Brailenii vor putea depune cereri pentru taxa de salubritate si in februarie, fara penalitati

03

Primarul Brailei, Aurel Simionescu, a decis sa propuna prelungirea termenului de depunere a formularelor pentru plata taxei de salubritate pana catre finele lunii februarie, fara ca cetatenii sa fie nevoiti sa plateasca penalitati. El a luat aceasta hotarare dupa ce a constatat ca la sediile Administratiei Financiare se formeaza zilnic cozi mari, iar oamenii stau in frig, in picioare, cu orele, de teama ca daca trece luna ianuarie, vor fi obligati sa plateasca penalitati. Simionescu a declarat ca urmeaza sa decida astazi, impreuna cu liderii grupurilor de consilieri municipali,  pana la ce data se va prelungi termenul de depunere a declaratiilor fara risc de penalizare, iar hotararea se va vota maine, in CLM. Pe de alta parte, edilul-sef a comentat ca daca acum lumea sta la coada, este pentru ca brailenii nu au depus declaratiile amintite in luna decembrie, cand nu era nimeni la ghisee. Cu alte cuvinte, este tot vina cetatenilor: “Sunt asemenea cozi pentru ca in 2 zile din ianuarie, din anul acesta, au platit tot atatia cat in toata luna decembrie, de anul trecut. Vom intra maine, in sedinta de Consiliu Local Municipal, cu o propunere de derogare a termenului, respectiv prelungirea pana in 20-28 februarie – o sa stabilim astazi, la intalnirea cu liderii de grup – a termenului in care se depun declaratiile pentru taxa de salubritate. Dat fiind ca a fost aglomeratie, astazi dimineata erau depuse circa 40.000 de solicitari, aferente a aproximativ 78.000 de persoane. Deci estimarea noastra este ca in 15-20 de zile, in ritmul actual, ar trebui sa se inchida acest subiect, cu conditia ca cetatenii sa nu stea iarasi degeaba primele 15 zile si apoi, in urmatoarele zile, sa apara iar inghesuiala la ghisee. Noi am suplimentat numarul de ghisee, am suplimentat programul, s-a lucrat sambata, dar repet, daca o luna de zile, decembrie, nu  fost valorificata, a fost greu dupa aceea sa se recupereze tot  ecartul acesta. Noi am dat si la administratiile de proprietari formularele respective, in sectiile financiare am pus pe cineva care sa-i indrume pe oameni cum se completeaza, pentru ca multi nu stiu sa le completeze corect si de aceea se intarzie – am luat toate masurile posibile, ca sa mearga mai usor cu depunerea acestor formulare”.