CAPRARIU, DESPRE PSD: GROPARII DE 28 DE ANI AI BRAILEI CONTINUA MICSORAREA ORASULUI. LIPSA DE VIZIUNE A PSD PRODUCE DEZASTRE LA BRAILA

Consilierul municipal Lucian Caprariu (independent) este nemultumit de faptul ca administratia locala PSD “arunca la cos traditia traditia transportului electric, cu tramvaie, in Braila”. Caprariu nu este de acord cu viziunea edililor in ceea ce priveste renuntarea la transportul cu tramvaiul pe Soseaua Baldovinesti si apreciaza ca aceasta este inca o dovada a modului in care este “ingropat” orasul.

Consilierul municipal a explicat, intr-o postare facuta pe o retea de socializare, de ce sustine mentinerea transportului cu tramvaiul pe artera amintita:<<PSD Braila vrea acest lucru (scoaterea liniei de tramvai) pe Soseaua Baldovinesti. Impotenti in aplicarea PMUD (Planul de Mobilitate Urbana Durabila), groparii de 28 de ani ai orasului Braila continua micsorarea sa in toate cele. Traditia transportului electric, cu tramvaie, in Braila, este aruncata la cos. Daca in trecut era o dovada de modernitate, acum, administratia PSD considera – desconsiderand PMUD si toate curentele practice din lumea civilizata – ca transportul cu tramvaiul e desuet.

Lipsa de viziune a acestui partid la Braila produce dezastre. Soseaua Baldovinesti este si ar trebui sa se dezvolte in continuare ca o zona de productie, servicii si comert, in care sa apara noi locuri de munca, catre cateva mii. Desigur, aceste fluxuri, la anumite ore, trebuie acoperite de un sistem de transport public urban modern, care nu inseamna doar mijloace de transport, in care transportul electric cu tramvaiul ar trebui sa fie coloana. In contextul zonei metropolitane si in lipsa unei strategii corelate cu CFR, linia de tramvai ar trebui chiar extinsa pana in Baldovinesti, mai ales ca asa-zisa Sosea de Centura tinde sa devina sosea interna, fiind pe multe zone adiacenta sau chiar integrata orasului si zonei periurbane unite acum cu corpul urban principal.

Se va deschide, asadar, calea care distrugerea altei linii de tramvai, cea de pe Dorobanti, pentru a acoperi incompetenta aceleiasi administratii. Retineti, daca un sistem nu functioneaza bine nu inseamna ca nu este necesar. Sistemul de transport public urban pur si simplu e ramas in paradigma anilor 80 ai secolului trecut. Piramida transportului in interiorul orasului e inversata. Doritorii pot studia PMUD-ul aprobat de CLM si ignorat de executivul administratiei locale, Primaria Braila. In completare, intr-o lume in care mobilitatile sunt cheia dezvoltarii, prin care un individ isi poate extinde de oportunitati de orice fel – educatie, cumparaturi, munca, locuire, entertainment – si in contextul existentei a doua mari orase virtual lipite Braila si Galati, cu o distanta de peste 40 km de la N la S, si acum cu doar 8 km intre limite, Primaria Braila nu are in vedere nicio investitie, nicio viziune si nicio actiune la capitolul mobilitate integrata a celor doua orase si se pare ca la fel e si la Galati, pana cel putin in 2022 (poate scapam orasul de ei in 2020). Asta in pofida PMUD, care propune solutii de mobilitate pe cale ferata.

Va reamintesc faptul ca – daca tot va place sa dati exemplu Clujul – privind catre viitor, si nu catre micsorare/auto-minimizare etc, precum in zona noastra, Primaria Cluj are in vedere, pe langa metroul recent popularizat, punerea in practica, mai rapid, a unei legaturi de tren periurban care sa lege periferiile de la Est la Vest, Baciu-Cluj-Jucu.

Cat ii mai suportam pe micutii astia de aici?>>.