Iugulescu: Nu-l concediem pe juristul care-si invata colegii cum sa ne dea in judecata, fiindca ne-ar da si el in judecata

P1110173

Managerul Spitalului Judetean Braila, Mihail Iugulescu, nu-l va sanctiona in niciun fel pe juristul din subordinea sa despre care are informatii ca ii invata pe angajatii sanctionati cum sa-si dea in judecata propria unitate, in contestarea sanctiunii. Iugulescu admite ca acest lucru este o incalcare grava a atributiilor de serviciu si ar trebui sa duca la concedierea juristului respectiv, insa, pe de alta parte, spune ca se teme ca persoana in cauza va da spitalul in judecata si astfel, s-ar alege cu un nou proces. Ca atare, managerul a avut o discutie cu juristul in cauza si l-a rugat sa inceteze – si asta e tot: “Prefer sa nu comentez… de ce credeti ca am primit acest control de la minister, la Spitalul Judetean? Orice ai face, apar nemultumiri, orice ai face si oricum ai justifica prin faptul ca e spre binele tuturor. Principiul de baza este << De ce sa incepi cu mine? Dar tocmai cu mine ti-ai gasit sa faci asta? Ia-l pe altul!>> si in momentul in care iei masuri, a aparut supararea…”.

Viorel Mortu se da mare, dar Iugulescu e mai tare

P1090461  Image4

Chiar si in conditii de canicula, pe managerul Spitalului Judetean Braila, Mihail Iugulescu (foto 2), il lasa rece declaratiile presedintelui Consiliului Judetean Braila, Viorel Mortu (foto 1), legate de faptul ca acesta din urma ar fi “luat o decizie” in legatura cu soarta sa. Acum vreo trei luni, cand Viorel Mortu a declarat prima data ca luat o decizie in privinta lui Iugulescu, avea potential de veste incendiara, daca ne-ar fi spus si care este decizia. Acum, insa, nu-l mai crede nimeni, nici daca se jura pe rosul sacru al PSD-istilor. Cel mai probabil, si Iugulescu, ca si noi, s-a plictisit sa-l tot auda de luni de zile pe seful CJ lansand sa se inteleaga ca a decis deja sa-l schimbe din functie – ca sa dea bine la imagine -, dar facand pe Mortu in papusoi, cand e vorba sa spuna clar cand se va intampla asta. Sincer, daca il mai intrebam din cand in cand, la conferintele de presa, care mai este situatia cu soarta managerului Spitalului Judetean, o facem numai la misto, ca sa vedem cum se fastaceste si ce pretexte mai imagineaza  Viorel Mortu pentru faptul ca o da de gard(ul spitalului) de luni de zile. Ca a fost un control de la Ministerul Sanatatii, ca va fi un control de la CJ, ca e Iugulescu in concediu, ca a mai dispus un control, ca asteapta sa se termine mandatul de un an, ca a mai dispus un control la controlul anterior, ca il doare bretonul si nu poate sa se concentreze la intrebare – pe bune, pentru un scriitor, asteptam mai multa creativitate in inventarea unor pretexte de amanare nesfarsita a luarii sau punerii in aplicare a unei decizii!

Fiindca in ultimele luni, Spitalul Judetean a facut periodic prima pagina a ziarelor locale, cu diverse nereguli sau scandaluri, presedintele CJ nu are suficient sange in instalatie sa spuna pe sleau ca nu poate sa-l schimbe pe Iugulescu, din motive asupra carora nu insistam aici. Ce ne deranjeaza este insa ca incearca sa ne prosteasca pe fata si s-o faca pe Superman, aratandu-si muschii in directia lui Iugulescu, cand de fapt, costumul de Superman e cu muschii din burete in dotare.

Intrebat astazi daca il mai impresioneaza declaratiile sefului judetului, a propos de soarta sa – care fuse trista de-asta data, dar numai in imaginatia lui Viorel Mortu -, Mihail Iugulescu ne-a declarat: “Sincer va spun, am o relatie foarte buna cu domnul Mortu, in pofida a ceea ce declara dumnealui in presa. Daca pe mine ma tine aici ceva, este ca am inceput acel bloc operator si n-as vrea sa-l vad o ruina. N-as vrea sa vad ca lucrurile nu se termina asa cum au fost ele puse pe hartie si in proiect, ca nu se face totul la milimetru cu calitatea pe care am vrut-o si cu calitatea aparaturii si a finisajelor pe care le-am dorit. Asta este ceea ce ma mai tine aici. Daca vad intr-o luna-doua blocul operator terminat, spun si eu la revedere acestei activitati, pentru ca am lucruri mult mai bune de facut si zic ca 5 ani e suficient. As lasa cu mare placere pe altii…”.

