Pana la mijlocul lunii iunie, in Braila au fost activate peste 104.500 carduri de sanatate
Pana la mijlocul lunii trecute au fost tiparite pentru judetul Braila un numar de 235.808 carduri nationale de asigurari de sanatate, din care, 4.136 au fost carduri emise pentru persoane decedate in perioada cuprinsa intre momentul tiparirii si momentul distribuirii. Posta Romana a distribuit catre asigurati un numar de circa 216.000 carduri, diferenta fiind returnata de Posta Romana catre CAS Braila.
Medicii de familie au ridicat, la randul lor, peste 10.600 de carduri, iar alte circa 2.300 de carduri au fost ridicate de catre asigurati direct de la sediul CJAS Braila. In acest context, la mijlocul lunii iunie, la sediul CJAS Braila ramasesera circa 2.400 de carduri, din care aproximativ 1.300 carduri apartineau persoanelor care nu sunt inscrise la niciun medic de familie. Pana la finele lunii iunie au fost activate peste 104.500 carduri de sanatate, la nivelul judetului Braila.
CJ aproba maine banii pentru premierea elevilor si profesorilor cu rezultate deosebite la Evaluarea Nationala si Bac
Maine, la ora 10:00, la Sala Mare a Palatului Administrativ va avea loc o sedinta extraordinara a Consiliului Judetean Braila. Pe ordinea de zi a renuniunii se afla un singur punct, care se refera la „acordarea de granturi unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, pentru premierea elevilor si cadrelor didactice cu rezultate deosebite in domeniul performantelor scolare (Evaluare Nationala si Bacalaureat) in anul scolar 2014-2015”.
Peste 600 de locuri disponibile la admiterea in scolile postliceale ale Politiei romane
Inspectoratul de Politie Judetean Braila desfasoara in perioada urmatoare activitati de recrutare si selectie a candidatilor pentru admiterea in institutiile de invatamant care formeaza personal pentru Ministerul Afacerilor Interne – sesiunea 2015. Recrutarea se realizeaza in raport de locul de domiciliu al candidatilor, inscris in cartea de identitate a acestora. Pentru a participa la concursul de admitere, candidatii trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii legale de recrutare: *sa aiba cetatenia romana si domiciliul in Romania; *sa cunoasca limba romana scris si vorbit; * sa aiba capacitate deplina de exercitiu; *sa fie apti din punct de vedere medical, fizic si psihic (aptitudinea se constata de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne/comisiile si subcomisiile de concurs, ca urmare a examinarii medicale, verificarii indeplinirii criteriilor antropometrice, existentei semnelor/tatuajelor neacoperite de vestimentatie, in tinuta de vara, verificarii aptitudinilor fizice si, respectiv, evaluarii psihologice, potrivit baremelor si/sau criteriilor aplicabile); *sa aiba varsta de minimum 18 ani impliniti in cursul anului 2015; *sa fie absolventi de liceu cu diploma de bacalaureat (dovada absolvirii se face cu diploma sau cu adeverinta din care sa rezulte faptul ca au sustinut si promovat examenul de bacalaureat); *sa aiba un comportament corespunzator cerintelor de conduita admise si practicate in societate; *sa nu aiba antecedente penale, sau sa nu fie in curs de urmarire penala, ori de judecata pentru savarsirea de infractiuni, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea; *sa nu fi fost destituiti dintr-o functie publica in ultimii 7 ani; *nu au desfasurat activitati de politie politica, astfel cum sunt definite prin lege; * indeplinesc conditiile prevazute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare (dupa admitere nu trebuie sa aiba calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizatii cu caracter politic); *indeplinesc criteriile specifice pentru ocuparea prin concurs a functiei publice cu statut special.
Criteriile specifice pentru recrutarea candidatilor la concursurile de admitere in scolile postliceale ale Politiei Romane sunt urmatoarele: a) sa fi obtinut la purtare, in perioada studiilor liceale, media de cel putin 8,00, cu exceptia candidatilor care au absolvit institutii de invatamant de nivel liceal in state membre ale Uniunii Europene, in care nu se evalueaza prin nota/punctaj/calificativ purtarea elevului; b) sa nu fi fost exmatriculati pentru abateri disciplinare dintr-o institutie de invatamant; c) sa aiba inaltimea de minimum 1,65 m – barbatii si 1,60 m – femeile.
