU FOLOSESTE LA NIMIC” ESTE CEA MAI GRAVA IDEE PE CARE O POATE IMPARTASI UN TANAR AFLAT IN FORMARE

Deputatul brailean Emilia Meirosu (Pro Romania) este de parere ca problema fundamentala in Romania este sistemul educational, motiv pentru ca sunt necesare schimbari radicale in acest domeniu. Profesorul Meirosu a explicat ca aceasta a fost una dintre temele abordate la primul Congres Pro Romania, la care s-au analizat si posibile solutii.

Deputatul a precizat ca un raport recent al Comisiei Europene plaseaza sistemul educational romanesc “intr-un clasament rusinos”, cu o rata a abandonului scolar de 18%: “Aceasta este o prima chestiune pe care va trebui sa o rezolvam. De aici putem trage concluzia ca problema fundamentala a acestei tari este Educatia, sistemul educational, pentru ca de aici s-au dezvoltat si celelalte crize pe care le traim impreuna – in primul rand, criza morala, criza de neincredere pe care toti cetatenii acestei tari o resimt.

Criza morala a venit din doua teme pe care tinerii le impartasesc astazi. Cei din sistemul educational sustin ca scoala nu le foloseste la nimic si va trebui sa facem toate demersurile, cu toate fortele – profesori, educatori -, pentru a demonta aceasta idee care a intrat intr-un mental colectiv. <<Scoala nu foloseste la nimic>> este cea mai grava afirmatie pe care un tanar in formare poate sa o impartaseasca.

Si cealalta afirmatie, a adultului, este ca <<Pot sa rezolv orice, imi permit orice>>. Ajungem la concluzia ca societatea este atat de franta intre varfurile educationale – care vor sa mearga inainte, care au inteles demersul a ceea ce inseamna sistem de invatamant la ora aceasta – si cei care incearca sa se descurce, care considera ca totul poate fi rezolvat, iar daca nu rezolvat, macar amestecat, descurcat, furat. Va trebui sa demontam aceste doua mituri,  astfel incat societatea romaneasca sa revina intr-un mental al corectitudinii si al valorilor sociale”.

Potrivit Emiliei Meirosu, la discutiile purtate pe tema Educatiei, “sindicatele au mai ridicat problema birocratiei excesive, a platii diferentiate a invatatorilor de etnie maghiara, care primesc o plata suplimentara cu ora, pentru cei care accepta sa predea limba romana; invatatorii din zona noastra nu au asemenea plati suplimentare, pentru ca in planul cadru ei predau limba romana.

O alta chestiune a fost subfinantarea sistemului si cu precadere centralizarea pe finantare, pentru ca la ora aceasta banii vin din minister catre inspectoratele scolare, care distribuie banii catre scoli – si de aici, dorinta exprimata de cei prezenti, de a descentraliza cu adevarat sistemul de invatamant”.