BOBOC: C.E. A CERUT UN STUDIU DE IMPACT PENTRU ZONELE DE CUIBĂRIT ALE UNOR PĂSĂRI; FĂRĂ ACESTA CNAIR NU POATE EMITE AUTORIZAȚIA DE CONSTRUCȚIE PENTRU DRUMURILE ADIACENTE PODULUI DE LA BRĂILA. STUDIUL RESPECTIV TREBUIE SĂ SE DESFĂȘOARE PE 4 ANOTIMPURI

„Pentru zona Brăila numai anul acesta s-au alocat de la nivelul Guvernului aproape 500 de milioane de lei – și vorbim de chestiuni concrete, contracte semnate și anume: *Drumul expres Brăila-Galați, semnat la 23.09.2020 contractul de proiectare și execuție, în valoare de 371 milioane de lei; *Drumul expres Brăila- Tulcea, pentru care s-a semnat pe 29.06 contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectare, în valoare de 14 milioane de lei; *18 milioane pentru Drumul expres Brăila- Buzău, semnat pe 21 februarie anul acesta” – este declarația făcută astăzi de președintele PNL Brăila, Cătălin Boboc, în cadrul unei conferințe de presă.

Boboc a enumerat aceste investiții ca argument în sprijinul ideii că Guvernul Orban susține județul Brăila și a comentat că „dacă mai punem și cele 500 de milioane de lei care au fost deja alocate și plătite pentru lucrările la pod, până la aceasta dată, Guvernul Orban ne-a «trimis» în zona noastră 1 miliard de lei”.

În acest context, liderul liberal a făcut niște precizări și în legătură cu criticile lansate public de europarlamentarul Mihai Tudose (PSD), ce a acuzat întârzierea acordării unor avize necesare pentru începerea lucrărilor la drumurile adiacente podului peste Dunăre.

Cătălin Boboc a comentat pe această temă: „Trebuie să respectăm și noi niște rigori și poate sună un pic ca o glumă, dar nu e deloc o glumă: pentru a se putea emite autorizația de construcție la drumurile adiacente podului, Comisia Europeană a cerut un studiu de impact pentru zonele de cuibărit ale unor păsări. Acest studiu de impact trebuie să se desfășoare pe 4 anotimpuri; el va putea fi gata și va fi gata și depus la CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – n.r.) pe 12 decembrie și atunci se va putea emite autorizația de mediu. Dintr-o cauză administrativă care nu ține de Guvernul României și nu ține nici de autoritățile locale, ci ține de niște rigori pe care Comisia Europeană le impune în legătură cu mediul, avem acest blocaj în privința emiterii autorizației de construcție la lucrările aferente drumurilor care leagă podul de Șoseaua de Centură a Brăilei și așa mai departe.

Mie îmi pare rău să văd că un politician pe care-l cunoaștem cu toții destul de bine pregătit și de informat – și mai e și europarlamentar – nu știe lucrurile astea, deși ar trebui să le știe; și atunci mă întreb ce face pe la Bruxelles”.

Precizăm că Mihai Tudose a criticat recent modul în care Guvernul gestionează lucrurile în privința proiectului podului suspendat peste Dunăre, după ce Asociatia Pro Infrastructura a semnalat faptul că „drumurile care vor lega podul suspendat de Brăila, Jijila și Măcin, care totalizeaza peste 20 km, nu sunt autorizate nici până astăzi – deși contractul este semnat din ianuarie 2018 -, decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nu a fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungește nepermis de mult”.