Numarul de locuri aprobate pentru admiterea la scolile de agenti ale Politiei Romane in sesiunea 2015: * Scoala de Agenti de Politie „Vasile Lascar” Campina – 505 locuri (1 DGL, 4 DRPCIV, 500 IGPR), din care 5 pentru rromi si 3 pentru alte minoritati; * Scoala de Agenti de Politie „Septimiu Muresan” Cluj Napoca – 125 locuri (IGPR), din care 3 pentru rromi si 2 pentru alte minoritati. Locurile sunt comune pentru femei si barbati. Termenul limita pentru depunerea cererilor de inscriere este 07.08.2015, iar pentru completarea dosarului cu toate documentele solicitate – 21.08.2015.
Probele eliminatorii, sustinute la IPJ Braila, sunt urmatoarele: a) Examinarea medicala, care se realizeaza la nivelul Centrului Medical Judetean al M.A.I. Braila, in conformitate cu baremele medicale si dispozitiile in vigoare si se concretizeaza prin completarea fisei medicale cu acordarea/neacordarea avizului de aptitudine pentru institutia de invatamant; b) Evaluarea psihologica, ce se realizeaza la IPJ Braila, de catre specialisti din cadrul Centrului de Psihosociologie al MAI, la o data care va fi facuta publica si afisata la sediul inspectoratului. Pentru candidatii inscrisi in luna mai, evaluarea se va realiza in perioada 02-19.06.2015, iar pentru restul candidatilor, in intervalul 10-21.08.2015. Pentru candidatii care sunt declarati „inapt medical” sau nu promoveaza testarea psihologica, activitatea de recrutare inceteaza.
Etapa a II-a de selectie, desfasurata la institutia de invatamant, respective concursul de admitere la scolile postliceale ale Politiei Romane, se desfasoara in perioada 05–13.09.2015. Inscrierea candidatilor la concursul de admitere se realizeaza la sediile Scolii de Agenti „Vasile Lascar” Campina si Scolii de Agenti ”Septimiu Muresan” Cluj-Napoca, in zilele de 5-6.09.2015. La inscriere participa doar candidatii care au promovat evaluarea psihologica si au fost declarati „apt medical”.
Persoanele interesate se pot prezenta la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Braila pentru informare, indrumare si inscriere, in zilele de luni pana joi, intre orele 11,00-15,30. Relatii suplimentare se pot obtine de zilnic, de luni pana joi, intre orele 11,00 – 15,30, la sediul Inspectoratului de Politie al Judetului Braila din Strada Mihail Sebastian nr. 10-12 – Serviciul Resurse Umane sau la telefon 0239/606.100, interior 20111 sau 20112. De asemenea, informatii legate de concursul de admitere organizat de scolile postliceale ale Politiei Romane se pot gasi si la: * Scoala de Agenti de Politie „Vasile Lascar” – Campina, Bulevardul Carol I nr. 145, judetul Prahova, telefon 0244/33.62.51, fax 0244/33.62.52 www.scoalapolitie.ro ; * Scoala de Agenti de Politie “Septimiu Muresan” – Cluj-Napoca, Str. Corneliu Coposu nr. 89-91, judetul Cluj, telefon 0264/43.97.72, fax: 0264/43.99.04 www.scoalapolcj.ro .
Excursie in Parcul natural Balta Mica a Brailei, cu ARIN
Asociatia ARIN a organizat la finele saptamanii trecute o deplasare in Parcul natural Balta Mica a Brailei. Cu aceasta ocazie, participantilor li s-a prezentat evolutia ecosistemului de tip „zona umeda” si li s-a explicat in ce consta o poteca tematica.
<<Asociatia ARIN, in parteneriat cu Administratia Parcului Natural Balta Mica a Brailei, desfasoara proiectul „Cultura si biodiversitate in ostrovul Fundul Mare” proiect care isi propune realizarea unei poteci tematice in partea de nord-vest a Parcului, in apropierea localitatii Chiscani. Poteca va contribui si la dezvoltarea economica a zonei, prin faptul ca accesibilizeaza zona pentru turism.
In cadrul proiectului s-au desfasurat, pana in prezent, activitati de educatie ecologica in cadrul cercurilor Antipa din scoli in Braila si in alte localitati din zona parcului, precum si concursul „Balta Mica a Brailei prin ochii copiilor”, a carui finala s-a desfasurat in cadrul manifestarilor legate de Ziua Internationala a Dunarii. In lunile iulie si august se va trece la realizarea efectiva a potecii, lucrare care nu s-a putut desfasura pana acum, din cauza nivelului ridicat al Dunarii>>, se arata intr-un comunicat dat publicitatii, semnat de directorul executiv ARIN, Codruta Nedelcu.
Peste 1.000 de braileni raman fara gaz metan maine si poimaine
Peste 1.000 de braileni din cartierul Viziru I vor ramane fara gaz metan timp de doua zile, ca urmare a unor lucrari de mentenanta programate de Distrigaz Sud Retele, in perioada 14-15 iulie. Mai exact, alimentarea cu gaze va fi sistata de marti, 14 iulie, incepand cu ora 8:00, pana miercuri, 15 iulie, la ora 20:00. Zona vizata de intreruperea furnizarii gazului metan este cea a strazilor Calea Calarasilor si Mecanizatorilor, iar blocurile afectate vor fi: B1, B2, B3, D1, D2, D3 si U.
„In acest interval, pentru evitarea producerii unor evenimente nedorite, rugam clientii sa verifice ca toate aparatele care functioneaza pe baza de gaze naturale sunt inchise, inclusiv aparatele automatizate si cele cu flacara de veghe. In momentul in care se va face realimentarea cu gaz, in cazul in care clientii simt miros de gaze, sunt rugati sa aeriseasca imediat incaperea, sa nu provoace scantei, sa nu actioneze intrerupatoarele electrice, sa nu foloseasca aparatele electrocasnice si daca este posibil, sa inchida robinetul de alimentare cu gaze naturale. Daca mirosul de gaze din incaperi persista, in ciuda respectarii acestor masuri de siguranta, clientii pot apela serviciul de call-center Apeluri de Urgenta al Distrigaz Sud Retele, la numarul de telefon 0236928”, se arata intr-un anunt al companiei amintite.
Nistor: Aderarea Republicii Moldova la UE va crea o linie continua de dezvoltare intre Bucuresti si Chisinau
Presedintele UNPR Braila, deputatul Marioara Nistor, a participat la finele saptamanii trecute, la punctul vamal Ungheni – Iasi, la reeditarea podurilor de flori care au avut loc la inceputul anilor 1990. Potrivit unui comunicat dat publicitatii, Marioara Nistor a condus o delegatie de peste 50 de membri UNPR din Braila si a facut parte, alaturi de oficialitatile locale iesene, din Comitetul de primire a reprezentantilor din Republica Moldova.
„Am trait emotii puternice la evenimentul ce a avut loc la punctul de trecere a frontierei dintre Romania si Republica Moldova de la Ungheni – Iasi. Am asistat la un nou moment istoric pentru poporul roman, la reeditarea podului de flori de peste Prut organizat la inceputul anilor 1990, atunci cand romanii cunosteau delimitarea de Uniunea Sovietica si vedeau la orizont posibilitatea reunificarii. A fost o experienta de neuitat, care a avut o incarcatura emotionala de nedescris”, declara Marioara Nistor.
Deputatul UNPR apreciaza ca aceasta manifestatie a reprezentat inca o dovada a faptului ca “locuitorii teritoriului aflat intre Prut si Nistru simt romaneste, gandesc romaneste si isi doresc un drum comun cu fratii lor din Romania”. In acest context, Nistor considera ca „rolul nostru, al celor din Romania, este acela de promotor si de catalizator al deschiderii Republicii Moldova catre spatiul economic si cultural european, pentru a tese astfel, impreuna, acea retea capabila sa ancoreze viitorul in Europa unita al tuturor celor care traiesc aici. La acest moment, in Republica Moldova se contureaza o identitate europeana, dar si o reafirmare a identitatii romanesti, care, impreuna, vor da mai multa forta in procesul de integrare pe care s-a inscris. Apropierea Republicii Moldova de Uniunea Europeana nu reprezinta decat un pas firesc spre normalitate si dezvoltare. Aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeana, dezvoltarea impreuna a tarilor noastre, va conduce in final nu doar la un pod simbolic de flori, ci la o linie continua de dezvoltare intre Bucuresti si Chisinau”.
Nazare: Guvernul Ponta a „parjolit” 3 miliarde de euro
Deputatul PNL de Braila Alexandru Nazare il acuza de demagogie pe premierul Victor Ponta, cu referire la lansarea Programului Operational Infrastructura Mare. Intr-un comunicat dat publicitatii, Nazare sustine ca acest program ascunde, de fapt, incompetenta guvernarii din ultimii 3 ani, in ceea ce priveste gestionarea proiectelor de infrastructura cu fonduri europene: ”Domnul Ponta este in situatia maratonistului care ajunge la sosire la doi ani dupa ce s-a terminat cursa, dar asteapta lauri. Este lamentabil cum a incercat sa ne convinga ca este o mare victorie a sa aprobarea Programului Operational Infrastructura Mare, desi termenul de incepere a proiectelor era 1 ianuarie 2014. Intarzierea finalizarii Master planului general de transport datorita hartilor electorale desenate de Ponta si prietenul sau Sova este principala cauza pentru care Romania nu a cheltuit din fondurile europene pentru infrastructura”.
