DANAILA: EFICIENTA ACHIZITIONARII AUTOBUZELOR ELECTRICE AR TREBUI SA SE VADA IN PRETUL BILETELOR SI ABONAMENTELOR

Presedintele PNL Braila, consilierul judetean Alexandru Danaila, sustine ca simpla achizitionare a unor autobuze electrice, care sa fie utilizate dupa cum va crede conducerea societatii “Braicar”, nu va avea acelasi efect in sensul imbunatatirii transportului public de calatori, precum l-ar fi avut existenta unei strategii locale pe partea de transport electric.

Danaila sustine ca este evidenta schimbarea de atitudine a primarului Marian Dragomir (PSD) care la inceputul anului respingea o propunere a consilierilor liberali, cu privire la alocarea in buget a unei sume pentru cumpararea unor autobuze electrice, pentru ca acum, edilul sef sa anunte cu mandrie exact o astfel de achizitie, printr-un proiect cu finantare europeana care, de fapt, a fost intocmit de Ministerul Dezvoltarii, nu de Municipalitate: “A venit si ne-a spus ca el lucreaza de mult timp la un proiect care sa permita achizitionarea de autobuze electrice. Bun, totul bine si frumos.

In 3 saptamani, Primaria nu era in stare – nici primarul, daca dormea noaptea la birou, nu era in stare – sa scrie un proiect nou, pentru achizitionarea a 11 autobuze si 10 tramvaie, plus statiile de incarcare. Este imposibil ca in 2 saptamani un proiect de o asemenea anvergura sa fie scris la Primaria Braila, ca noi avem investitii cu fonduri europene mai mult nu, decat da.

Primarul, daca ar fi acceptat de la inceputul anului alocarea acestor sume de bani, am fi avut acum o strategie care sa ne spuna de cate autobuze avem nevoie, de cate mai avem nevoie, cum s-ar inlocui autobuzele, cum ar trebui exploatate, unde ar trebui sa avem autobazele, zonele de incarcare si asa mai departe – chestiuni pe care noi astazi nu le cunoastem.

Nici macar achizitia autobuzelor n-o face Primaria Braila, achizitia o face statul roman, prin Ministerul Dezvoltarii si noua ni le va repartiza, asa cum a fost cu autobuzele scolare. Deci practic noi primim ceva ca suntem de acord sa primim.

Alte municipii, alte judete si-au facut proiecte proprii si au achizitionat autobuze in cadrul unei strategii locale. Noi achizitionam in cadrul unei strategii nationale”.

In opinia liderului liberal, investitiile facute in dotarea “Braicar”, daca sunt unele eficiente, ar trebui sa se vada in pretul biletului platit de calatori: “Cand nu mai consum motorina de 100 de lei si consum curent de 4 lei, trebuie sa scada costul calatoriei. Ti-a scazut costul, trebuie sa scada pretul biletului. La fel si pretul abonamentelor. Chiar ar trebui sa creasca salariile si sa scada pretul abonamentelor, pentru ca s-ar face o economie foarte mare. A luat cineva in calcul treaba asta? Nu. Luam niste autobuze, sa ne jucam cu ele in curtea scolii, sa vedem ce facem.

Deci parerea mea este ca desi este o idee buna, aplicata in felul asta, fara o strategie, s-ar putea sa nu dea rezultatele asteptate”.

Amintim la ca discutia bugetului pe anul in curs, in cadrul sedintei CLM Braila, primarul a declarat ca nu este de acord cu alocarea de fonduri pentru achizitia unor autobuze electrice, pentru ca acestea sunt foarte scumpe si ca atare, prefera sa investeasca in autobuze pe motorina sau tramvaie.

Zilele trecute, edilul a anuntat ca a fost aprobat un proiect cu finantare europeana in valoare de 26.900.000 euro, in baza caruia se vor achizitiona 10 tramvaie noi, 11 autobuze electrice noi de capacitate medie, 11 statii de incarcare lenta si 3 statii de incarcare rapida. 98% din valoarea proiectului (respectiv 26.362.000 euro) va reprezenta finantarea din fonduri europene, iar Primaria municipiului va acoperi doar 2% din valoarea totala (538.000 euro).