DRAGOMIR: AUDITUL A CONSTATAT NEREGULI GRAVE LA SERVICIUL DE TRANSPORT PUBLIC, POSIBIL CU CARACTER PENAL. NU POT SA VA SPUN MAI MULT

Primarul Brailei, Marian Dragomir, declara ca in ciuda faptului ca in 2018 se va renunta complet la transportul privat de calatori de tip maxi-taxi pe raza municipiului, nu exista niciun risc sa se desfiinteze Serviciul de Transport Public – care monitoriza activitatea microbuzelor respective -, dat fiind ca acesta se va ocupa in continuare de administrarea zonei de port si va controla si activitatea firmei “Braicar”. Dragomir spune ca oricum,  redeventele pe care le plateau firmele de maxi-taxi – a caror plata ar fi trebuit sa fie urmarita de serviciul amintit -, in valoare de miliarde de lei vechi, exista doar pe hartie, pentru ca in realitate, nu au existat decat niste datorii foarte mari ale operatorilor privati catre Municipalitate.

Intrebat daca s-a facut la Serviciul de Transport Public acel audit pe care il promisese de ceva timp, edilul sef a confirmat acest lucru, insa a fost extrem de retinut in a da detalii in legatura cu constatarile facute. Ziaristii au fost nevoiti sa-i smulga informatiile bucata cu bucata, fiindca Dragomir nu a vrut sa dea publicitatii neregulile grave descoperite in activitatea acestui serviciu aflat in subordinea Primariei. Un motiv ar putea fi si acela ca neregulile respective s-au comis pe perioada in care cel care conducea Primaria era colegul sau de partid si actualul sau consilier, Aurel Simionescu (PSD).

“S-au lasat anumite masuri pe care ei trebuie sa le puna in practica”, a spus Dragomir despre rezultatul auditului.

“Atat? Sanctiuni nu?”

“Sanctiuni nu s-au mai putut lua, deoarece domnul acela a disparut (Dan Gheorghe, fostul sef al serviciului, care a iesit la pensie – n.r.); sanctiuni vor lua alte institutii. Mai mult nu pot sa va spun si sper ca intelegeti ce vreau sa spun…”

“Dar ati inaintat catre alte institutii documente?”

“Nu noi, ci Serviciul de Transport ar trebui sa inainteze, da”

“A, deci pana acum n-a inaintat!”

“Nu stiu sa va raspund daca a inaintat sau nu”.

“Pai nu e in subordinea dvs?”

“Ba da, dar noi le-am trimis adresele si mai departe se ocupa cei de acolo…”

“Ca domnula acela a <<disparut>> de mult, are aproape un an de cand a <<disparut>>…”

“N-are un an”.

“Aproape un an. Si de atata timp nu s-a luat nicio masura?”

“Pai nu mai e angajatul nostru”

“Nu, in sensul de a se inainta acele documente”

Dialogul a continuat in acelasi stil „smuls”, pentru ca in final, Dragomir sa admita ca au fost descoperite nereguli grave la serviciul amintit si ca in opinia sa, acestea ar putea avea caracter penal.

L-am mai intrebat pe edilul sef daca nu cumva are o responsabilitate si fosta conducere a Primariei pentru faptul ca la Serviciul de Transport Public s-au putut comite nereguli foarte grave, fara ca cineva sa descopere acest lucru, desi se vedeau cu ochiul liber numeroasele probleme din transportul privat de tip maxi-taxi, in ultimii ani.

“Avand in vedere faptul ca acele lucruri s-au facut pe semnatura persoanei care raspundea de acolo, iar cei de la Primaria municipiului Braila delegand catre dansii serviciul respectiv, nu au avut la cunostinta realitatile de acolo, pana cand nu am comandat acel audit.

Problemele la care ma refer eu au legatura cu niste posibile falsuri sub semnatura privata a persoanelor care au condus acel serviciu”, a spus edilul sef.

La insistentele noastre, dupa un adevarat slalom printre cuvinte – in incercarea de a evita sa-l acuze in vreun fel pe consilierul sau personal -, pana la urma, Dragomir a admis ca fostul primar are si el o responsabilitate pentru faptul ca pe perioada mandatului sau, la Serviciul Public de Calatori s-au intamplat numeroase si grave nereguli.

Cum face primarul Marian Dragomir “joc de glezne”, cand discutia devine delicata, urmariti aici: