CONDUCEREA DACIEI UNIREA BRAILA, CATRE CJ: TRECETI PESTE ORGOLII POLITICE SAU RAFUIELI PERSONALE MARUNTE SI GASITI SOLUTII DE FINANTARE A CLUBULUI, FIINDCA ALTFEL INTRAM IN COLAPS!

Consiliul Director al ACS Dacia Unirea Braila acuza functionarii publici din cadrul CJ Braila de „rigiditate” in modul in care trateaza chestiunile legate de clubul lor si de faptul ca „se ascund dupa virgule”, in loc sa gaseasca solutii legale pentru finantarea Daciei Unirea, care in prezent se afla intr-o situatie critica din punct de vedere financiar. Intr-o scrisoare deschisa adresata „tuturor celor interesati de fenomenul fotbalului brailean”, conducerea clubului sportiv vorbeste despre faptul ca la nivelul CJ „se arunca cu noroi in alti oameni doar pentru comoditatea si linistea proprie” si se „arunca pisica in gradina altora” numai din cauza ca situatia dificila prin care trece ACS Dacia Unirea a fost semnalata in sedintele CJ de liberalul Florin Cirligea, care face parte din opozitie.

In documentul amintit, sefii ACS Dacia Unirea Braila o contrazic pe consilierul judetean Simona Draghincescu (PND) care a declarat ca proiectul prin care se cerea finantare de la CJ pentru clubul de fotbal era „copy-paste dupa un proiect depus la Primarie” si ca era plin de „prostii”, nefiind eligibil. Rreprezentantii Daciei Unirea au insa dubii ca „pregatirea profesionala a acestor persoane le permite sa faca observatii foarte pertinente  despre calitatea unor proiecte in domeniul sportiv”.

Conducerea ACS Dacia Unirea Braila solicita alesilor locali „sa treaca peste orgolii politice sau rafuieli personale marunte” si sa gaseasca solutii de finantare a clubului, pentru ca altfel, acesta se va inchide, din cauza problemelor financiare: „Avand in vedere ultimele noutati aparute in presa locala privind problema finantarii clubului Dacia Unirea Braila din fondurile Consiliului Judetean Braila, pentru intelegerea completa si exacta a situatiei aducem la cunostinta opiniei publice urmatoarele:

1) In luna februarie 2018, la discutiile cu Primaria Braila – autoritate care avea, la acel moment, adoptat regulamentul propriu privind finantarea structurilor sportive pe baza OUG 38/2017 -, s-a stabilit, tinand cont si de bugetul autoritatii locale preconizat mai mic din acest an, ca proiectul de finantare pentru club sa fie in valoare maxima de circa 330.000 lei, suma esalonata pe 4 trimestre (lucru care s-a si intamplat) si cu termen final de implementare 15.12.2018, urmand ca o diferenta de 120.000 lei sa fie discutata ulterior, in cadrul unui alt proiect. Celelalte structuri sportive (baschet si volei), avand propuse sume mai mici, au stabilit ca termen al finalizarii implementarii proiectelor luna iunie 2018, deci o esalonare pe doar 2 trimestre!  La acel moment s-a discutat si cu reprezentantii Consiliului Judetean Braila, autoritate care lucra la propriul regulament de finantare, daca este in regula o eventuala suprapunere a timpului de implementare a celor doua proiecte si raspunsul a fost pozitiv, fiind vorba de proiecte diferite, cu bugete diferite.

2) La finalul lunii martie 2018 Consiliul Judetean aproba prin Hotararea nr.15/2018 propriul regulament de finantare, discutat in prealabil cu toti beneficiarii, deci inclusiv cu noi, regulament care prevedea (corect in opinia noastra, conform OUG 38/2017) inclusiv plata cheltuielilor salariale ale participantilor la activitatea sportiva (anexa 1.1 din regulament), iar la anexa 1.3 se prevedea drept conditie de eligibilitate  ca ”structura sportiva sa nu beneficieze de un alt contract de finantare din fonduri publice pentru acelasi proiect, de la aceeasi autoritate finantatoare”.

