Chiriac: Cred că în această vară o să avem o priveliște foarte spectaculoasă cu podul peste Dunăre de la Brăila

Problemele și întârzierile în ceea ce privește lucrările la proiectul Podului suspendat peste Dunăre (mai exact, la ceea ce ține de legătura cu principalele drumuri din zonă) au început odată cu guvernarea PNL –  este declarația președintelui CJ Brăila, Iulian Chiriac.

Acesta a declarat la o emisiune realizată de Pro Lider FM că s-a întârziat mult cu depunerea documentației pentru obținerea autorizațiilor necesare pentru relocarea utilităților, astfel încât nu s-au putut demara lucrările pentru construcția drumului de legătură cu podul: „În 2019, după căderea Guvernului PSD, a venit un Guvern PNL. În momentul acela toate lucrurile erau bine puse la punct, pe etape, la proiectul Podului peste Dunăre. Din acel moment totul a luat-o razna.

Lucrările cu privire la podul propriu-zis merg foarte bine, însă de-abia săptămâna trecută am semnat la CJ cele șase autorizații de construcție pentru relocarea utilităților – și aici mă refer la gaze, electricitate și așa mai departe. Eu cred că e un timp foarte mare, de un an și două luni, pentru a se ajunge la eliberarea acestor autorizații. Și documentele nu au stat la mine, la CJ Brăila; la mine au stat câteva zile. Schimbându-se tot felul de oameni în managementul acestui proiect, lucrurile au stagnat.

Am văzut că acum domnul ministru al Transporturilor a anunțat cu surle și trâmbițe că a semnat autorizația de construcție pentru un tronson al drumului de legătură cu podul. Mă bucur, dar hai să urnim mai repede căruța, pentru că ne doare foarte mult și le-am spus-o în fiecare zi în acest an și două luni: orice zi de întârziere a acestui proiect va fi plătită de noi toți, de cetățenii României. Pe constructor nu-l interesează, banii pentru penalitățile de întârziere vor fi plătite de noi toți, de statul român”.

Chiriac a mai declarat că în calitatea pe care o are, este dispus să sprijine în orice fel poate urgentarea lucrărilor la drumul de legătură și a precizat că a sugerat și niște soluții pentru recuperarea întârzierilor: „Eu le-am dat câteva soluții foarte realiste. Pe aceste drumuri de legătură sunt și sectoare libere de sarcini; pot începe de acolo lucrările. Să se lucreze în paralel: *pe sectoarele de drum libere; * pe sectoarele la care se procedează la relocarea utilităților; *la pod.

Am înțeles că în scurt timp vor termina lucrările și la pilonul de ancorare și vor începe să înșire apoi cablurile. Știu că sunt depozitate și la Șantierul Naval Brăila, dar și la Șantirul Naval Galați și cred că în această vară o să avem o priveliște foarte spectaculoasă cu acest pod”.