Deputatul PNL mai afirma ca Ponta lasa prapad in urma sa dupa ce a parjolit 3 miliarde de euro din bugetul pe infrastructura 2014-2020, fiind personal responsabil pentru injumatatirea sumei disponibile pentru noi proiecte.
De asemenea, Alexandru Nazare acuza ignorarea, de catre guvernul Ponta, a blocajului in utilizarea fondurilor alocate perioadei 2007-2013, bani pe care Romania mai are doar 5 luni la dispozitie sa ii cheltuie: ”Deblocarea absorbtiei trebuie sa fie prioritatea premierului Ponta si nu blocarea anchetelor care au ca obiect utilizarea fondurilor europene. Vom pierde la sfarsitul acestui an peste 7 miliarde de euro, datorita guvernarii domnului Ponta. Cel mai clar exemplu este tot in domeniul infrastructurii de transport, unde dupa 3 ani de zile de guvernare, domnul Ponta nu are nicio autostrada inceputa si finalizata cap-coada, multumindu-se sa taie panglici la proiecte incepute de altii”.
Primarul Simionescu vrea sa majoreze salariile bugetarilor din subordinea sa
Primarul Brailei, Aurel Simionescu, si-ar dori majorarea salariilor functionarilor publici din subordinea sa – si nu doar a celor din Primarie, ci si a personalului din institutiile subordonate Municipalitatii. Simionescu a precizat ca a cerut Directiei Economice sa faca niste calcule, pentru a stabili in ce masura se pot realiza majorari de salarii cu respectarea conditiilor impuse de Ordonanta de Urgenta aprobata recent, pe aceasta tema. Mai exact, Ordonanta stipuleaza, printre altele, ca salariile personalului care activeaza in administratia publica locala pot fi majorate daca fondurile se incadreaza in limita bugetului aprobat si a plafonului stabilit de Ministerul de Finante, dar nu mai mult de 12%.
“O sa discutam cu Directia Economica, pentru ca sunt niste conditii, trebuie sa avem prevedere bugetara suficienta, trebuie sa avem incadrarea in parametri, ca numar si suma si atunci o sa trebuiasca sa vedem care este situatia. Din punct de vedere al numarului de persoane noi avem <<loc>> suficient, din punct de vedere al sumei, va trebui sa analizam care este suma pe care noi o avem aprobata si cat din ea poate fi disponibilizata pentru cresteri de salarii, mai ales ca ordonanta vorbeste si despre majorari diferentiate. Aici o sa trebuiasca sa avem un echilibru, pentru ca nu pot sa majorez la institutie cu 10% si la alta cu 5%”, a declarat Simionescu.
Amintim ca edilul-sef s-a plans in numeroase randuri de faptul ca salarizarea in administratia publica este foarte proasta si ca de aceea, este foarte dificil sa fie aduse si sa fie pastrate in acest sector persoanele foarte bine pregatite din punct de vedere profesional.