3) La data de 13.04.2018 ACS Dacia Unirea Braila depune un proiect de finantare in suma initiala agreata de ambele parti – si anume 400.000 lei. In data de 19.04.2018 CJ Braila ne comunica ca datorita publicarii in Monitorul Oficial la data de 17.04.2018 a Legii 90/2018 ce aproba OUG 38/2017, vor adapta regulamentul proaspat aprobat la legea nou aparuta (lege care nu modifica prevederile ordonantei, ci numai completeaza cu doua aspecte principale – nu mai este nevoie de avizul Consiliului Concurentei si se elimina pragul de maxim 5% fonduri ce pot fi alocate catre sport) si ca va urma o alta perioada de depunere proiecte. Pe cale de consecinta, comisia CJ Braila de elaborare a regulamentului modifica acest regulament de data aceasta FARA A FI AFISAT in vederea dezbaterii publice (lucru care se poate verifica si pentru care noi am atras atentia la vremea respectiva), iar prin Hotararea nr.89/2018, Consiliul Judetean Braila aproba noua forma de regulament in care, surpriza, apare eliminarea posibilitatii platii drepturile salariale si o noua prevedere in anexa 1.3,  ca si conditie de eligibilitate <<sa nu beneficieze de finantari din fonduri publice aprobate de alte institutii publice pentru aceleasi categorii de cheltuieli, raportate la aceiasi participanti la activitatea sportiva>>. La protestele noastre, la care se adauga si cel al Asociatiei Suporterilor Dacia Unirea Braila – ambele efectuate în scris si depuse la registratura CJ -, ni se raspunde invariabil ca baza legala nu prevede plata salariilor (complet fals in opinia noastra si a juristilor nostri, OUG 38 si Legea 90/2018 avand prioritate fata de prevederi legale anterioare la care se face referire HG 1447/2007).

4) La data de 21.06.2018 ACS Dacia Unirea Braila depune proiectul  <<Viitor si performanta in fotbalul brailean>>, conform regulamentului CJ, la care primim raspuns ca  nu indeplinim conditia de eligibilitate mentionata mai sus, din cauza faptului ca avem in desfasurare proiect de finantare cu Primaria Braila, pentru aceleasi tipuri de cheltuieli. In urma discutiilor noastre cu comisia de implementare a regulamentului, in care am explicat care e sistemul competitional, in ce consta activitatea specifica a clubului, etc, pentru indeplinirea conditiei de eligibilitate am venit cu propunerea intreruperii contractului cu Primaria, incepand cu 01.08.2018, pentru ca cele doua proiecte sa nu se suprapuna, lucru agreat in prima faza de comisie. Se obtine de la Primarie un acord de principiu in acest sens, acord care se depune la dosar, discutiile in comisie privind acesta par in regula, dar din nou avem o surpriza: in ziua intrarii la vot in plenul Consiliului Judetean, dosarul nostru nu figureaza pe ordinea de zi, comisia considerand ca acordul de principiu depus nu este indeajuns!!!! Se depune imediat contestatia nr.384/16.07.2018, ni se raspunde acelasi lucru: acordul de la Primarie nu este indeajuns. Obtinem din partea conducerii CJ promisiunea organizarii unei noi perioade de depunere de proiecte, dupa clarificarea definitiva a situatiei proiectului cu Primaria, dar dupa cateva zile suntem informati ca din motive juridice nu se mai poate organiza o noua sesiune de proiecte (cu toate ca banii sunt si acum bugetati si necheltuiti). Intre timp, celelalte cluburi sportive (baschet, volei), care au solicitat finantare de la CJ, neavand probleme cu termenele de implementare a proiectelor cu Primaria (din motivul enuntat de noi la pct. 1) au fost declarate eligibile la finantare.

Dat fiind desfasurarea corecta si exacta a evenimentelor relatate mai sus, pe care le putem proba cu dovezi scrise, venim cu cateva lamuriri, constatari si intrebari:

In opinia noastra, modificarea regulamentului a fost facuta de functionarii CJ din comisie numai pentru a le asigura o maxima si deplina liniste si confort in fata eventualelor controale ale Curtii de Conturi. La intrebarea noastra cum de la Primarie, pe baza aceleasi legislatii, exista un regulament, iar la CJ un altul, modificat diametral opus in anumite parti esentiale, nu am primit niciun raspuns!!!

Pentru persoanele care afirma ca proiectul Daciei Unirea Braila nu a fost bine intocmit –  copy-paste dupa cel de la Primarie (!) etc. –  fara a ne dori sa intram intr-o polemica neconstructiva,  avem cateva observatii: cu tot respectul,  nu credem ca  pregatirea profesionala a acestor persoane permite sa faca observatii foarte pertinente  despre calitatea unor proiecte in domeniul sportiv. Noi suntem in acest moment la al zecelea proiect depus catre autoritati in ultimii 5 ani, proiecte finalizate in fiecare an cu succes, fara probleme, fie pe Legea 350/2005, fie pe Legea 69/2000. Cele doua proiecte la care se face referire au fost depuse in forma scrisa si electronica la cele doua autoritati si pot fi consultate oricand. Structura primara a unui proiect, partea sa de introducere, de prezentare a clubului, a obiectivelor acestuia, etc, este normal sa fie asemanatoare, iar actiunile din cadrul proiectelor depuse este normal sa se refere in principal la activitatile legate de pregatirea, organizarea si participarea in competitii ale echipelor de juniori si seniori, care sunt cele mai importante aspecte din viata unui club sportiv.  NU PUTEAM CERE FINANTARE PENTRU ACHIZITII DE AVIOANE  SAU UTILAJE AGRICOLE! In plus, in raspunsul oficial al comisiei CJ se specifica foarte limpede ca motivul respingerii proiectului este suprapunerea actiunilor  peste cele din proiectul depus la Primarie, ceea ce nu puteam prevede anticipat in luna februarie, la primele discutii.                                                                                                                    Suntem ferm convinsi ca profesionalismul in domeniul sportiv in general si fotbalistic, in principal, este la acest moment de partea noastra, DOVEDIT CU DIPLOME DE CERTIFICARE, CU CURSURI DE ABSOLVIRE, DAR SI CU REZULTATE CONCRETE, NU CU VORBE, si nu credem ca am uitat in cateva luni cum se fac astfel de proiecte. A arunca cu noroi in alti oameni doar pentru comoditatea si linistea proprie sau a arunca <<pisica in gradina altora>>, numai datorita faptului ca problema situatiei critice prin care trece ACS Dacia Unirea a fost ridicata in public de un iubitor si sustinator al fotbalului brailean care face parte dintr-un partid politic ostil domniei sale, nu este nici corecta, nici deontologica!  Acest club A FACUT SI FACE DOAR POLITICA  SPORTULUI, fenomen social sanatos si foarte important in viata oricarei comunitati umane!  Avem nenumarate exemple in jurul nostru, cum unii alesi locali chiar au inteles acest lucru, ba chiar ACTIONEAZA IN ACEST SENS (si dam doar exemplul Consiliilor Judetene Calarasi, Sibiu, Cluj sau al primariilor unor simple comune din jurul Bucurestiului).                                                                                                                                                    Asteptam ca si alesii nostri locali sa treaca peste orgolii politice sau rafuieli personale marunte, sa adopte decizii, sa-i scoata din zona de confort si sa le impuna functionarilor publici platiti din fonduri publice sa GASEASCA SOLUTII de rezolvare a tuturor problemelor (principalul obstacol in opinia noastra fiind rigiditatea acestora privind situatiile nou aparute)  si nu sa se ascunda dupa <<virgule>> gasite printre prevederile legale, prevederi care, de la un judet la altul, de la o localitate la alta sau, dupa cum se pare, chiar de la un etaj la altul ale aceleasi cladiri, se aplica diferit!

Ne dorim ca profesionalismul functionarilor publici sa fie scos la lumina de deciziile conducerii administrative locale si politice si astfel, sa APARA SOLUTII PENTRU INTREG SPORTUL BRAILEAN, nu doar simple ridicari din umeri si vesnice promisiuni de mai bine in viitor!”.

Consiliul Director al ACS Dacia Unirea Braila isi precizeaza pozitia si in legatura cu propunerea facuta in cadrul celei mai recente sedinte CJ, privind asocierea clubului cu Consiliul Judetean: „Problema asocierii clubului cu autoritatile locale a fost deja propusa si discutata de multe ori in ultimii ani, insa fara rezultat. Daca de la Primarie ni s-a spus clar ca nu doresc acest mod de colaborare, dansii agreand actuala forma de sprijin a activitatii noastre sportive, Consiliul Judetean, la ultima solicitare in scris facuta de Asociatia Suporterilor in luna iulie 2018,  a raspuns ca nu poate face acest lucru, datorita lipsei sumelor alocate in buget! Am spus si o repetam: suntem deschisi la orice forma de colaborare, cu sau fara actuala conducere a asociatiei, numai pentru ca acest club sa mearga inainte macar la un nivel minim decent!

4)  Din pacate pentru clubul nostru, pentru suporterii fotbalului brailean si pentru traditia acestui fenomen, intarzierea finantarii din partea Consiliului Judetean in acest an, ne pune din nou intr-o situatie extrem de dificila, APROAPE DE COLAPS. Numai cheltuielile de organizare a competitiilor la acest nivel se ridica undeva de 10.000-15.000 lei  pe saptamana (fara salarii!), iar numai cu promisiuni reinnoite nu se poate desfasura o activitate normala, asa cum ne dorim cu totii. Dupa cum vedeti, nu am discutat deloc de performantele sportive actuale si viitoare care, in lumina atator probleme, asa cum se obisnuieste de cativa ani la Braila, raman mereu pe planul doi.

Avand pe umeri responsabilitatea pentru destinul sportiv a celor aproximativ 250 copii si juniori braileni din cadrul clubului, pentru pasiunea suporterilor nostri, pentru promovarea in plan sportiv a imaginii Brailei, ACS Dacia Unirea Braila face inca o data un apel oficial catre autoritati, catre reprezentantii mediului de afaceri, catre iubitorii fotbalului, de a veni alaturi de noi pentru a gasi impreuna o solutie de a salva cei 100 ANI DE TRADITIE FOTBALISTICA BRAILEANA!

In cel mai scurt timp, dupa discutii inclusiv cu Asociatia Suporterilor Dacia Unirea Braila, vom analiza si decide spre ce ne indreptam”.