DRAGAN: EXISTA UN AVANTAJ, DACA O PERSOANA ISI OBTINE CERTIFICATUL FISCAL DE LA PRIMARIE – POATE AFLA ASTFEL DESPRE DIVERSE SITUATII CARE ERAU PE ROLUL FISCAL SI CARE ERAU NEGLIJATE

Secretarul municipiului, Ion Dragan, a propus astazi in sedinta CLM Braila ca persoana ce doreste sa obtina de la Primarie un aviz sau o autorizatie de functionare pentru o firma sa poata opta intre doua variante de depunere a certificatului fiscal: * fie persoana sau firma in cauza obtine certificatul fiscal de la Primarie si il include in documentatia necesara pentru eliberarea avizului/autorizatiei de functionare; * fie persoana sau firma in cauza solicita angajatilor Primariei sa preia din baza lor de date informatiile legate de certificatul fiscal si sa le depuna ei in documentatia respectiva.

Prima varianta este cea valabila pana acum. Cea de a doua varianta este cea propusa astazi de consilierului municipal Adrian Tabarac (PNL), care este de parere ca nu are noima sa ceri cetateanului sa obtina de la Primarie un certificat pe care apoi sa-l depuna la aceeasi Primarie, ca sa obtina o autorizatie de functionare.

Secretarul municipiului a declarat ca ar fi de preferat, totusi, sa fie pastrata ca optiune si prima varianta, pentru ca aceasta are un avantaj: “Avantajul primei variante este ca persoanele pot afla astfel despre diverse situatii care erau pe rolul fiscal si care erau neglijate sau netratate. In al doilea rand, prima persoana care are dreptul sa solicite certificatul fiscal este chiar titularul rolului fiscal. De aceea, la amendamentul dvs va propun ca cetatenii sa poata opta; fie aduc ei certificatul fiscal, fie cer sa se ocupe Primaria de depunerea acestuia”.

Secretarul municipiului a mai precizat ca in cazul constatarii unor inadvertente in ceea ce priveste informatiile legate de certificatul fiscal, Primaria va anunta persoana sau firma care a solicitat avizul/ autorizatia de functionare si ii va cere sa lamureasca aceste chestiuni.

De asemenea, Dragan a solicitat ca aceasta noua reglementare sa intre in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2020 si a explicat de ce: „Pentru ca atat Directia Finantelor Publice, precum si compartimentul Autorizari din cadrul Primariei lucreaza in sistem informatic, va fi nevoie de ceva timp, pana cand aceste doua sisteme vor fi compatibilizate”.

Consilierii municipali au aprobat prin vot ambele propuneri ale lui Dragan.