Finantarea de 4,6 milioane ron pentru reabilitarea Castelului de Apa s-a dus pe apa sambetei
O finantare europeana de 4,6 milioane lei (46 miliarde de lei vechi), este ca si pierduta, pentru ca nu s-a gasit la timp un constructor care sa se angajeze la reabilitarea Castelului de Apa din Gradina Mare. Desi exista finantarea asigurata, desi sunt intocmite toate documentele, desi s-au organizat licitatii pe Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice inca de anul trecut, nu a fost gasita pana acum o firma care sa-si asume responsabilitatea pentru o astfel de lucrare. Penultima licitatie a avut loc anul acesta, in luna mai, insa nu a fost depusa nicio oferta (asa cum s-a tot intamplat pana acum), situatie in care Municipalitatea a trebuit sa reia procedura. Primarul Aurel Simionescu nu mai spera insa mare lucru de la noua licitatie, dat fiind ca si daca s-ar desemna un castigator, acesta ar trebui sa realizeze lucrarea pana la finele anului, in caz contrar, fiind pierduta finantarea. Edilul crede ca nu exista nicio sansa ca o lucrare de complexitatea celei amintite sa fie finalizata pana la finalul anului, astfel incat acesta s-a cam resemnat cu ideea ca s-a pierdut o finantare de 4,6 milioane lei. Simionescu a precizat ca in aceste conditii, Primaria o va lua de la zero si va depune din nou proiectul, in speranta obtinerii unei noi finantari europene, aferente perioadei 2014-2020: “Acum este licitatie, suntem in analiza ofertelor pentru Castelul de Apa. Eu sper ca in cateva zile sa terminam si o sa vedem in ce masura in 6 luni de zile cineva poate sa faca ceva acolo. Eu am o indoiala… Daca nu se reuseste nimic, proiectul va fi redepus pentru finantare pe 2014-2020. Asta este situatia… Am avut proiecte care au inceput in 2011, primele proiecte s-au semnat in 2011 si ultimele s-au semnat in noiembrie 2013, din cauza licitatiilor, contestatiilor, refacerii proiectelor, etc. Acesta, cu Castelul de Apa, este ultimul proiect si fizic, cred eu, lucrurile nu se pot rezolva in 6 luni, nu ai cum sa-l reabilitezi in jumatate de an”.
Precizam ca Turnul de Apa este un monument istoric si din acest motiv, reabilitarea cladirii, care ar trebui transformata intr-un observator astronomic, nu poate fi facuta de orice firma de constructii. Banii provin dintr-o finantare europeana nerambursabila, iar contributia de la bugetul local este de numai 2% din valoarea investitiei. Finantarea europeana ramane insa valabila doar pana pe 31 decembrie 2015, iar daca Primaria ar decide continuarea lucrarilor si dupa data amintita, acestea vor trebui achitate cu bani de la bugetul local.
Castelul de Apa din Gradina Mare, inalt de 35 de metri, a fost dat in folosinta in anul 1912, cand asigura alimentarea cu apa a mai mult de jumatate din orasul Braila. La vremea respectiva, turnul de apa era cea mai inalta constructie de acest gen din Romania. (sursa foto: amfostacolo.ro)
Simionescu continua sa se enerveze, cand e intrebat de sensurile giratorii de 3 miliarde lei bucata
Primarul Brailei, Aurel Simionescu, este iritat ori de cate ori ziaristii aduc vorba despre proiectele celor doua sensuri giratorii ce urmeaza a fi construite cu sume considerate de unii drept exorbitante – respectiv circa 3 miliarde lei vechi, bucata. In vara anului trecut au fost aprobate in Consiliul Local Municipal cele doua proiecte, in valoare totala de 5,7 miliarde lei vechi, dar acestea au ramas doar pe hartie pana acum, cand Municipalitatea a propus Consiliului Judetean o asociere pentru realizarea proiectelor amintite si a si obtinut fonduri pentru jumatate din suma necesara. La comentariul nostru cu privire la faptul ca Primaria pare hotarata sa realizeze aceste sensuri giratorii controversate, mai ales ca a primit aprobarea pentru o finantare de 2,2 miliarde lei vechi de la CJ, Simionescu a declarat: “Eu stiu ca astea va pasioneaza foarte mult si nu vreti sa spuneti altceva, dar acestea sunt niste proiecte care vor fi supuse licitatiei, iar la licitatie va rezulta o anumita suma. Ca sa va dau un exemplu, la licitatia pe care noi am facut-o pentru ceea ce inseamna achizitie serviciu consultanta pentru partea de concesionare iluminat public – pentru ca se termina contractul cu Luxten-ul in toamna aceasta si va trebui facut un alt contact -, suma care a fost estimata a fost ceva de genul 1,5 miliarde lei vechi si s-a licitat la 870 milioane lei vechi. Deci nu pot sa va spun acum care va fi suma despre care vom vorbi, asa cum nu pot sa va spun care va fi jumatatea aferenta municipiului si care va fi jumatatea judetului. Consiliul Judetean ne-a cerut niste proiecte care nu sunt in finantare, nu fac obiectul unui proiect european, nu fac obiectul unui proiect guvernamental. Ori ceea ce avem noi ca si proiecte mari, in care era nevoie de o colaborare, fac obiectul unor astfel de finantari si sustinerea cofinantarii era importanta, fie ca vorbim de deseuri, fie ca e vorba de reamenajarea intrarilor in oras, fie ca e vorba de bazinul olimpic. Si atunci am dat o lista cu 7-8 proiecte care sunt ale noastre, fara alt gen de finantare, asa cum sunt si altele, dar am spus ca nu putem sa intram sa cerem finantare CJ-ului pentru 1-2 miliarde lei vechi, pentru astfel de sume n-are rost sa intram intr-un astfel de parteneriat”.
