DANAILA: CJ STIA DE ACUM 6 LUNI CA “BRAICAR” NU VA MAI OPERA PE LINIA CATRE LACU SARAT, INCEPAND CU 1 DECEMBRIE; TREBUIA SA FACA DE MULT LICITATIE PENTRU ACEST TRASEU

Consilierul judetean Alexandru Danaila (PNL) reproseaza conducerii CJ Braila faptul ca a intarziat demararea licitatiei pentru adjudecarea traseului care leaga municipiul Braila de satul Lacu Sarat, desi stia de sase luni ca de la 1 decembrie, firma “Braicar” nu va mai putea acoperi acest traseu cu autobuzele proprii. Mai exact, este vorba despre faptul ca potrivit unor reglementari europene, de la 1 decembrie 2019 operatorul public de transport in comun din municipiu nu mai are dreptul sa efectueze curse in afara municipiului. In acest context, Danaila considera ca CJ ar fi trebuit sa organizeze licitatia de cum a aflat de aceasta situatie, nu sa astepte pana in octombrie si apoi sa constate pe ultima suta de metri ca nu s-a prezentat nimeni la cele doua licitatii organizate pana acum, iar localnicii din satul amintit nu mai beneficiaza de o linie de transport care sa le asigure legatura cu municipiul. Liberalul a facut acest comentariu in contextul in care alte autobuze al caror traseu trece prin Lacu Sarat, in drum spre Braila, nu opresc in sat, fiindca sunt deja pline.

“<<Braicar>> a notificat acum 6 luni faptul ca va inceta operarea acestui traseu incepand cu data de 1 decembrie. Deci acum 6 luni CJ a stiut ca urmeaza sa avem aceasta problema. Ar fi trebuit sa fim si noi, consilierii, informati si ar fi trebuit sa se propuna un plan de masuri, pentru ca programul de transport, din cate stiu eu, anul acesta a fost modificat si nu se mai poate modifica…”, a spus consilierul judetean.

“Se mai poate modifica”,  intervenit presedintele CJ, Iulian Chiriac (PSD).

“Pentru anul viitor!”

“Se mai poate modifica.”

“Bun. Noi ar trebui sa propunem modificarea programului de tranasport in asa fel, incat capacitatea autobuzelor sa permita transportarea tuturor pasagerilor care folosesc acel tip de transport. In al doilea rand, ar trebui sa facem in asa fel, incat traseele acestea pe care <<Braicar>> le-a operat si care erau rentabile pentru <<Braicar>>…”

“Pai nu erau rentabile nici pentru <<Braicar>>!”, a replicat Chiriac.

“…sa fie cat de cat rentabile pentru niste operatori privati, pentru ca nimeni nu vine sa faca un transport, daca nu are niciun profit”, a incheiat Danaila.