CHIRIAC: STIAM DE 6 LUNI CA “BRAICAR” NU VA MAI FACE CURSELE CATRE CAZASU SI LACU SARAT, DAR N-AM FACUT LICITATIE FIINDCA AM ASTEPTAT CA FIRMA SA DEPUNA LICENTA DE TRANSPORT, CA SA FIM SIGURI CA NU SE RAZGANDESTE

“Stiam de 6 luni ca <<Braicar>> nu va mai face cursele catre Cazasu si Lacu Sarat incepand de la 1 decembrie, dar am asteptat ca traseele sa fie libere; n-am facut licitatie pentru a gasi un alt operator, ca daca se razgandea <<Braicar>>-ul?” – este replica data de presedintele CJ Braila, Iulian Chiriac (PSD), consilierului judetean Alexandru Danaila (PNL). Liberalul a reprosat conducerii CJ Braila faptul ca stia de jumatate de an ca firma “Braicar” nu va mai opera trasele amintite incepand cu luna decembrie, insa a intarziat mult demararea licitatiilor pentru gasirea unor noi operatori, iar acum, pe ultima suta de metri, a constatat ca nu se prezinta nimeni la licitatia pentru traseul catre Lacu Sarat si inca nu s-au gasit solutii pentru ca satenii din localitatea amintita sa aiba posibilitatea sa se deplaseze in municipiu atunci cand au nevoie.

Chiriac a spus ca din punct de vedere legal, licitatia se putea face numai dupa ce “Braicar” depunea autorizatia, licenta de transport si elibera traseul si ca firma amintita a depus licenta in octombrie: “Nu putem sa scoatem un traseu la licitatie, atata timp cat exista licenta de transport a <<Braicar>>. Licenta de transport a <<Braicar>> a fost depusa luna trecuta. In momentul in care <<Braicar>> a depus licenta de transport am putut sa scoatem la licitatie. Este normal sa scoti la licitatie in momentul in care traseul este liber. Daca <<Braicar>> in astea 6 luni spunea <<Ma razgandesc si continui licenta de transport>> ?

Stiam de acest lucru; intre timp am vorbit cu unii operatori privati, au spus ca nu se inghesuieste nimeni. Incercam sa modificam trasele care trec prin Lacu Sarat catre alte unitati aministrativ teritoriale, astfel incat sa-si mareasca capacitatea si sa vedem cum putem modifica programul de transport, astfel incat si locuitorii satului Lacu Sarat sa vina in conditii optime catre Braila”.

Precizam ca firma “Braicar” a renuntat la traseele catre Cazasu si Lacu Sarat pentru ca a fost obligata sa faca asta: potrivit unor reglementari europene, de la 1 decembrie 2019 operatorul public de transport in comun din municipiu nu mai are dreptul sa efectueze curse in afara municipiului. Ca atare, nu era vorba despre o situatie in care conducerea “Braicar” avea libertatea “sa se mai gandeasca” sau “sa se razgandeasca”.