Numai ca la blocul operator, care teoretic trebuia sa fie terminat intr-o luna-doua, lucrarile s-au realizat doar in proportie de circa 30% …
Ideea e ca la cata (lipsa de) vana are Viorel Mortu, cand e vorba de schimbarea din functie a lui Iugulescu si la ce atuuri are acesta in urma in mana, zau daca ne-ar mira sa aflam ca de fapt, dupa ce se da mare si tare in  presa, seful CJ se duce sa-l roage pe managerul spitalului sa nu se supere ca a zis rau de el si sa-l implore sa nu-si dea demisia pe caz de boala – mai exact, din cauza ca l-a luat greata.

Iugulescu plateste 15.000 lei din bugetul spitalului, pentru ca nu vrea se se complice, imputand amenda celor vinovati

Image10

Spitalul Judetean Braila va plati din bugetul propriu amenda de 15.000 lei data in urma unui control  efectuat recent de o echipa de la Ministerul Sanatatii, iar managerului Mihail Iugulescu nici prin gand nu-i trece varianta de a imputa suma respective, macar partial, celor care s-au facut vinovati de neregulile depistate. Iugulescu a explicat ca s-a analizat posibilitatea de a se aplica amenzi direct unor persoane, sau spitalului, ca entitate, iar in final, amenda s-a dat spitalului, fiindca echipa de control a considerat ca daca asa s-a facut si in alte cazuri, se poate face la fel si de aceasta data: “A fost parerea brigazii de control, ca asa s-au dat in general amenzile, dar au fost si 2 persoane amendate individual, pe langa spitalul. Au considerat dumnealor ca asa au dat si in alte parti amenda si asa e cutuma”.

Intrebat daca a luat in calcul variant de a imputa suma respectiva, macar partial, celor care se fac vinovati de neregulile respective, managerul a explicat ca nu va face acest lucru, in primul rand pentru ca trebuie facuta prea multa munca de cercetare pentru stabilirea vinovati si apoi, pentru ca spitalul va fi dat in judecata de acestia: “Ia spuneti-mi mie ce ar urma in momentul in care eu impart 150 de milioane lei vechi pe angajati! Daca ma hotarasc sa recuperez acest prejudiciu, in esenta, trebuie sa iau sa analizez sectia Onologica, sectia cutare, de la vladica pana la opinca, <<Ia treceti, ia sa disipam amenda, dupa responsabilitati!>>. Daca la niste simple avertismente, dupa furtul din farmacie – pe care eu il consider o neglijenta a unui personal care are in grija medicamente oncologice – noi suntem acum in proces, ce ar fi dupa ce ai imputa cate 3 milione, 5 milioane, 10 milioane, in functie de responsabilitate?”.

Intrebat daca in aceste conditii, in care nu ai da niciun fel de sanctiuni, nici macar avertismente, de teama proceselor si nu imputa nimanui amenzile primite, din aceeasi cauza, nu inseamna ca in Spitalul Judetean Braila fiecare poate face ce vrea, fiindca nu-i e teama ca i s-ar putea intampla ceva, Iugulescu a replicat: “Pai daca asa-i in Romania!”.

 

Iugulescu: Daca dau sanctiuni angajatilor, ne alegem fie cu controale, fie cu procese

P1100478

Managerul Spitalului Judetean Braila, Mihail Iugulescu, spune ca si-ar dori sa aiba cadrul legal care sa-i permita sa-si concedieze angajatii care nu-si fac datoria, sau care se fac vinovati de diverse nereguli, astfel incat in unitatea sa sa fie ordine si disciplina. Pe de alta parte, el admite ca a vazut in tara  spitale de stat unde exista ordine si disciplina si unde angajatii care sunt prinsi in neregula sunt concediati, astfel incat cei care raman stiu foarte clar ce risca, daca nu-si fac treaba. In ceea ce-l priveste, managerul brailean simte ca nu are posibilitata sa actioneze in acest fel o data pentru ca salariatii sanctionati ori fac reclamatii, ori dau in judecata Spitalul Judetean – si nu vrea sa se incarce cu o serie intreaga de procese – si apoi, pentru ca nu se simte sustinut de “forul tutelar”, pe care nu l-a numit direct, dar care este Consiliul Judetean, in subordinea caruia se afla unitatea amintita.

Iugulescu a dat exemplu recentul control de la Ministerul Sanatatii, care a fost facut saptamana trecuta in spital ca urmare a unor reclamatii: “Cand trec la sanctiuni, uite ce se intampla; apar reclamatii, intai la Consiliul Judetean, dupa aceea la minister si asa mai departe. Trebuie sa existe, din punctul meu de vedere, o unitate de opinie: domnule,  ce vrem sa facem din spitalul asta, suntem seriosi? Bun! Acum, ca a calcat pe bec X, care este si nu stiu ce in viata lui particulara, nu ma intereseaza! Asta este, s-a intamplat! Bun, pot fi ingaduitor o data, dau un avertisment, ceva, dar trebuie sa existe veriga de-asta care este legea, ca dupa 2 abateri, maxim 3, sa-i stragi frumos mana, sa-i dai un salariu compensator, <<Iti multumim, asta a fost!>>”.

