CORTEZ: CAT COSTA PUNEREA IN FUNCTIUNE A APARATURII DE LA NOUA SECTIE DE CARDIOLOGIE, DUPA CE A STAT ANI DE ZILE NEFOLOSITA?

Consilierul judetean Vasile Cortez  (PNL) a solicitat presedintelui CJ Braila, Iulian Chiriac (PSD), sa se prezinte alesilor locali o informare cu privire la situatia aparaturii din noile sectii de Cardiologie si Pediatrie ale Spitalului Judetean. Mai exact, este vorba despre sectiile ce vor functiona in cladirea care a fost luata in primire recent de Consiliul Judetean de la constructor, dupa ani de zile in care imobilul a stat in conservare. S-a facut o receptie partiala, pe baza de proces verbal, dat fiind ca imobilul nu a fost finalizat, lucrarile fiind blocate din cauza unor neintelegeri intre firma “Vamed”, care a castigat licitatia si “Caroponte”, firma subcontractoare.

Potrivit sefului judetului, s-a constatat ca nu exista alimentare cu apa calda si sunt probleme si cu reteaua electrica a sectiilor amintinte, insa se va face o expertiza, pentru a se constata exact ce s-a facut si ce mai este de facut, astfel incat sectiile respective sa fie pe deplin functionale.

Consilierul Cortez crede insa ca ar trebui verificata si aparatura, care n-a folosita de ani de zile, de cand a fost cumparata: “Dorim un raport in sedinta urmatoare privind situatia aparaturii care exista acum in sectia de Cardiologie, cat costa punerea ei in functiune si daca exista aparatura care are nevoie de avize la ora asta, stand acolo de cativa ani.

Si urmatoarea chestiune: care este situatia sistemului de prevenire si stingere a incendiilor la sectia de Cardiologie?”.

Presedintele Chiriac a declarat ca deja s-a discutat pentru o verificare a angiografului de la sectia Cardiologie: “Referitor la aparatura, la angiograf, sa stiti ca si eu sunt foarte interesat de acest aparat. Chiar am vorbit cu producatorul si a spus ca o sa vina sa faca o expertiza gratuit – ma refer la starea lui de functionare, daca ii mai trebuie ceva -, dupa care vom lua decizia impreuna cu conducerea spitalului si noi toti, astfel incat acest aparat sa fie functional intr-un timp foarte scurt.

Referitor la inelul de incendiu, am avut un contract, dar firma respectiva a dat faliment, l-am reluat, se pare ca a castigat o alta firma. Este vorba de acea statie de pompare pe inelul de incendiu, care trebuie sa ridice apa la 12 atmosfere; trebuie sa vina si speram ca in septembrie-octombrie sa finalizam si acesta investitie si sa avem avizul pentru inelul de incendiu la tot spitalul si atunci vom inchide lucrurile.

Daca va referiti la sectia noua de Cardiologie – Pediatrie, lucrurile vor merge – si v-am spus ca in urma acestei expertize pe care o vom face nu numai pentru inchiderea investitiei pentru cei 2% ramasi de executat, ci vom face o expertiza la toata cladirea, sa stim toate minusurile care sunt acolo, sa le punem transparent in fata dvs si sa luam hotararea de rigoare. Hotararea de rigoare va fi sa ne asumam cu totii, astfel incat aceasta investitie sa fie functionala cat mai repede. Si referitor la ce a mai ramas de executat, dar si la partea de echipamente care trebuie luate – ecografe, paturi, noptiere, sisteme si fluxuri. Mobilierul este achizitie separata, dar vor fi bani tot din fondul de dezvoltare al judetului”.