MEIROSU: PODUL PESTE EUROPA IL PUTEM CONSTRUI DOAR IMPREUNA DUPA 26 MAI, CAND VA ASTEPT SA FITI ALATURI DE NOI!

Deputatul brailean Emilia Meirosu (Pro Romania) considera ca guvernarea PSD si-a dovedit pana acum incapacitatea de a accesa si utiliza intr-un mod eficient si corect fondurile europene, precum si tendinta de a se orienta catre alt gen de finantari, care nu sunt verificate atat de atent precum cele europene. Meirosu mai spune ca Romania are evidente probleme in ceea ce priveste modul in care sunt selectate investitiile, neexistand criterii obiective si transparente de evaluare, neexistand o competitie deschisa de proiecte, guvernantii manifestand o lipsa de interes pentru incurajarea  proiectelor integrate: “La nivel strategic, nu a existat o viziune clara asupra nevoilor de infrastructura  pana la Master Planul General de Transport (MPGT) aprobat de Guvernul Ponta in februarie 2015 – strategie ce a ramas la acest stadiu, deoarece fiecare nou ministru de resort a propus o viziune proprie cvu privire la dezvoltarea infrastructurii, fara a se raporta si la masurile adoptate anterior. Astfel, s-a procedat la utilizarea de <<fonduri scumpe>> de la bugetul de stat, in conditiile in care Romania ar fi avut acces la finantarile nerambursabile puse la dispozitie de Uniunea Europeana.

Incapacitatea administrativa de a gandi si pune in practica proiecte de infrastructura, atat la nivel central, cat si local, precum si  lipsa vointei politice si teama asumarii esecului unei liste de proiecte prioritare pe termen mediu si lung, au facut ca Romania sa fie astazi atat de deficitara la capitolul infrastructura”.

Parlamentarul brailean mai afirma ca daca in ultimii ani nu s-au realizat proiecte majore pe partea de infrastructura, nu este numai din cauza lipsei fondurilor necesare, asa cum afirma guvernantii: “Lipsa finantarii a fost in mod constant invocata de catre factorii de decizie, pentru a justifica lipsa de dezvoltare a infrastructurii nationale, avand in vedere ca Romania ar avea nevoie de fonduri consistente pentru a recupera distanta fata de tarile vest-europene.  Nu doar acest factor este determinant. E important sa avem in vedere studiile de fezabilitate de slaba calitate, livrate in graba, numeroase lucrari fiind blocate in faza de executie, precum si etapele de proiectare si executie a proiectelor de infrastructura pentru care au fost impuse termene scurte, ce au generat efectuarea unor lucrari non – calitative.

Acestea ar fi cateva dintre motivele care genereaza decalaje de dezvoltare intre regiuni din Romania, unde infrastructura deficitara, de toate tipurile (rutiera, feroviara, aeriana), contribuie masiv la imposibilitatea dezvoltarii economice a localitatilor. In tara noastra exista astazi aproximativ 700 kilometri de autostrada, dintre care jumatate inaugurati in timpul guvernarii Victor Ponta si alti 200 au fost inceputi in aceeasi perioada. Insa de atunci guvernantii nu au mai atras bani europeni pentru a rezolva aceasta problema atat de sensibila si des invocata de romani – infrastructura.

Faptul ca aceste realizari s-au produs in timpul guvernarii Victor Ponta si ca avem in echipa noastra un comisar european, Corina Cretu, ne da certitudinea ca echipa Pro Romania are competenta pentru a atrage fondurile europene puse la dispozitie, in scopul construirii retelei de autostrazi, atat de necesare reducerii decalajelor de dezvoltare si asigurarii unei cresteri economice sustenabile si a unui climat sigur si predictibil in Romania, atat pentru investitori, cat si pentru angajati”.

Meirosu a amintit cateva dintre masurile pe care le are in vedere Pro Romania in acest sector: finalizarea autostrazilor Sibiu – Pitesti si Targu Mures – Iasi – Ungheni, precum si finalizarea centurii Bucuresti, la nivel de autostrada.

Pe de alta parte, deputatul Pro Romania a comentat ca “Braila se poate mandri astazi cu implementarea celui mare mare proiect de infrastructura, mult dorit si visat de cetateni, Podul peste Dunare. Si asta pentru ca in ultima sa zi de mandat, premierul Mihai Tudose a semnat contractul pentru realizarea acestui obiectiv strategic de infrastructura, care va facilita legatura intre Moldova si Dobrogea si se va constitui intr-o cale de comunicare moderna, cu un trafic fluidizat, intre Braila, Galati, Tulcea si Constanta. Astfel, prin eforturile sustinute ale premierului Tudose si ale comisarului european Corina Cretu, acest obiectiv de interes national va deveni o realitate, spre multumirea cetatenilor.

Proiectele din domeniul infrastructurii, realizate sau propuse spre realizare, reprezinta o dovada in plus a ceea ce specialistii Pro Romania au facut si sunt dornici sa faca si pe viitor, alaturi si pentru cetateni. Faptele sunt cele care ne recomanda! Podul peste Europa il putem construi doar impreuna dupa 26 mai, cand va astept sa fiti alaturi de noi!”.