Conducerea CJ: Turismul brăilean nu are o strategie diversificată de promovare, majoritatea administratorilor de hoteluri și pensiuni mizând pe promovarea de la turiști

„Turismul brăilean pare să nu aibă o strategie diversificată de promovare, majoritatea administratorilor de structuri de cazare mizând  pe promovarea directă,  de la turiști” – este ceea ce susține conducerea CJ Brăila în proiectul „Strategiei de dezvoltare a județului Brăila în perioada 2021-2027”. Documentul a fost pus în transparență publică, astfel încât oricine dorește să facă sugestii pentru îmbunătățirea Strategiei propuse de autorități o poate face timp de 15 zile, potrivit legii.

Strategia cuprinde o serie de informații cu privire situația economică și socială a județului în perioada 2014-2019, inclusiv date referitoare la situația turismului local, care nu este una foarte încurajatoare: „Website-urile proprii și prezența pe portalurile de turism sunt modalități uzuale de promovare, relativ puțin costisitoare (prezența pe unele site-uri este gratuită), motiv pentru care se pare că este «motorul» promovării mai ales a pensiunilor turistice și agroturistice, a vilelor turistice, etc.

Dintre strategiile mai puțin folosite se numără utilizarea portalurilor de cazare locale, înscrierea pe portaluri din străinătate sau înscrierea pe portaluri autohtone de oferte last minute sau de reduceri/ vouchere. Colaborarea cu agenții de turism a structurilor de cazare din județul Brăila este utilă, dar pentru aceasta  toate structurile cu funcțiune de cazare turistică ar trebui  să fie clasificate. Există situații în care colaborarea cu agențiile este benefică, un exemplu fiind colaborarea pe segmentul bugetar (turiști ce achiziționează sejururi cu vouchere), fenomen întâlnit cu preponderență  în cazul turismului balnear.

Pe analiza datelor statistice din perioada 2014-2019 pentru turismul din județul Brăila în context regional s-a constatat că sezonalitatea circulației turiștilor poate avea amplitudini diferite de la un an la altul,  fiind dificil de anticipat. S-a calculat durata medie a sejurului pe fiecare lună a anilor 2014-2019 pentru județul Brăila, valorile mari în extrasezon fiind datorate turismului balnear (vezi foto)”.

În ceea ce privește numărul de structuri de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică, la data de 31.07.2020 erau clasificate un număr de 53 de restaurante,  din care 2 crame, 2 pizzerii, 2 fast-food, 1 bufet bar, 7 baruri de zi, 1 café-bar, 39 restaurante clasice, 1 terasă. Distribuția teritorială a structurilor de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică este următoarea: Brăila, Berteștii de Jos, Chiscani, Ianca, Lacu Sărat, Oprișenești, Tichilești, Vădeni.

În ceea ce privește numărul de agenții turistice licențiate, la data de 24.07.2020 erau înregistrate un număr de 42 unități, din care 41 erau în municipiul Brăila și una în Ianca.