Amintim ca cele doua sensuri giratorii care vor costa cam cat doua case vor fi amplasate la intersectia Caii Galati cu Bd. Al. I. Cuza si la intersectia strazii Comuna din Paris cu Soseaua Focsani.
Viorel Mortu: Aproape ca ne infioara sa aflam ca Sibiul aloca 20% din buget culturii
Presedintele Consiliului Judetean Braila, Viorel Mortu, sustine ca indiferent ce parere au unii sau altii, problema culturii la sate este importanta si ca institutia pe care o conduce trebuie sa o aiba permanent in atentie. Viorel Mortu le-a spus consilierilor judeteni ca s-a “infiorat” atunci cand a aflat ca Sibiul aloca circa 20% din bugetul local culturii si a apreciat ca desi beneficiaza de o asemenea finantare, Sibiul nu a luat-o cu mult inaintea Brailei, in acest domeniu: “Tema culturii in zona rurala este una care trebuie pusa cand si cand in discutie. Va rog sa remarcati un lucru foarte important: Sibiul face acum o demonstratie de forta teribila in mass-media nationala, spunand un lucru care aproape ca ne infioara – au 20 de procente din buget alocate pentru cultura. Si privind cu atentie la Sibiu, nu e mai multa cultura decat la Braila, sau nu e prea multa cultura peste Braila… Cred ca noi nu stim sa ne vindem prea bine marfa si uitam niste secvente. De asemenea, cred ca noi, cei din Consiliul Judetean, trebuie sa mai stim ce e dincolo de aceasta cladire – asta este obligatoriu”.
Contracte de munca in Israel, pentru muncitorii calificati in constructii
Brailenii (si nu numai) interesati sa obtina locuri de munca in constructii, in Israel, beneficiaza in aceasta perioada de o sansa, fiind vorba despre contracte pe un an, cu posibilitate de prelungire si un salariu de lunar minim brut estimat este de 1.540 dolari americani. Angajarea se face in baza Protocolului privind recrutarea muncitorilor romani pentru lucrari temporare in domeniul constructiilor in Statul Israel, incheiat intre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale şi Persoanelor Varstnice din Romania şi Ministerul Afacerilor Interne din Israel.
Persoanele interesate trebuie sa aiba calificare/experienta in meseriile: • dulgheri pentru cofraje de constructie industrializata (cunoaşterea citirii planurilor de constructii este obligatorie); • fierari – betonisti, indoirea fierului (cunoaşterea citirii planurilor de constructii este obligatorie); • zidari – faiantari, acoperirea podelelor şi peretilor cu faianta (cunoaşterea citirii planurilor de constructii este obligatorie); • zidari – tencuitori pentru lucrari de tencuit.
De asemenea, cei interesati trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: • sa nu fi lucrat anterior in Israel; • sa nu aiba rude de gradul I care lucreaza deja in aceasta tara, cu exceptia fratilor; • sa nu aiba cazier judiciar; • sa fie apti psihic şi fizic de munca intensa in conditiile climatice specifice statului de destinatie, inclusiv munca la inaltime şi manipulare de greutati; • sa nu sufere de anumite boli cronice.
Pentru orice informatii legate de program, contactati consilierii EURES din cadrul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca. Datele de contact ale acestora le puteti gasi la adresa : http://www.eures.anofm.ro/contact.php. De asemenea, persoanele interesate se pot inscrie la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Braila, cu urmatoarele documente: – cerere tip; – declaratie – tip bilingva; – copie carte de identitate; – copie paşaport, daca au; – copii ale actelor de studii şi de calificare (toate paginile scrise), daca au; – copii ale documentelor care atesta experienta, vechimea in munca, daca au.
„Contractele de munca se incheie pentru o perioada de un an, cu posibilitatea de prelungire pana la o durata maxima de 63 luni. Salariu lunar minim brut estimat este de 1.540 dolari americani.
Informatii legate de cazare, asigurare medicala, transport, viza, modalitatea de recrutare, cheltuieli ocazionate de procesul de recrutare, conditii de munca şi de viata etc. se gasesc pe pagina web a Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca – www.anofm.ro “, se arata intr-un comunicat dat publicitatii.