 

Iugulescu: Un jurist al spitalului ii invata pe salariatii sanctionati cum sa ne dea in judecata

P1080062

Managerul Spitalului Judetean Braila, Mihail Iugulescu, spune ca nu poate sa-si tina din scurt subordonatii, pentru ca la orice sanctiune pe care o primesc, acestia il dau in judecata. Iugulescu a admis astazi ca nu poate sa-i sanctioneze in niciun fel pe cei pe care ii prinde in neregula, pentru ca se ajunge la proces. Ce este si mai grav este ca potrivit managerului Iugulescu, angajatii care mai sunt totusi sanctionti sunt invatati chiar de un jurist al unitatii cum sa dea in judecata Spitalul: “Problema este legata de urmatoare dilema: de ce in spitalele si clinicile private este curat, totul straluceste, mobilierul e perfect intretinut, nu se distruge nimic si de ce in spitalele de stat nu e asa? In ziua in care voi putea sa concediez o infirmiera, o ingrijitoare, o asistenta sau un asistent pe care l-am vazut vorbind la telefon, sau stand pe nu stiu ce hol ca sa fumeze, sau stand de vorba si dirijand pacientii, facand cu totul atfel de lucruri decat trebuie sa faca, va fi altceva.

Imediat dupa ce a plecat controlul din spital, am vrut sa urc la etaj si liftul era in subsol. Si am ciocanit si am ciocanit si in sfarsit a venit liftul, putind a tigare. Eu sunt nefumator si sunt foarte sensibil la mirosul de tigare. <<Mai, ce ai cautat in subsol atata timp? Ai fumat?>> Ca nu, ca a fost miros de tigare in subsol. Cand o sa pot sa dau afara o liftiera sau o infirmiera ca am gasit-o fumand in lift sau pe la capetele de sector, sau ca n-am gasit-o facand ceea ce i s-a spus, in momentul ala va fi altceva, pentru ca va asigur, voi gasi la poarta spitalului pe cineva harnic, care sa faca ceea ce trebuie. Si jinduiesc dupa vremea cand aveam la Anestezie Terapie Intensiva o garnitura de lipovence extraordinar de harnice, care nu se codeau si nu ziceau nu la nimic, faceau tot si era curatenie luna. Astazi traim in democratie, traim in vremea in care dai o sanctiune si juristi ai spitalului ii invata pe angajati ce trebuie facut ca sa dea spitalul in judecata – avem un proces din asta – si in care ai mainile legate. Eu pot sa scriu 1000 de decizii, daca ele nu se concretizeaza in faptul ca persoana care  nu si-a facut treaba a plecat imediat, n-am facut nimic. Asta se face cu mare sprijin din partea factorului de deasupra mea”.

Olguta Crivat: Avem o ingrijitoare la un etaj cu 90 de paturi, la Spitalul Judetean Braila

P1090791

Directorul de ingrijiri al Spitalului Judetean Braila, Olguta Crivat, sustine ca unul dintre motivele pentru care starea de curatenie din unitatea amintita lasa de dorit este acela ca exista prea putin personal de profil. Olguta Crivat a precizat astazi ca in spital exista doar o ingrijitoare de curatenie pe un etaj cu 90 de paturi: “Din cauza lipsei de personal, atributiile ingrijitoarelor de curatenie se amesteca cu atributiile infirmierei. Daca am avea numarul de ingrijitoare de curatenie la minim, atunci fiecare si-ar face treaba, adica numai curatenia. Numai ca din cauza lipsei de personal, ele fac si treaba de infirmiere, si treaba de ingrijitoare de curatenie. Nu pot acoperi toate problemele. Am cate o ingrijitoare sau o infirmiera pe un etaj cu 90 de paturi. Incepand de la ora 7, de cand isi incepe activitatea si pana la ora 15, fiecare salon il ia la rand o ingrijitoare. Nu ca nu-si face treaba – nu are timp sa-si faca toata treaba. Asta a fost si motivul pentru care am organizat concursurile si am angajat destul de mult, 22 de infirmiere si 30 de ingrijitoare; acum, ca am crescut numarul de ingrijitoare si infirmiere, speram sa nu mai avem probleme”.

Olguta Crivat a precizat ca potrivit normativului, ar trebui sa fie o ingrijitoare de curatenie la 3 paturi: “La 1215 paturi, cate avem in Spitalul Judetean, ar trebui sa avem circa 400 de ingrijitoare si noi avem 180 acum…”.

