Directorul general al Aeroclubului României: „Sperăm ca în a doua parte a anului 2023 să începem activitatea pe aerodromul Ianca. Vom organiza cursuri gratuite pentru tinerii care vor să învețe să zboare cu un avion ultraușor sau să facă parașutism”

„Vrem să dăm viață aerodromului Ianca, pentru că acolo nu se întâmpla efectiv niciun eveniment și era păcat. Împreună am spus «Hai să facem acest transfer al aerodromului către Aeroclubul României, pentru a crea acolo evenimente  frumoase și a da posibilitatea copiilor din zona Galați-Brăila de a face cursuri de pilotaj, pentru a instrui, de ce nu, noii piloți ai României!».

Eu, cât voi fi președinte, împreună cu CJ, voi da o mână de ajutor pentru ca acea zonă să prindă viață și să fie o efervescență de piloți și de avioane acolo” – este declarația făcută astăzi de președintele CJ Brăila, Iulian Chiriac, în cadrul unei conferințe de presă susținute împreună cu George Rotaru, directorul general al Aerocubului României.

Cei doi au prezentat intențiile pe care le au cu privire la obiectivul amintit, care ani de zile a stat nefolosit.

Odată realizat transferul aerodromului către Aeroclubul României, președintele Rotaru are planuri mari pentru acesta: „Aeroclubul României are 15 aerocluburi în țară, în care pregătește gratuit tinerii în sporturile aeronautice și în această zonă nu aveam cum să oferim șansa tinerilor să facă aceste cursuri. Am găsit această soluție.

Aerodromul Ianca are nevoie de o renovare. Vom începe cu pași mici; momentan vom face un studiu de fezabilitate. Deja știm starea pistei, știm starea celor două hangare care vor avea nevoie de o reparație capitală și sperăm ca în a doua parte a anului viitor să putem să începem activitatea. În mod sigur o să găsim tineri în zonă care vor învăța să zboare cu un avion ultraușor sau vor învăța să facă parașutism. Probabil vom atrage și un mic număr de personal din zonă, gen personal tehnic, pentru că sunt mulți oameni care au lucrat în zona militară, s-au pensionat mai devreme și doresc să se reîntoarcă în domeniu.

Este o ocazie ca să generăm și o locație în care putem desfășura cantonamente pentru loturile naționale de zbor cu motor sau parașutism și bineînțeles, organizarea Campionatelor naționale, pentru că acestea se desfășoară anual într-o altă locație din aerocluburile noastre.

O să ne obișnuim și cu condițiile meteo de acolo, să vedem pentru ce sunt mai potrivite, pentru planorism, pentru parașutism, dar este un loc cu potențial, este și bine plasat, pentru că nu deranjăm foarte mult cu avionele, dacă vom zbura intens la antrenamente.

Nu este un proiect simplu, dar este un proiect frumos.

Anual noi școlarizăm gratuit la cursuri teoretice minimum 3000 de tineri. Dintre aceștia 1000 încep să zboare și aproximativ jumătate își iau licența de zbor, pe urmă încep să se pregătească pentru competiții interjudețene, cei mai buni ajung la competițiile naționale și ulterior reprezintă România la competițiile internaționale. Totodată, se pot duce mai departe către alte ramuri ale aviației: aviația civilă, aviația militară. Noi, Aeroclubul României, practic, suntem abecedarul aviației”.

Rotaru a mai precizat că din cei 2500 de metri de pistă ai aerodromului Ianca, pe circa 1500 de metri se poate zbura și acum: „Nu va fi nevoie de o investiție foarte mare la început, în ceea ce privește pista. Are nevoie de o mică întreținere, pentru că este construită din dale, așa era modelul acela de pistă de armată. Trebuie marcată, se vopsește.

În 2010 sau 2011 am zburat acolo personal cu colegii mei, pentru că am marcat începuturile aviației reactive militare în România, am avut un miting aviatic la care au venit oamenii din zonă. Momentan ne interesează să facem funcțional aerodromul. O să dureze minimum un an de zile, după care, zburând, o să ne dăm seama de condiții, ce anume mai este potrivit pentru aerodromul respectiv”.

După ce va fi realizat studiul de fezabilitate se vor cunoaște și costurile estimative pentru realizarea lucrărilor necesare pentru a face funcțional aerodromul Ianca.

Articole asemănătoare

Comment

  • marcel panaete

    28/08/2022

    Vor fi ceva costuri, repararea celor doua hangare,imprejmuirea cu garduri metalice, trasarea pistei, intretinerea bretelelor si a pistei naturale de iarba, asigurarea pazei acestui obiectiv,dotarea cu indicatoare de interzicere a accesului in acest obiectiv,prevenirea furturilor de material lemnos de catre indienii din zona,asigurarea cu sisteme de securitate, mentenanta lor, efectuarea proiectelor de fezabilitate pentru acest obiectiv si nu in ultimul rand dotarea cu personal tehnic si de specialitate pentru desfasurarea acestei activitati!!!!!Pentru succesul acetui lucru este bine sa nu aduceti personal impus de catre primari si politicieni, sunt greu de condusi si raspund la doua comenzi…..incet si foarte incet!!!!!

    Replay

Lasă un răspuns