MODERNIZAREA BULEVARDULUI DOROBANTILOR A INCLUS CONSOLIDAREA VECHIULUI CANAL COLECTOR DOAR PE O PORTIUNE DE CIRCA 500 M. LUNGIMEA CANALUL COLECTOR CARE TRECE PRIN SUBTERAN, DE LA UN CAPAT LA ALTUL AL BULEVARDULUI, ESTE DE 2.960 M

In cadrul proiectului de modernizare a Bulevardului Dorobantilor – investitie de 100 milioane lei, fara TVA, finantata in proportie de 80% din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional – nu s-a consolidat integral vechiul canal colector care trece prin subteran, de la un capat la altul al arterei amintite. Mai exact, a fost consolidat canalul colector doar pe circa 500 de metri, din totalul de 2.960 m, adica s-a lucrat doar la o portiune care era in avansata stare de degradare si in zona cintrelor (armaturile din otel beton) care au fost montate in anii ’80, dupa ce tunelul subteran a cedat sub greutatea unui tramvai. Este ceea ce a declarat Marin Dragos, managerul de proiect, in cadrul conferintei de presa in care s-a anuntat receptia finala a lucrarilor care teoretic ar fi trebuit sa se incheie in decembrie 2013 si practic, s-au incheiat in decembrie 2018.

Dincolo de amanuntele ce tin de reabilitarea caii de rulare a tramvaiului, a trotuarelor si spatiilor verzi, ziaristii au vrut sa stie daca s-a consolidat canalul colector pe toata lungimea sa si daca mai exista riscul unui eveniment de genul celui din anii ’80, cand in urma tramvaiului s-a surpat terenul pe cateva zeci de metri si s-a format o groapa uriasa.

Marin Dragos a explicat ca, de fapt, nu s-a consolidat vechiul canal colector pe toata lungimea sa, de-a lungul Bulevardului Dorobantilor, ci s-a lucrat numai pe anumite portiuni care au fost considerate vulnerabile: “Lucrarile de modernizare au cuprins intreaga lungime a Bulevardului Dorobantilor, s-a reabilitat sistemul rutier pe 4,7 km si odata cu acesta, si retelele de utilitati cuprinse in corpul drumului – respectiv apa si canalizare. Calea de rulare a tramvaiului este reabilitata cu placa de beton dublu armata, in lungime de 4 km. Reteaua de contact a fost inlocuita cu totul. In trotuarul din partea dreapta, pe sensul de mers spre Calea Galati, a fost amplasat un sistem multitubular prin care, teoretic, la un moment dat, detinatorii de cabluri aeriene ar avea posibilitatea sa le coboare de pe stalpi, pentru a asigura un aspect mai luminos al spatiului.

Consolidarea canalului colector s-a realizat in zonele care erau sustinute de cintre si care ar fi putut prezenta probleme in aceea ce priveste structura de rezistenta. Lungimea cintrelor este de 115 m. De asemenea, canalul colector a mai fost consolidat si pe o portiune din zona strada Theodor Aman  – strada Brates, unde era intr-o stare foarte avansata de degradare, pe o portiune de 400 m. Lungimea totala a canalului colector este de 2.960 m”.

Amintim ca vechiul canal colector a fost construit in perioada 1914-1916 si a fost proiectat sa functioneze 50 de ani.