Iugulescu: Primul vinovat de problemele de igiena si curatenie din Spitalul Judetean – personalul unitatii

P1090832

Starea de curatenie si igiena nu poate fi pastrata la Spitalul Judetean Braila in primul rand din cauza personalului propriu, care nu se invredniceste sa pastreze ceea ce s-a facut pe acest sector, uneori cu bani multi. Este opinia managerul unitatii, Mihail Iugulescu, care a dat astazi si cateva exemple: la UPU, unde s-a facut o igienizarea totala vara trecuta, acum nu se mai vede nici urma de ea, iar in sectia Oncologie, recent iesita din igienizare, echipa de control de la Ministerul Sanatatii a gasit saptamana trecuta mai multe probleme: “Noi am facut, in urma sesizarilor presei de la inceptutul anului acestuia, igienizari incepand de la etajul VII si am ajuns in momentul asta la nivelul IV. Am terminat etajul VII, etajul VI cu Oncologia, Pediatria, ne-am oprit in momentul asta la etajul IV. La etajul VII, unde s-a facut igienizarea, la momentul asta aproape ca nu se mai cunoaste…

E o problema cu aceste igienizari, una care tine de mentalitate, de oameni, de personalul spitalului si am sa va spun doar atat: in urma cu un an de zile, pentru o vizita ce trebuia facuta in spitalul nostru, s-a facut igienizarea completa a UPU, aceasta a fost varuita, vopsita, au fost schimbate bandourile care previn loviturile de la targi sau de la scaune, au fost refacute usile, acolo unde a trebuit, corpurile de iluminat. S-a scurs de un an de atunci, vizita a fost in iunie anul trecut si puteti vedea acum cum arata la un an de la o igienizare completa. No comment… Asa s-a pastrat…

Voi face asa cum am discutat cu brigada de control de la minister, noi reguli, constand in predarea- primirea acestor obiective dupa igienizare, de catre personal. O sa spuneti ca asta inseamna mai multa birocratie si mai multa bataie de cap pentru personal, dar inseamna si pastrarea in conditii bune a ceea ce s-a facut cu niste bani care au fost cheltuiti si care, in ritmul asta, urmeaza  sa fie cheltuiti la infinit, daca nimeni nu pastreaza.

Brigada de control n-a fost multumita de ce a gasit in Oncologie, iar aceasta sectie doar ce-a iesit din igienizare. Din punctul meu de vedere s-a facut o igienizare frumoasa, s-au pus si covor PVC in multe locuri, s-au vospit toate usile, s-au pus si piese de mobilier nou, etc. S-au facut destule in folosul pacientilor; nu s-a respectat ce le-am cerut, dar asta este alta discutie si domnul doctor Boldeanu (Cosmin Boldeanu, seful sectiei Oncologie –n.r.) va avea de dat niste explicatii pentru asta

Se pastreaza cum se pastreaza: la timp foarte scurt, atat pacientii, cat si personalul nostru, care nu ingrijeste suficient de bine ceea ce se face, duc la degradarea muncii care a fost facuta”.

Iugulescu: In perioada de canicula, Spitalul Judetean Braila poate lua foc oricand, de la instalatia electrica

P1090794

Temperaturile extrem de ridicate din ultima perioada au pus pe jar conducerea Spitalului Judetean Braila, din cauza instalatiei electrice care este suprasolicitata de aparatele de climatizare. Managerul unitatii, Mihail Iugulescu, a declarat astazi ca a cerut sefilor de sectii sa mute pacientii in asa fel, incat cei care au absoluta nevoie de climatizare sa fie grupati in cateva saloane, iar in rest, ceilalti sa stea fara aer conditionat, pentru ca daca s-ar da drumul la toate aparatele din saloane, ar exista in orice moment riscul unui incendiu. In plus, Iugulescu a dispus o monitorizare a retelei electrice 24 de ore din 24: “Trebuie sa stiti cu totii ca aici avem un obstacol serios, acela ca instalatia electrica a spitalului a fost facuta pe conductor de aluminiu si ca in acest moment, spitalul este la limita maxima  a incarcarii pe care o poate suporta o instalatie electrica pe aluminiu; practic, nu se mai poate pune niciun aparat de aer conditionat de tip split, pentru ca avem pe langa acestea frigidere si o intreaga aparatura care consuma curent si putem sa luam foc oricand, sa se intample  neorociri mari. Ca atare, acum, cand a inceput sezonul asta canicular si codurile astea portocalii si galbene, am dat o hotarare de Comitet Director catre toti sefii de sectie si asistentii sefi sa fie foarte atenti, sa supravegheze si sa monitorizeze 24 de ore din 24 toate instalatiile si sa le foloseasca numai la cazurile critice, sa grupeze pacientii pe saloane, astfel incat sa avem asigurate conditii pentru cei care au neaparata nevoie de aer conditionat. Cei care pot suporta si putin mai multa caldura sa fie cazati in saloanele celelalte, pentru ca sa nu avem surprize.

