VOLUNTARIAT ÎN SPRIJINUL PERSOANELOR VÂRSTNICE SAU CU DIZABILITĂȚI, PENTRU A LE FACILITA ACCESUL LA CUMPĂRĂTURI ȘI PENTRU ALTE TIPURI DE SUSȚINERE

În contextul crizei coronavirusului și a restricțiilor de circulație impuse prin ordonanțe militare, unele persoane vârstnice sau cu mobilitate redusă se află în dificultate sau chiar în imposibilitatea de a-și procura alimente și bunuri de strictă necesitate. În aceste condiții, Fundația Regală Margareta a României organizează o amplă campanie de voluntariat, pentru a facilita accesul la cumpărături, dar și pentru alte acțiuni logistice de ajutor a vârstnicilor singuri.

Echipe de voluntari ai Fundației Regale Margareta a României sunt mobilizate în 14 orașe și asigură pregătirea coșurilor de cumpărături pentru vârstnicii din București, Brăila, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Craiova, Constanța, Sibiu, Arad, Ploiești, Oradea, Galați și Pitești. Aceștia vor activa și pentru susținerea altor acțiuni umanitare în sprijinul vârstnicilor care nu mai au pe nimeni.

Toți cei care doresc să se implice în protejarea acestor categorii vulnerabile se pot înscrie voluntari în unul din cele 14 orașe, pentru a pregăti, zi de zi, pachetele cu cele necesare. Voluntarii se pot înscrie printr-un mesaj pe adresa voluntar@principesa.ro.

Printre nevoile stringente identificate în rândul persoanelor vârstnice afectate de criza coronavirusului se numără realizarea cumpărăturilor de strictă necesitate, sprijinul material, sprijinul emoțional, consilierea psihologică și diverse servicii de suport la domiciliu. Mulți dintre vârstnici nu pot comanda online, pentru că nu folosesc platforme sau mijloace de plată digitale, iar cei singuri nu au acest tip de ajutor nici din partea familiei.

Cu scopul de a face accesibile cumpărăturile la domiciliu pentru vârstnicii singuri și persoanele care nu se pot deplasa și nu folosesc internetul, Fundația Regală Margareta a României se alătură acțiunii inițiate de Kaufland România și Glovo, pentru a le oferi posibilitatea să realizeze cumpărăturile necesare telefonic, cu plata ramburs. Acest nou serviciu, creat special pentru a deservi persoanele de peste 65 de ani și pe cele cu dizabilități, le permite acum plasarea telefonică a comenzii printr-o linie dedicată, livrarea acesteia la domiciliu prin serviciu gratuit, precum și plata cumpărăturilor numerar la primire.

Astfel, la numărul de telefon 0720.00.95.95 (tarif normal), în intervalele luni-sâmbătă, între orele 08:30-21:30 și duminica, între orele 08:30-20:00, pot fi plasate comenzi, la o distanță de maximum 6 km față de magazinele Kaufland implicate în acest program.

Totodată, Fundația continuă să le fie aproape acestor  persoane pe perioada crizei prin diverse tipuri de ajutor, oferind noi facilități prin Telefonul Vârstnicului și prin rețeaua de servicii sociale susținută de Fondul Special pentru Bătrâni (www.frmr.ro , www.telefonulvarstnicului.ro).