Deputatul Petrea sustine reinfiintarea liniilor de transport preorasenesc

P1080891

Deputatul UNPR de Braila Dorin Silviu Petrea considera ca pentru o dezvoltare urbanistica armonioasa este necesara reinfiintarea liniilor de transport care sa faca legatura cu centrele comerciale aflate in afara oraselor. El este de parere ca daca tot ne dorim ca marile centre comerciale, hipermarketurile si platformele industriale sa fie dezvoltate la periferie, trebuie sa avem in vedere si infrastructura de transport aferenta: „Cetateanul care merge la cumparaturi, angajatii si vizitatorii trebuie sa dispuna de cateva linii preorasenesti care sa faciliteze deplasarea spre si de la punctele de interes. Le-am solicitat colegilor din Comisia pentru transporturi si infrastructura din cadrul Camerei Deputatilor sa amendam Legea nr.92/2007 si sa facem schimbarile necesare. Maine (marti, 31 martie, n.r.) ar putea fi realizat acest lucru”, a explicat Dorin Petrea, intr-un comunicat dat publicitatii.

Deputatul a precizat ca reprezentantii primariilor, ai consiliilor locale municipale si directiile de transport ale unitatilor administrativ teritoriale agreeaza aceste modificari, avantajele fiind multiple: „Pe langa faptul ca cetateanul ajunge usor si repede acolo unde are nevoie, impactul asupra bugetului local este unul pozitiv. In acest fel, orasul se dezvolta armonios si din punct de vedere urbanistic, aspect important, atunci cand vorbim despre potentialul turistic”, a completat Dorin Petrea.

Propunerea parlamentarului vizeaza revenirea la transportul preorasenesc, prin decizia consiliilor locale, care sa poata prelungi traseele de transport public local de calatori prin curse regulate, in afara limitelor localitatii, fara aprobarea consiliilor judetene: „Legea permite doar Consiliilor Judetene sa elibereze licente de traseu operatorilor de transport care asigura legatura intre zonele limitrofe ale localitatilor si obiectivele economice, turistice si complexele comerciale aflate la periferie, sau intre localitati. Acest lucru se poate face doar la propunerea Consiliilor Judetene, prin infiintarea de noi trasee si scoaterea acestora la licitatie electronica. In consecinta, avem situatii de suprapunere peste traseele locale si imposibilitatea monitorizarii de catre serviciile de transport public local de calatori de pe langa Consiliile Locale”, a concluzionat Dorin Petrea.