CARE SUNT CONDITIILE DE PARTICIPARE LA CONCURSUL PENTRU POSTUL DE ADMINISTRATOR PUBLIC AL JUDETULUI BRAILA

Consiliul Judetean Braila a aprobat astazi Regulamentul privind criteriile de selectie si procedura de ocupare a functiei de administrator public la nivelul CJ Braila, precum si atributiile acestei functii.

Pentru cei interesati de functia amintita, dar si pentru cei care suspecteaza ca aceasta este deja “arvunita”, va prezentam criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele care vor sa se inscrie la concursul pentru postul de administrator public al judetului Braila: * studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta in domeniul juridic, economic sau administratie publica; * vechime in specialitatea functiei de cel putin 10 ani; * vechime in functie de conducere de cel putin 5 ani; * constituie un avantaj  ca in cazul conditiilor de vechime, activitatea desfasurata sa fie in functii publice sau contractuale din cadrul administratiei publice; * studii aprofundate de master in specialitatea functiei; * constituie un avantaj expertiza in domeniul atragerii de finantari, indeosebi din fonduri europene, implementarii si managementului de proiect; * aptitudini si abilitati: organizare si coordonare, analiza si sinteza, control si identificare a deficientelor, managementul si acoperirea riscurilor, leadership, planificare strategica, eficienta in rezolvarea problemelor, eficienta in comunicare, capacitate buna de relationare pe toate planurile, in toate formele de matrice, abilitati in recrutarea si gestionarea resurselor umane, capacitate de consiliere si indrumare, abilitati de mediere si negociere, gestionarea eficienta a resurselor alocate, capacitate de luare rapida si asumare a deciziilor.

Ca si criterii generale, candidatii trebuie sa aiba cetatenie romana, sa cunoasca limba romana (scris si vorbit), sa fie apti din punct de vedere medical, sa nu fi fost condamnati definitiv pentru infractiuni contra comunitatii, contra statului sau contra autoritatii, pentru fals ori fapte de coruptie, infractiuni savarsite cu intentie, care i-ar face incompatibili cu functia respectiva, sa nu fi fost destituiti dintr-o functie publica, sa nu le fi incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 7 ani si sa nu fi desfasurat activitati de politie politica.

Amintim ca numirea in functie a administratorului public se face de catre presedintele CJ, ca urmare a unui concurs. Administratorul public poate indeplini, in baza unui contract de management, atributii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes judetean. De asemenea, presedintele CJ poate delega catre administratorul public si calitatea de ordonator de credite.