Deputatul Petrea militeaza pentru dezvoltarea unei „autostrazi fluviale” pe Dunare
Deputatul UNPR de Braila Dorin Silviu Petrea face apel la autoritatile centrale si locale, pentru sustinerea unui pact politic national pentru dezvoltarea unei autostrazi fluviale pe Dunare. Intr-un comunicat dat publicitatii, Petrea declara ca nu se poate ignora importanta unui asemenea proiect pentru intreaga Europa, nu doar pentru tarile strabatute de fluviu: „Legam Europa Balcanica de cea Centro-Orientala si vorbim de un element de polarizare politica a Romaniei, o componenta care a ramas in umbra, din cauza nepasarii sau a lipsei de strategie. Este vremea sa ne imbunatatim puterea geopolitica”.
In acest sens, parlamentarul isi anunta intentia de a initia un proiect asumat de parlamentarii alesi in colegii aflate in proximitatea Dunarii, prin care sa se demareze actiunile necesare redactarii unui pact agreat politic la nivel national: „Pentru ca vorbim de crearea unor conditii pentru un transport eficient, sustenabil, flexibil si sigur, un criteriu esential pentru dezvoltarea economica a Romaniei, autostrada Dunarii trebuie inclusa in Master Planul General de Transport, coordonat de ministerul de resort. Stiu ca avem nevoie de baze metodice pentru proiectare, motiv pentru care cer colegilor mei sustinere, pentru realizarea acestui obiectiv”.
Petrea trage si un semnal de alarma cu privire la impedimentele realizarii acestui proiect, intre care aminteste epavele de pe Dunare, care reprezinta un pericol pentru siguranta navigatiei si pentru mediu. Potrivit deputatului UNPR, informatiile oficiale arata ca la sfarsitul anului 2013 se aflau 71 de epave pe fluviul Dunare si canalele secundare: „Desi exista reglementari privind procedura de solutionare a situatiei acestor nave, numarul epavelor existente este dovada clara ca procesul sufera blocaje, in ciuda faptului ca toate capitaniile de port au facut notificarile legale catre proprietari sau operatori, catre administratiile de port si/sau de cai navigabile. Reprezentantii acestora din urma au explicat insuccesul procedurii de inlaturare a epavelor din lipsa de capacitate tehnica, sau a agentilor economici specializati care sa efectueze operatiunile”.