DRAGHINCESCU: “AUTOBUZELE CARE TREC PRIN LACU SARAT NU OPRESC IN SAT, FIINDCA SUNT DEJA PLINE!”, CHIRIAC: “AU STATIE OBLIGATORIE; ASTA INSEAMNA CA NU-SI RESPECTA PROGRAMUL DE TRANSPORT”

Autobuzele care efectueaza curse de calatori la nivelul judetului si care trec prin Lacu Sarat nu opresc in acest sat, pentru ca sunt deja pline, astfel incat cetatenii de acolo nu pot ajunge in municipiu – este semnalul de alarma tras de consilierul judetean Simona Draghincescu (PND) ieri, in plenul CJ Braila. Draghincescu a solicitat sa se ia masuri, astfel incat si cei din Lacu Sarat sa aiba posibilitatea sa se deplaseze in municipiu atunci cand au nevoie, in contextul in care, cel putin deocamdata, nu mai exista curse Braila – Lacu Sarat.

Mai exact, este vorba despre faptul ca din data de 1 decembrie, firma “Braicar” nu va mai asigura cu autobuzele proprii cursele catre Lacu Sarat si Cazasu (liniile de autobuz 6, 11 si 14), deoarece o directiva europeana impiedica operatorul public de transport in comun din municipiu sa efectueze curse in afara municipiului.

Presedintele CJ, Iulian Chiriac (PSD), a explicat ca pentru Cazasu s-a rezolvat deja problema, dat fiind ca s-a organizat licitatie si s-a adjudecat traseul, insa la acesta data pe raza judetului exista doua trasee neacoperite, pentru ca nu s-a prezentat nimeni la licitatiile organizate in acest scop: “Unul dintre trasee este cel catre Lacu Sarat si celalalt este pe raza comunei Ciocile. Cel de pe raza satului Lacu Sarat a fost un operat de <<Braicar>>, insa <<Braicar>> si-a depus licenta de transport, exact cum s-a intamplat si pe Cazasu. Am scos la licitatie a doua oara traseul, insa n-a venit niciun operator – se pare ca nu este profitabil -, dar avem trei solutii acolo.

Prima solutie este pe termen scurt: sunt foarte multe trasee care trec prin acest sat, dar trebuie marita capacitatea de transport a operatorilor care trec pe acolo si sa opreasca in statie, astfel incat sa ia si calatorii din satul Lacu Sarat catre Braila”.

“Nu opresc!”, a intervenit Draghincescu.

“Daca nu opresc, atunci vom sesiza. Au statie obligatorie; asta inseamna ca nu-si respecta programul de transport. E foarte important, pentru ca e vorba in primul rand de copiii care merg la scoala catre Braila, dar si de cei care muncesc in Braila.

A doua varianta, de mijloc, este sa continuam sa scoatem la licitatie acest traseu si poate pana la urma gasim un operator care sa preia acest traseu cu statii intermediare si in municipiul Braila – ca aici este discutia foarte serioasa”.

A treia varianta, spune Chiriac, este una pe termen lung si vizeaza infiintarea unei asociaii de transport de catre primariile Cazasu, Vadeni, Chiscani si Braila si Consiliul Judetean. Asociatia respectiva urmeaza sa cumpere autobuze pe care sa le puna la dispozitia operatorului sau operatorilor de transport care vor prelua trasele care fac legatura intre localitatile mentionate si municipiul Braila.