DRAGOMIR: CEEA CE AM INVATAT DIN EXPERIENTA CU REABILITAREA CAII GALATI NU NE AJUTA CU MARE LUCRU, DACA APARE O PROBLEMA SIMILARA

Experienta cu reabilitarea Caii Galati, care durat ani de zile si a adus la exasperare locuitorii din acea zona a municipiului Braila, se poate repeta oricand, fiindca toate invatamintele pe care administrata locala le-a tras din acest proiect nu o pot ajuta sa actioneze mai rapid decat in proiectul amintit si sa grabesca finalizarea lucrarilor.  Este ceea ce spune primarul Brailei, Marian Dragomir, pe care l-am intrebat daca in urma experientei cu proiectul  de reabilitare a Caii Galati, s-au tras niste concluzii care pot ajuta Municipalitatea sa ia lucrurile din pripa si sa nu se mai ajunga la astfel de intarzieri exagerate, care creeaza un disconfort major cetatenilor.

Edilul ne-a declarat ca in contextul actualei legislatii, Primaria nu ar putea face mai mult decat a facut in cazul Caii Galati, fiindca nu are competentele legale in acest sens, asa incat daca se va intampla ca un alt constructor sa inceapa lucrarile si sa abandoneze santierul, lucrurile vor decurge cam ca in cazul anterior. Singurul lucru care s-a schimbat in bine este ca daca se ajunge sa se organizeze o noua licitatie pentru un anumit proiect, exista un risc mai mic ca aceasta sa fie blocata de contestatii: “Procedura este realizata conform Legii achizitiilor publice. Au fost perioade in care contestatiile erau la ordinea zilei; acum legislatia a fost schimbata si cei care contesta trebuie sa depuna o anumita suma de bani, lucru care ne ajuta foarte mult, pentru ca acum doar cei care considera intr-adevar ca au dreptate contesta, nu cei care erau conestatari de meserie.

In ceea ce priveste lucrrile propriu-zise, lucrurile difera de la caz la caz. Noi trebuie sa mergem de multe ori in instanta pentru a constata acea incetare a contractului, societatile care castiga licitatia nu vor sa lucreze – si avem cele doua exemple concrete, Calea Galati si cartierul Lacu Dulce, unde trebuie sa parcurgem proceduri similare. Sunt anumite lucruri care nu tin de Primaria Braila; noi trebuie sa respectam legislatia”.

Precizam ca la ora actuala exista o problema asemanatoare legata de cartierul Lacu Dulce, unde firma  “Hidro Salt B 92” Bucuresti trebuia sa inceapa asfaltarea unor strazi in octombrie 2018 (un contract in valoare de peste 15 milioane de lei), insa acolo constructorul nici nu s-a apucat de lucrari, asa incat macar nu au fost rascolite strazile si apoi abandonate in stadiu de santier, cum s-a intampla pe Calea Galati.