Singura solutie logica si sanatoasa pentru rezolvrea problemei este realizarea unei instalatii a spitalului cu chillere, care sa fie alimentate separat, sa fie plasate ori sus, pe spital, ori in curtea spitalului si cu instalatii split in fiecare salon, care sa realizeze climatizarea asa cum ne-au cerut-o cei din brigada de control. E adevarat ca unele saloane sunt mai protejate, cele dinspre nord, dar cele dinspre sud sunt cu temperaturi mari, cu geamuri deschise, cu curent si asa mai departe…”.

Amenda de 15.000 lei aplicata Spitalului Judetean Braila, pe partea de curatenie si igiena

6909

Amenda de 15.000 de lei aplicata Spitalului Judetean Braila,  in urma controlului facut saptamana trecuta de o echipa de la Ministerul Sanatatii. Managerul unitatii, dr. Mihail Iugulescu, a precizat astazi ca amenda a venit ca urmare a finalizarii controlului doar pe partea legata de starea de igiena si de curatenie a spitalului, urmand ca pe partea de resurse umane, achizitii, structura a Spitalului Judetean, rezultatele sa fie gata in 3-4 saptamani. Managerul Iugulescu a prezentat si principalele probleme depistate de echipa de control, care au dus la sanctionarea spitalului: “S-a inchetat in proces verbal de amenda.  Au fost discutii daca sa primeasca amenda persoanele care au fost gasite vinovate, daca persoanele  respective erau numai ele vinovate si in final s-a luat decizia ca amenda sa fie data pe spital, in cuantum de 15.000 lei, de platit in termen 15 zile.

Ce anume a constatat ca fiind necorespunzator echipa de control si de ce am luat noi amenda? Spatii neingienizate in tot spitalul, paviment degradat, pereti crapati si in unele situatii, murdari, mobilier vechi, cu o stare de degradare in tot spitalul, conditii de cazare improprii in sectia Oncologie, microclimat nefavorabil pentru pacienti, prin lipsa unor instalatii de climatizare, grupuri sanitare insuficiente pentru sectia Oncologie, lipsa frigiderelor pentru citostatice in sectia Oncologie, prezenta unor produse alimentare in frigiderul farmaciei de la pavilionul A, lipsa jaluzelelor la ferestrele spitalului si lipsa unui registru corect de evidenta la sterilizarea de la pavilionul B. Acestea au fost problemele pricipale, dar s-au mai gasit si mici nereguli inerente: ca intr-un anume colt nu a fost suficient de curat, ca o anume galeata nu a fost etichetata corespunzator in ziua respectiva, ca o infirmiera sau o ingrijitoare nu stia circuitul corect al unui produs patologic.

La toate acesta as adauga, separat de restul, pentru care si o finantare separata si este cumva o unitate separata a spitalului, Unitatea de Primiri Urgente. Acolo s-au gasit deficiente insemnand degradarea pavimentului acoperit cu rasina epoxidica, ce a inceput sa se exfolieze in destul de multe locuri, necesitatea igienizarii complete a compartimentului de primiri urgente si conditii igienice necorespunzatoare in laboratorul UPU, care se gaseste la parter – mai concret, prezenta prafului pe combinele analizoare care fac procesarea probelor si analizelor de laborator de urgenta din UPU”.

 

Botea: E dezastru cu sediile posturilor de politie, in mediul rural!

P1080139

Presedintele PMP Braila, Viorel Botea, este de acord cu consilierul Nicu Nita (PSD), cand  se discuta despre stadiul deplorabil al unor sedii de politie din judet. Botea se refera atat la faptul ca in unele localitati, cladirile respective sunt subrede si nereparate de decenii, ca nu au dotarea informatica necesara si chiar si la faptul ca la unele posturi de politie, WC-ul este in fundul curtii. Liderul PMP local sustine ca atat timp cat nu le sunt create conditii pentru a-si desfasura activitatea, nu le poti cere politistilor performanta: “E dezastru cu sediile posturilor de politie! Cum sa va spun, ii acuzam pe politisti ca sunt corupti, ca sunt nu stiu cum, dar chiar vorbim urat despre niste lucruri! Treaba noastra, ca administratie, este sa-i asiguram Politiei niste conditii optime de desfasurare a activitatii. Ce-i in judet, cu sediile de politie, mi-e si rusine!

De ce nu se face un proiect de infrastructura pentru cresterea calitatii activitatilor Politiei romane, pe fonduri europene? In el am putea baga construirea sau repararea unor cladiri pentru posturile de politie, dotarea sediilor de politie in asa fel incat sa poata avea acces tot timpul la baze de date, ca unii lucreaza tot ca pe vremea de dinaintea lui Ceausescu – saracii, daca n-au cu ce, normal! Si ma refer in special la zona de rural.  De asemenea, trebuie sa aiba mijloace de transport si carburant”.

Precizam ca potrivit legii, administratia locala nu poate investi in repararea sediilor politiei, ci doar in dotarea cu aparatura si echipamente specifice muncii politienesti.

Garajul ridicat in aer – o solutie pentru desfiintarea garajelor care ocupa domeniul public

IMG_20150806_094707a

Primarul Brailei, Aurel Simionescu, este deranjat cand presa locala aduce vorba despre garajul comunist ridicat pe stalpi si plantat pe faleza, in zona de promenda, pe post de opera artistica modernista.

Daca aia ar fi fost isprava vreunui artist local pe care-l chinuia talentul, nu numai ca garajul suspendat, care este de un penibil total, ar fi fost dat jos si carat de acolo, dar creatorul operei ar fi fost si amendat de Politia Locala. Fiindca aceasta este insa opera unor studenti norvegieni care au venit sa ne propuna viziunea lor moderna asupra arhitecturii orasului, imbinand vechiul (simbolurile comunismului) cu noul (plantarea unei chestii complet aiurea intr-un spatiu complet nepotrivit), noi trebuie sa cascam gura a uluiala si sa admiram panarama  … vreau sa spun panorama.

Acum, noi intelegem ca Simionescu, diplomat cum a fost o viata, nu vrea sa creeze un incident international spunandu-le in fata norvegienilor ca nu pot face misto de braileni chiar in halul asta, dupa care sa dea garajul jos de pe stalpi si sa-l evacueze din zona. Intelegem si ca nu mai poate sa dea inapoi si sa le spuna artistilor chinuiti (de talent, dupa cum mentionam anterior) ca nu le mai da locul acela de pe faleza pentru expunerea operelor  lor, ci un spatiu in fundul curtii Remat. Dar nici sa ne ia pe noi toti de prosti, ca sa le cante in struna norvegienilor, parca nu ne pica bine…

Ultima data cand a fost intrebat daca mai lasa mult capodopera aiuritoare pe faleza – ca sa stie lumea cat mai ocoleste zona, cand iese la plimbare -, a zis ca daca noua nu ne place un act artistic, nu inseamna ca n-are valoare. Cum ar veni, poate avem noi gusturi proaste!

“In general, eu pot sa va spun ca un spectacol, un film, un teatru imi place sau nu mie, dar asta nu inseamna ca trebuie sa placa tuturor cetatenilor. Garajul acela nu e vorba de a-mi place sau nu. Eu sunt un tip tolerant in general si s-ar putea ca ceea ce gandesc niste studenti sa dea nastere unei chestiuni de brainstorming. Nu neaparat sa stea obiectul ala acolo, dar poate da nastere unor idei”, ne-a spus edilul-sef. Poate da Dumnezeu si le vin idei hotilor…

Cu alte cuvinte, daca hidosenia nu place unora sau altora, nu inseamna mare lucru, fiindca fiecare are gustul sau, in materie de arta, indiferent de ce tip este aceasta. Clar ca fiecare are gustul sau, dar chestia aia noua ne lasa un gust amar… O fi semn bun si nu ne dam noi seama?!

Si-apoi, daca e vorba de toleranta, si noi suntem toleranti, dovada ca am acceptat sa stea porcaria in mijlocul aleii pietonale vreo cateva zile, dar credem ca si toleranta are o limita! Daca o puneau pe timpul iernii, nu era o problema, dar pe perioada estivala, ne cam incurca la mers…

Partea cea mai ciudata in toata chestia asta vine abia acum: ca sa gaseasca macar un motiv plauzibil pentru care ar mai lasa garajul pe stalpi plantat pe faleza, Simionescu ne-a explicat ca aceasta ar putea fi un inceput de discutie – de brainstorming, mai exact – pentru posibile solutii, pentru perioada cand s-or desfiinta garajele de pe domeniul public si brailenii nu vor avea unde sa le duca: “In primul rand, ne intoarcem la ideea ca trebuie sa facem ceva, intr-un timp oarecare, cu aceste garaje, care nu sunt totusi putine. Daca maine dam o hotarare: <<Desfiintam garajele!>>, unde le duci? E treaba cetateanului, usor de spus, << e treaba lui, ca a fost constructie provizorie>>, dar el unde le duce? Deci responsabilitatea nu e numai sa dam hotarari de-astea si sa zicem <<Gata, de maine desfiintam garajele!>>, ci sa facem pasul mai departe,  sa vedem ce se intampla cu ele. Aceste proiecte ale studentilor norvegieni sunt elemente  care dau niste semnale”.

Cum ar veni, cand o fi sa se hotarasca desfiintarea garajelor si proprietarii nu vor sti unde sa le duca, pentru a elibera domeniul public de sub ele, ar putea sa le ridice pe stalpi, la circa 3 metri inaltime si se numeste ca au eliberat terenul! Fiindca odata garajul ridicat pe stalpi, el nu mai ocupa  domeniul public, ocupa spatiul aerian – si pentru acesta inca nu exista reglementari referitoare la garaje…

 

 

Marioara Nistor: Extinderea Registrului Electoral vine in sprijinul romanilor din strainatate

sefaabandon5

Deputatul UNPR de Braila Mariora Nistor saluta decizia extinderii Registrului Electoral si pentru romanii din diaspora, astfel incat acestia sa poata vota cat mai aproape de locul in care isi au domiciliul sau resedinta fara sa mai stea la cozi interminabile, cum s-a intamplat in anii trecuti.

“Masura anuntata de Autoritatea Electorala Permanenta, referitoare la extinderea Registrului Electoral, vine in sprijinul milioanelor de romani aflati in strainatate, fiind un pas important catre realizarea cadrului de aplicare a unui alt sistem de vot pentru acestia.

Este foarte important ca toti cetatenii romani sa se implice in deciziile care privesc viitorul lor. De aceea, UNPR a sprijinit si va continua sa sprijine modernizarea legislatiei electorale, astfel incat romanii din Diaspora sa isi poata exercita dreptul la vot in cele mai bune conditii. In ultima perioada au fost facute progrese importante, in special prin modificarea legii privind organizarea alegerilor parlamentare”, comenteaza deputatul Nistor, pe un site de socializare.

Precizam ca in baza modificarilor legislative recente, daca un numar de cetateni romani – 100 de persoane, limita stabilita pentru alegerile parlamentare – doresc sa li se infiinteze o sectie de votare, acestia pot completa o cerere, urmand ca, in baza acestor cereri, sa se intocmeasca o lista permanenta, asa cum exista si in sectiile de votare din Romania. Mai concret, Autoritatea Electorala Permanenta va centraliza datele inregistrate in Registrul Electoral si va transmite catre Ministerul Afacerilor Externe o lista cu orasele in care trebuie infiintate sectii de votare.

Simionescu constata cu ingrijorare ca tot mai multi consilieri locali au interese la APT

P1070070

Primarul Brailei, Aurel Simionescu, descopera ca lucrurile devin din ce in ce mai complicate in Consiliul Local Municipal, cand este vorba despre a se vota hotarari ce vizeaza Administratia Pietelor si Targurilor. Marea problema este ca din ce in ce mai multi consilieri municipali au afaceri sau interese in firme care ii leaga direct sau indirect de APT si care fac ca acestia sa nu aiba dreptul sa voteze, cand este vorba despre hotararile amintite, fiindca sunt in situatie de incompatibilitate.

Pe de o parte, potrivit legii, hotararile votate de alesi locali aflate in situatie de incompatibilitate pot fi contestate oricand, efectul putand fi anularea lor, ceea ce ar crea probleme majore APT si Primariei, precum si consilierilor in cauza. Pe de alta parte, avand in vedere ca sunt atat de multi consilieri care au interese legate de APT, se poate ajunge sa nu  mai fie destui alesi ca sa se poata vota unele hotarari pentru care este nevoie de 2/3 din voturi, pentru aprobarea lor.

In aceasta  situatie, edilul-sef considera ca trebuie analizata legea cu flexibilitate si trebuie stabilit cand este caz real de incompatibilitate si cand nu: “Ar trebui sa analizam putin, pentru ca daca e sa mergem in formatul asta, cand discutam despre piata, nu vom mai avea niciodata 2/3, fiindca banuiesc unii ca nu stiu cine are o anumita incompatibilitate. Ceea ce eu am spus  este ca trebuie sa facem o deosebire intre momentul in care APT, de exemplu, scoate la licitatie un anumit tip de afacere – sa inchirieze chisocuri, sa aiba taxe si impozite mai mari sau mai mici – care se reflecta direct catre cineva care are in piata un chiosc, de exemplu, sau care ar vrea sa inchirieze, si ideea de patrimoniu al Consiliului Local dat in administrare APT, cum a fost cazul la ultima sedinta CLM si care, din punctul meu de vedere, nu are legatura cu incompatibilitatea, ca asa,  toti spunem incompatibili, ca traim in Braila si nu putem sa votam o hotarare… Deci una este incompatibilitatea legata de conflictul de interese intr-o anumita afacere, in care am un interes patrimonial, si alta este cand hotaram destinul unei suprafete de teren care este data Societatii Comerciale APT, care trebuie sa faca acolo o piata de gros pe care am hotarat-o impreuna. Discutiile despre incompatilibitate sunt legate de obiectul hotararii respective de Consiliu, care se voteaza la un moment dat”.

“Muguri de catifea”, la Biblioteca Judeteana „Panait Istrati”

bibliotecaa

Biblioteca Judeteana „Panait Istrati” Braila si Editura „Betta” invita iubitorii de literatura sambata, 8 august 2015, la ora 11.00, la lansarea volumului „Muguri de catifea”, ingrijit de poeta Livia Mihaela Frunza.

