Ministrul Grindeanu: „Sunt peste 20 de procese pe rol cu constructorul podului de la Brăila. Din acestea vom recupera cei circa 6 milioane de euro pe care constructorul i-a câștigat în urma primului proces”

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a criticat la finele săptămânii trecute la Brăila „apucăturile” Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care atunci când predă diverse terenuri contructorilor, pentru realizarea unor obiective pe care le finanțează CNAIR, nu le predă libere de sarcini. Același lucru s-a întâmplat și atunci când s-au predat terenurile pentru construcția podului peste Dunăre de la Brăila, ceea ce a întârziat realizarea lucrărilor și a determinat constructorul, Webuild, să acționeze în instanță CNAIR. În final, Curtea de Apel București a obligat CNAIR să plătească aproximativ 6 milioane de euro despăgubiri către constructor.

În acest context, ministrul Grindeanu a declarat că la ora actuală sunt peste 20 de procese pe rol cu constructorul podului peste Dunăre de la Brăila,  acesta fiind acționat în instanță de CNAIR pentru nerespectarea unor clauze din contract.

El a mai afirmat că cele 6 milioane de euro câștigate de Webuild în baza sentinței amintite vor fi recuperate din celelalte 20 de procese: „O să spun deschis că nu înțeleg acea apucătură a CNAIR, istorică, în momentul în care predai un amplasament, sarcina ta, a CNAIR, este să îl predai liber de sarcini și cine a câștigat să poată să își facă lucrarea. În momentul în care îl predai, dar nu îl predai, că mai există niște linii de înaltă tensiune, o țeavă de la Transgaz, etc, în acel moment apar situații de acest tip. Dar în contractul pe care l-au semnat nu există niciun fel de clauză care să prevadă să nu fie dat podul în circulație, ceea ce nu s-a întâmplat. Și CNAIR a acționat în instanță pe celelalte clauze pe care constructorul nu le-a îndeplinit și aceste lucruri vor fi clarificate în instanță. Vor plăti penalități. Sunt peste 20 de procese pe rolș mi-e greu să fac un calcul, dar în mod sigur se acoperă suma de care vorbeați. Important până la urmă este ca, în această primăvară, să reușim în final să dăm în circulație Podul de la Brăila conform proiectului inițial, nu cu modificări”, a spus ministrul Grindeanu.

Sorin Grindeanu a mai vorbit despre faotul că personal, consideră că e vorba de un șantaj din partea constructorului: