Botea: Simionescu nu a promovat direct implicarea politicului in scoala, insa indirect, a facut-o
Presedintele PMP Braila, Viorel Botea, considera ca relatia dintre primarul unei localitati si conducerile unitatilor de invatamant locale nu trebuie sa fie una de ordin politic, ci strict administrativ. Viorel Botea a declarat ca primarul se poate implica, in limitele legii, in imbunatatirea situatiei invatamantului brailean, insa nu ar trebui sa o faca in sensul politizarii numirii directorilor: “In momentul de fata, invatamantul brailean poate fi abordat din doua perspective: prima este cea care vizeaza procesul instructiv-educativ si cea de-a doua este aceea administrativa. Pe partea de proces instructiv-educativ, lucrurile sunt foarte clare, se pot rezolva rapid si nu tin de administratia locala – sau mai bine zis, nu trebuie sa tina de administratia locala. Pe partea de administrare, primul lucru despre care discutam este managementul la nivelul scolilor, care trebuie asigurat de oameni care stiu cu adevarat despre ce este vorba, iar acesti oameni trebuie sa fie din scoala. Pasul urmator este acela prin care membrii Consiliului de Administratie, care sunt si reprezentanti ai administratiei publice, incearca la fiecare scoala sa faca o legatura cat mai buna intre conducerea unitatii de invatamant si Primarie. Ei trebuie sa fie veriga de legatura si acestia nu vin la Consiliul de Administratie doar sa se uite, sau doar sa ridice mana pentru luarea unor hotarari, ci chiar trebuie sa se implice pentru luarea unor decizii in unitatea de invatamant respectiva. Toate problemele scolii, contabilizate de ei, trebuie duse la Primarie, iar in momentul in care directorul scolii discuta cu primarul, acesta din urma trebuie sa le aiba in fata, sa le stie”.
In ceea ce priveste implicarea politicului in invatamantul local pe perioda cat a fost primar al Brailei Aurel Simionescu, liderul PMP a comentat: “Tot ce inseamna relatia cu scolile s-a derulat de-a lungul timpului in asa fel, incat factorul politic sa-si spuna, totusi, cuvantul in scoala. Aurel Simionescu nu a promovat direct acest mod de lucru, insa indirect, a promovat astfel de actiuni. E ceea ce s-a intamplat si ceea ce in momentul de fata, din nefericire, inca se mai intampla, dar la o scara mai redusa”.