Amenajarea unor piste de biciclete și reabilitarea străzii Albinei – solicitările consilierului Laurențiu Coman

Consilierul Laurențiu Coman (PNL) a solicitat la cea mai recentă ședință a CLM Brăila alocarea unor fonduri pentru amenajarea unor piste de biciclete în municipiu și de asemenea, pentru reabilitarea străzii Albinei, care are o porțiune în care gropile sunt atât de mari, încât nu este posibil pentru șoferi să le mai evite.

Coman a venit cu aceste propuneri la momentul la care se discuta proiectului bugetului municipiului Brăila pe anul în curs: „Această discuție despre pistele de biciclete știu că a mai avut loc în 2018, la un alt vot ale bugetului local. Acolo nu a trecut, dar vreau să vă atrag atenția că alături de traficul pietonal, ciclismul urban este o modalitate de deplasare ecologică și socială care nu generează poluare sau zgomot în orașe și ajută foarte mult la sănătate.

Vreau, de asemenea, să vă spun că ciclismul urban este o modalitate de transport nepoluantă, care trebuie să beneficieze de o mai mare atenție, în contextul măsurilor pe termen mediu și lung privind protecția climei, reducerea zgomotului și gestionarea calității aerului.

Mă gândeam că avem nevoie de o ierarhie, cel puțin o prioritizare a traficului individual, în favoarea pietonilor, a bicicliștilor și a transportului public local. La momentul actual orașului nostru îi lipsesc benzile prioritare pentru mijloacele de transport în comun sau taxiuri, precum și pistele pentru bicicliști, iar trotuarele în foarte multe zone sunt deteriorate sau impracticabile. Eu mă bucur că ați prins în actualul buget reamenajarea trotuarelor, dar avem nevoie și de amenajarea unor piste de biciclete.

Eu am propus trei trasee: *1 trecere bac Stânca – Bdul Dorobanților – trecere bac Smârdan; *2 Calea Călărașilor – Piața Traian – Calea Galați; *3. Grădina Zoo – Șoseaua Buzăului – Bariera Călărașilor.

Vă aduc în discuție și al doilea amendament: reabilitarea străzii Albinei. Această străduță de multe ori e folosită de conducătorii auto pentru a evita aglomerația intersecțiilor din zona Pieței Mari. Locuitorii din zonă au sesizat faptul că strada s-a deteriorat în ultima perioadă la nivelul carosabilului, s-au format mai multe gropi de mari dimensiuni, creând neplăceri atât șoferilor, cât și locuitorilor din această zonă. Aceștia mi-au spus că în urmă cu câteva zile s-au întâlnit cu dvs, domnule primar, în cartier și v-au sesizat aceste probleme. Ținând cont de traficul foarte mare  care se desfășoară pe această stradă vă propun reabilitarea de urgență a acesteia prin turnarea unui covor asfaltic”.

„La strada Albinei deja s-a dat ordinul de începere lucrări. Am reabilitat toată zona dintre blocuri dintre Dorobanți și Roșiori, dinspre Piața Mare până în Barieră, acum se lucrează în zona aferentă străzii Ghioceilor, între blocuri și ne-a rămas strada Albinei. Urmează ca echipa care termină în Viziru să se mute acolo și o să se lucreze la trotuare, bordură nouă – pentru că aceea e foarte veche, de când a pus-o Ceaușescu, probabil – și covor asfaltic. Deci punctul acesta este rezolvat deja.

În ceea ce privește pistele de biciclete, să știți că noi avem în bugetul acestui an piste de biciclete realizate pe proiecte cu finanțare europeană. Pe Bulevardul Independenței o să înceapă într-un termen scurt, de câteva luni, lucrările. Îl las pe domnul viceprimar să vă dea mai multe detalii cu privire la Calea Dorobaților”, a declarat primarul Marian Dragomir (PSD).

La rândul său, viceprimarul Alexandru Jantea Crican (PSD) a precizat: „Codul Rutier reglementează faptul că pistele de biciclete trebuie să fie separate de fluxul de autovehicule (în cazul în care pista de biciclete este pe carosabil) sau de fluxul pietonal (în cazul în care pista de biciclete este amplasată pe trotuar). În ceea ce privește Calea Dorobanților, proiectul s-a încheiat, s-a finalizat procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor în decembrie 2018, iar perioada de monitorizare, în care nu avem voie să schimbăm funcționalitatea sau să intervenim în vreun fel, este de 5 ani. În momentul de față de aflăm în această perioadă. Amplasarea unor stâlpi sau orice altă demarcare a sensului de tranzitare a bicicletelor sau de separare a pistei de biciclete față de fluxul de pietoni sau  față de fluxul de autovehicule contravine funcționalității proiectului, așa cum a fost el semnat. Ăsta este motivul pentru care în momentul de față nu putem să intervenim pe Bdul Dorobanților în plus față de proiect. După ce trec cei 5 ani, în funcție de regimul de trafic sau de valorile de trafic din zonă, în condițiile în care noi am reabilitat și am eficientizat zona dintre blocuri, vom vedea și din discuțiile cu Poliția Rutieră care va fi varianta optimă. Probabil că va fi o varianta de a se face piste de biciclete pe trotuar, dar în condițiile în care nu va impieta fluxul de persoane”.

Viceprimarul Doinița Ciocan (PSD) a completat că dincolo de faptul că proiectul privind modernizarea Bulevardului Independenței  prevede și amenajarea unor piste de biciclete, „avem Parcul Monument – Radu Negru unde sunt piste de biciclete și o definire a transportului în comun, deci bandă dedicată pentru transportul în comun, la fel avem și pe Calea Galați și identic avem și pe finanțarea pentru Șoseaua Baldovinești. Mai mult, pentru viitorul exercițiu financiar, până în 2027 noi am prins o refacere a legăturii Brăila – Lacu Sărat, unde, de asemenea, avem zonă dedicată pistelor de biciclete. Deci noi le-am prins cu finanțări, dar ne dorim să obținem finanțarea europeană, să nu le facem cu bani de la bugetul local”.