Consilierul Bucălău îl acuză șeful CJ Brăila că nu susține accesul la educație pentru elevii din mediul rural, ceea ce înseamnă „susținerea formării pe bandă rulantă a analfabeților funcțional, o categorie foarte apreciată de PSD”

Consilierul județean Alexandru Bucălău (PNL) acuză faptul că președintele Consiliului Județean Brăila, Iulian Francisk Chiriac (PSD), „vrea să scoată profit chiar și din educație, domeniu despre care vorbește sec în termeni de rentabilitate și pierderi”.

Bucălău face referire la faptul că într-o ședință recentă a CJ, liberalul a propus înființarea unor trasee pentru transportul în comun și transportul elevilor pe ruta Însurăței – Ianca – Făurei, iar șeful județului a replicat că aceste trasee nu sunt rentabile.

Consilierul PNL critică într-un comunicat de presă poziția lui Chiriac: „Cuprins de «grija» banilor, Chiriac a făcut o întreagă teorie a «rentabilității» traseelor destinate transportului elevilor, în momentul dezbaterii, în ședință extraordinară de CJ, a unui proiect care viza luarea de măsuri în vederea delegării serviciului public de transport persoane prin curse regulate pe teritoriul județului Brăila.

Domnule Chiriac, peste tot în lume, transportul public este subvenționat de stat, pentru că este un serviciu de interes public și nu are legatură cu rentabilitatea! Educația este singurul drum spre progres al fiecărui copil, când îi tai șansa la educație, îi limitezi, practic, orizonturile dezvoltării personale și profesionale.

În condițiile în care între sudul și nordul județului nu există nicio legătură de transport persoane, existând transport public doar de la est la vest, am propus înființarea unor trasee pentru transportul în comun și transportul elevilor pe ruta Însurăței – Ianca – Făurei.

Prima reacție a președintelui Chiriac a fost să se delimiteze de acest subiect, pe motiv că nu ar ține de CJ, și să arunce problema în brațele primarilor și ale profesorilor, care ar avea în sarcină – în opinia lui Chiriac – să semnaleze primăriilor că lipsesc aceste trasee, de parcă lipsa lor nu s-ar vedea din fotoliile înalte existente în Palatul Administrativ.

Uitând că este președintele CJ și că reprezintă interesele tuturor cetățenilor acestui județ, nu doar pe ale celor care au avut șansa să se nască într-o zonă «rentabilă», Chiriac a spus tranșant că traseele care ar trebui să lege sudul de nordului județului sunt nerentabile!

Domnule președinte Chiriac, vă rog să le răspundeți cetățenilor județului Brăila despre ce rentabilitate este vorba! Dacă vorbiți despre rentabilitatea operatorilor de transport, atunci spuneți clar ale cui interese le susțineți!

Dacă vorbiți despre lipsa de rentabilitate în susținerea educației, atunci ar fi corect să vă asumați și ceea ce decurge din această lipsă de implicare, respectiv susținerea formării pe bandă rulantă a analfabeților funcțional, o categorie foarte apreciată de social-democrați.

Pentru un motiv absurd și greu de înțeles în anul 2022, respectiv inexistența unui mijloc de transport, copiilor de la sate, care au terminat 8 clase, li se blochează șansa de a-și continua studiile într-un liceu, fiind forțați să abandoneze școala la vârsta de 14-15 ani.

Cu toții știm că elevii brăileni au rezultate foarte bune la Evaluarea Națională și Bacalaureat, dar câți dintre noi știm că, anual, cel puțin 200 dintre acești elevi se opresc la studiul celor 8 clase? Atenție, în fiecare an se întâmplă asta, este o statistică absolut înfiorătoare!

Și ca o ironie crudă a vieții, pe drumul nou asfaltat DJ 211, de la Bordei Verde, la Viziru, unde nu există transport public, sunt montate indicatoare cu «Atenție autobuz» și stații de autobuz, nu știm din ce motiv, poate a fost o investiție rentabilă!!

Cunosc foarte multe cazuri de elevi din județ care și-ar fi dorit să își continue studiile, dar pentru că părinții lor nu au avut posibilitatea financiară de a le asigura naveta, au rămas cu 8 clase și cu regretul că și-au ratat șansa la o altfel de viață.

Astea sunt adevărate drame, domnule Chiriac, nu faptul că dvs. nu vă ies socotelile pentru nu știu ce investiții rentabile”.