SARBU, DESPRE SERVICIUL DE INTRETINERE A DRUMURILOR JUDETENE: NOI AM PLATIT UTILAJE, PLATIM OAMENI SI CARE ESTE EFECTUL? CE A ECONOMISIT JUDETUL?

Consilierul judetean Marian Sarbu (PNL) se teme ca Serviciul de intretinere a drumurilor judetene, din subordinea CJ Braila, va fi un alt tip “Rocreativ” (societate comerciala infiintata de CJ care a functionat ani la rand fara sa desfasoare niciun fel de activitate concreta, care a mers an de an pe pierdere, pana cand a fost inchisa). Sarbu considera ca de la cativa angajati, cum se preconiza initial, acest Serviciu isi va mari tot mai mult personalul, pe banii publici.

Liberalul a facut aceste comentarii la cea mai recenta sedinta CJ Braila, cand s-a dezbatut proiectul de hotarare privind preluarea de catre Consiliul Judetean a unui teren de 5.000 metri patrati de la Primaria Ianca, pentru amenajarea sediului Serviciul de intretinere al drumurilor judetene: „Asa cum am spus si in momentul in care s-a infiintat acest serviciu, ca va fi un alt <<Rocreativ>>, cu alta palarie, se dovedeste ca asa e. Astazi ne solicitati sa preluam de la Ianca un teren de 5.000 mp cu un WC de 8 mp – pentru ca inteleg ca aceasta e destinatia lui. Acolo, noi va trebui sa facem sediu, adica sa facem o constructie, dupa care o sa ne cereti sa avem paznici, sa pazeasca acea constructie si sa ne pazeasca si utilajele. Si uite asa ajungem ca de la aia 5 lucratori care erau acolo si trebuiau sa asigure doar urgentele – cand nu aveam contracte -, sa avem un mic <<gigant>> serviciu care nu produce nimic. Va intreb astazi: cati bani a cheltuit pana astazi, fara sa presteze nimic, acest serviciu?”.

“Ba chiar a prestat foarte mult! Asta e opinia dvs, ca n-a prestat nimic”, a intervenit presedintele CJ, Iulian Chiriac (PSD).

 “OK! Cat s-a cheltuit pana astazi si ce servicii a prestat? Si dupa aceea sa vedem cati bani am fi platit noi daca am fi contractat acel serviciu – si o sa vedem ca am platit mai mult decat daca noi contractam. Dar astea sunt ambitii personale si la nivelul CJ si la nivelul Primariei (municipiului – n.r.), de a crea ceva al tau, pe care sa-l stapanesti, sa poti sa-l trimiti tu sa faca ce? Am creat niste servicii care sa faca nimic, ca de fapt asta fac: nimic. Alea ar trebui sa intervina atunci cand noi avem o pauza de contract. In rest, toate lucrarile, din punctul meu de vedere – si probabil si al legii – trebuie scoase la licitatie. Noi am platit utilaje, platim oameni si care este efectul? Ce a economisit judetul?”.

Iulian Chiriac a raspuns: “Domnule consilier , stiti cat dureaza o licitatie ca sa taiem un copac, aveti idee? Aveti idee cat dureaza? Ne trebuie licitatie sa taiem un copac? Eu zic ca da. Trebuie sa avem acest serviciu pentru astfel de interventii, am spus sa imbunatatim drumurile judetene prin cosirea ierbii si asa mai departe, ca suntem mai eficienti cu acest serviciu. Daca apare o groapa mare, sa putem sa intervenim acolo unde nu avem un contract; sunt lucruri corecte, normale.

Si ca sa va dau un exemplu: in momentul de fata avem doua procese cu o doamna care a dat in judecata proiectele de hotarari pe care le-am aprobat cu totii pentru taierea plopilor de pe drumul judetean. Deci ne judecam cu aceasta doamna, ca nu trebuie sa taiem copacii, firmele respective stau, desi am semnat contractele sa taiem copacii si suntem blocati in astfel de lucruri. Am spus sa facem acest serviciu pentru a interveni mai rapid pe anumite probleme de urgenta”.

Proiectul de hotarare privind preluarea terenului de la Primaria Ianca nu a fost aprobat.