Consilierul Bucălău (PNL): „Chiriac spune că DJ 211 Bordei Verde – Viziru este gata în proporție de 70 %. Îi cer să explice brăilenilor ce înseamnă asta, pentru că oamenii văd gropi, decopertări, un drum bun doar de distrus mașinile”
Consilierul județean Alexandru Bucălău (PNL) este nemulțumit de discrepanța dintre declarațiile optimiste ale președintelui CJ Brăila, Iulian Chiriac (PSD), când e vorba despre repararea drumurilor județene și ceea ce se constată că se întâmplă cu adevărat în teren.
Bucălău afirmă într-un comunicat dat publicității că șeful județului „vorbește cu avânt despre multe proiecte mărețe, care, în realitate, rămân doar niște hârtii”: „Cu toții ne dorim drumuri mai bune în Brăila, dar de la dorință, până la putință este cale lungă și neasfaltată, precum multe drumuri de prin județul nostru și chiar de prin municipiu. Actualul președinte al Consiliului Județean Brăila, domnul Francisk Iulian Chiriac, vorbește cu avânt despre multe proiecte mărețe, care, în realitate, rămân doar niște hârtii, cu care domnul Chiriac își mai face vânt din când în când prin birou. Dacă reușește să asfalteze 1 km de drum județean, important și acela, bineînțeles, se laudă o săptămână și îl pozează din toate unghiurile, doar, doar o părea mai lung și mai lat.
Nici în ceea ce privește puținele lucrări de infrastructură aflate în derulare în județul Brăila domnul Francisk Iulian Chiriac nu manifestă interes; dimpotrivă, habar nu are, de exemplu, care este termenul de finalizare a unui proiect important pentru județul Brăila, care se realizează cu fonduri europene în valoare de 80 milioane lei. Este vorba despre proiectul «Modernizarea infrastructurii de transport județean pe traseul Gulianca-Ianca-Viziru, asigurând conectivitatea directă cu coridorul TEN-T Brăila-Buzău». Lucrările vizează modernizarea tronsoanelor de drum județean, respectiv reabilitarea structurii rutiere, a dispozitivelor de preluare a apelor pluviale, reparații/înlocuiri ale podețelor existente și semnalizarea rutieră a drumurilor județene: DJ 202A – între localitățile Gulianca și Gradiștea, km 0+000 – 27+012, L= 27,012 km; DJ 221 – între localitățile Șutești și Ianca, km 42+550 – 53+485, L= 10,935 km; DJ 211 – între localitătile Ianca și Bordei Verde, km 43+800 – 52+548, L= 8,748 km; DJ 211A – între localitătile Bordei Verde și Ianca, km 0+000 – 14+465, L= 14+465 km.
Conform contractului, termenul de finalizare a lucrării este 31.12.2022, dar se pare că acestea nu sunt cifre pe care președintele CJ Brăila consideră că merită să le rețină, domnul Chiriac exprimându-și public părerea de rău că lucrarea nu va putea fi terminată în această vară (!!), atunci când știe el că își are sorocul.
Realitatea este că, la modul în care se lucrează – pentru că până acum au asfaltat, au decopertat, au reasfaltat și în prezent iar decopertează, având în vedere că asfaltul întins pe șosea a crăpat în timpul iernii -, este greu de crezut că lucrarea va fi finalizată chiar și în iarnă. În primăvara viitoare, probabil, iar vor decoperta, așa că slabe sunt speranțele ca acest proiect să respecte termenul prevăzut în contractul de finanțare”.
Bucălău mai spune că nu încălzește pe nimeni asigurările date de Chiriac că în caz de întârziere, constructorii vor fi penalizați: „«Ce folos?» ar spune localnicii și șoferii care tranzitează, de exemplu, Drumul Județean 211 Bordei Verde – Viziru, care este un calvar, mai ales dacă se circulă noaptea pe el. Doamne ferește să nu se întâmple vreo tragedie!
Domnul Francisk Iulian Chiriac spune cu nonșalanță că acest drum este gata în proporție de 70 la sută. Îi solicit public președintelui CJ să le explice locuitorilor comunei Bordei Verde si tuturor brăilenilor ce înseamnă acest procent, pentru că oamenii sunt diperați realmente, văd gropi, decopertări, un drum bun doar de distrus mașinile și cam atât. Este adevărat că prețurile au sărit în ultima vreme, asta fiind ceea ce reclamă constructorii, dar aceștia au și un astfel de risc atunci când licitează o lucrare de infrastructură. Nu poți să tergiversezi o lucrare, poate chiar să nu lucrezi intenționat, în speranța că va veni o ordonanță salvatoare, care să aducă unele corecții. Presiunea asupra constructorilor trebuie să vină de la beneficiar, nu atât prin notificări scrise din birou, cât prin deplasări la fața locului.
Vrem drumuri bune în realitate, nu doar pe hârtie!”.