„Muguri de catifea” este o antologie de poezie si proza scurta ce promoveaza tinerele talente ale Brailei. Cu acest prilej va fi prezentat si volumul de poezie satirica „Picanterii burlesti”, semnat de Livia Mihaela Frunza. Vor sustine alocutiuni critice: Emil Lungeanu, Eliza Roha si Camelia Pantazi Tudor.

 

Stancu, trimis in judecata pentru finantarea ilegala a CF Braila si HC Dunarea Braila

Image67

Fostul presedinte al Consiliului Judetean Braila, Gheorghe Bunea Stancu, a fost trimis in judecata de DNA, in dosarul care viza finantarea ilegala a unor cluburi sportive – SC Club Fotbal Braila SA si Asociatia Handbal Club „Dunarea” -, alaturi de fostul director economic al CJ Braila, Alina Rusu. Acuzatiile aduse lui Gheorghe Bunea Stancu se refera la abuz in serviciu si conflict de interese, in forma continuata, in timp ce Alina Daniela Rusu este acuzata de abuz in serviciu in forma continuata.

Procurorii au dispus instituirea masurii asiguratorii a sechestrului asupra bunurilor mobile si imobile apartinand lui Gheorghe Bunea Stancu, iar dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Vrancea, cu propunerea de a se mentine masura asiguratorie amintita.

Potrivit procurorilor DNA, in perioada 28 martie 2006 – 8 martie 2012, Gheorghe Bunea Stancu, in calitate de presedinte al Consiliului Judetean Braila, a realizat mai multe acte care au condus la obtinerea in mod direct de foloase patrimoniale necuvenite pentru cele doua cluburi sportive din  Braila, constand in incasarea, de catre acestea, a sumei totale de 7.492.360 lei, precum si darea in folosinta gratuita, pe o perioada de cinci ani, a unui autoturism.

Bunea Stancu a acordat sumele respective de bani a fost prin implicarea sa directa, ca sef al CJ, in adoptarea hotararilor si a contractelor de asociere dintre cele doua cluburi sportive si Consiliul Judetean,  in contextul in care in aceea perioada, el era si actionarul majoritar al unei societati comerciale care, la randul ei, prin intermediul altei societati, avea calitatea de asociat majoritar la unul dintre cluburile respective si membru fondator, la cel de-al doilea. In acest mod, fostul sef al CJ Braila a beneficiat indirect, prin intermediul celor doua cluburi sportive, de foloase necuvenite in valoare totala de 7.492.360 lei pentru societatea la care este actionar majoritar.

In ceea ce o priveste pe Alina Rusu, perioada 1 februarie 2008 – 15 decembrie 2010, in calitate de director economic al CJ Braila, acesta a aprobat finantarea celor doua cluburi sportive din municipiul Braila cu suma totala de 5.242.362 lei, fara a exista hotarari ale Consiliului Judetean prin care sa fie aprobate expres sumele incasate de cele doua cluburi. De altfel, in aceasta cauza, Consiliul Judetean Braila s-a constituit parte civila in procesul penal, cu suma de 5.242.362 lei.

Amintim ca Gheorghe Bunea Stancu a fost condamnat definitiv, in luna aprilie, la trei ani de inchisoare, pentru fapte de de coruptie, in dosarul „Mita la PSD” si se afla acum in spatele gratiilor.

Botea: Cu siguranta noul sef ISJ Braila va schimba din inspectorii scolari

P1090232

Presedintele PMP Braila, profesorul  Viorel Botea, este convins ca in perioada urmatoare, se va schimba substantial echipa inspectorilor scolari braileni. Botea a declarat astazi ca este de presupus ca noul inspector scolar general al judetului, Catalin Canciu, o sa doreasca sa-si formeze propria echipa si acest lucru este chiar de dorit, pentru ca astfel se va putea face un pas in directia schimbarii imaginii sifonate a ISJ Braila: “Pentru a schimba imaginea Inspectoratului Scolar e nevoie de o noua echipa de inspectori. Cu siguranta noul inspector scolar general va schimba din inspectorii scolari. Din cat il stiu eu pe domnul Canciu, isi va dori, probabil, sa-si faca propria echipa. Doamna Parlog, cat a fost inspector scolar general, a incercat sa-si faca o echipa proprie, a adus diverse persoane – nu le contest valoarea profesionala si manageriala, nu vreau sa fac acest lucru, sunt colegii mei, dar cu siguranta domnul Canciu isi va dori o echipa care sa corespunda cerintelor pe care dumnealui le va impune”.

Mai mult, Viorel Botea este convins ca pana la finele anului, vor fi organizate si concursuri pentru posturile de inspector scolari: “Dupa ce acesti noi inspectori scolari vor fi numiti, cu siguranta, in urmatoarea perioada – care va fi foarte scurta, undeva pana in noiembrie – se vor desfasura din nou concursuri pentru fixarea pe post a inspectorilor scolari”.