Din totalul celor 369 de clădiri ale unităților de învățământ brăilene, doar 162 au autorizații de securitate la incendiu

La început de an școlar, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dunărea” Brăila a comunicat situația avizelor/autorizațiilor de securitate la incendiu în unitățile de învățământ din județ.

Mai concret, la nivelul județului Brăila, din 369 clădiri componente ale unităților de învățământ, 162 clădiri în care se desfășoară activitate școlară au autorizații de securitate la incendiu (71 în mediu urban și 91 în mediu rural), 51 clădiri în care se desfășoară activitate școlară funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, iar 156 clădiri nu fac obiectul autorizării (85 în mediu urban și 71 în mediu rural).

În acest la nivelul județului sunt eliberate 32 avize de securitate la incendiu, iar 19 clădiri sunt neautorizate (8 în mediu urban și 11 în mediu rural).

Din totalul clădirilor, 55 au în dotare hidranți interiori/exteriori de incendiu, 62 sunt echipate cu instalații și sisteme de detecție, semnalizare și alarmare la incendiu și 322 au asigurat iluminatul de securitate pentru evacuare.

Verificările au început în luna august, când inspectorii de prevenire din cadrul ISU „Dunărea” au executat controale în toate instituțiile de învățământ din județ. S-a urmărit atât situația clădirilor în care se desfășoară procesul educațional în ceea ce privește avizele și autorizațiilor de urgență, cât și respectarea măsurilor tehnice privind prevenirea situațiilor de urgență (existența planurilor de intervenție și evacuare, starea stingătoarelor,  a hidranților de incendiu, a instalațiilor și sistemelor de detecție, semnalizare și alarmare la incendiu, dar și a căilor de evacuare).

În cursul anul școlar 2024 – 2025 vor continua activitățile de pregătire a preșcolarilor, elevilor din învățământul gimnazial și liceal, precum și a cadrelor didactice și personalului nedidactic, în ceea ce privește cunoașterea tipurilor de risc specifice județului și a modului de comportare pe timpul producerii unor situații de urgență. Acest lucru se va realiza prin lecții deschise, exerciții de evacuare ți intervenții în caz de cutremur sau incendii, precum și prin activități de instruire.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns