DRAGOMIR: CARDURILE DE CALATORIE POT FI FOLOSITE ACUM PE AUTOBUZE SI TRAMVAIE. NU POT FI FOLOSITE INCA PE TRAMVAIE? INSEAMNA CA IN CURAND O SA POATA FI FOLOSITE SI PE TRAMVAIE

“Cardurile de calatorie pot fi folosite la aceasta data si pe autobuze, si pe tramvaie. Nu pot fi folosite inca pe tramvaie? Inseamna ca o sa fie in curand”… este raspunsul dat astazi de primarul Brailei, Marian Dragomir, in legatura cu acele carduri electronice care, teoretic, ar trebui sa poata fi folosite pe toate mijloacele de transport in comun din municipiu.

Brambureala cardurilor de calatorie a inceput saptamana trecuta, cand in cadrul unei conferinte de presa, primarul a anuntat ca din acel moment, brailenii pot folosi carduri, in loc de bilete, in toate mijloacele de transport in comun din municipiu – adica si in autobuze, dar si in tramvaie. El a mai precizat ca aceste carduri pot fi achizitionate de la sediul societatii Braicar si de la Agentia de bilete a Braicar.

Dupa conferinta de presa din biroul primarului, ziaristii au fost invitati in fata Palatului Administrativ, unde fusesera aduse mai multe autobuze noi si unde s-a facut o prezentare a modului in care sunt folosite cardurile respective. In acel context, directorul “Braicar”, Cornel Sandulescu, a informat ziaristii ca aceste carduri costa anumite preturi (in functie de numarul de calatorii), dupa care Sandulescu a declarat pentru MD Press alte preturi (care nu erau reale). De asemenea, Sandulescu a declarat ca brailenii interesati pot cumpara carduri electronice chiar din acea zi, ceea ce iarasi nu era adevarat.

Astazi l-am intrebat din nou pe primarul Dragomir daca se pot cumpara aceste carduri si de unde, daca au fost montate echipamente de validare a cardurilor pe toate autobuzele si tramvaiele si daca i se pare in regula ca directorul Sandulescu sa nu stie ce se intampla in firma pe care o conduce.

Edilul a admis ca au fost unele disfunctionalitati pe acest subiect, dar considera ca nu e neparat vina lui Sandulescu ca s-au furnizat informatii incorecte: “Au rezolvat problema, dar cert este faptul ca aceste lucruri apar si ca urmare a faptului ca zona comerciala de la societatea Braicar este complet descoperita, seful serviciului comercial a plecat in alta parte si urmeaza sa faca angajari in acest domeniu. Era normal ca directorul sa se informeze, ca sa nu apara acea situatie absolut penibila. Acum se vand astfel de carduri la agentia de bilete a Braicar din Bariera si la sediul Braicar, dar si la anumite chioscuri de difuzare a presei; vor incepe sa difuzeze aceste carduri si in hoteluri, acolo unde vor gasi intelegerea necesara, astfel incat turistul sau cel care vine in Braila sa-si poata cumpara un card de la hotel. De asemenea, se vor vinde carduri la cat mai multe chioscuri, magazine la care se vand in momentul de fata bilete”.

Dragomir a precizat si care sunt preturile acestor carduri electronice: cel de 10 calatorii costa 18 lei, cel de 20 de calatorii costa 33 lei, iar cel cu 20 de calatorii reincarcabil costa 34 lei. Cardurile se pot reincarca doar la sediul Braicar si la Agentia de bilete din Bariera.

Primarul a declarat, de asemenea, ca la aceasta data, cardurile pot fi folosite atat pentru calatoriile cu  autobuzul, cat si pentru cele cu tramvaiul. Informat ca la Agentia de bilete a Braicar exista un afis in care se precizeaza ca acestea pot fi folosite numai pe autobuz, Dragomir a comentat: “Daca au un asemenea afis, inseamna ca nu au montat pe tramvaie aparatele de validat carduri, dar trebuie sa monteze pe absolut toate mijloacele de transport, deoarece biletul este valabil pe orice mijloc de transport. Si cardul de calatorie trebuie sa fie valabil pe orice mijloc de transport, indiferent ca vorbim de tramvai sau autobuz. Daca nu au instalat pe toate tramvaiele, urmeaza ca in perioada urmatoare sa instaleze. Va dati seama, a fost o flota foarte mare, de aproximativ 80 sau 90 de autobuze pe care s-au montat aceste aparate”.

Intrebat de ce nu s-a asteptat sa se monteze aparatele respective pe toate autobuzele si tramvaiele si abia apoi sa se puna in vanzare cardurile de calatorie, Marian Dragomir a raspuns: “E un prim pas pe care l-am facut si cu siguranta, in proportie de 99%, aveti dreptate, dar pentru a se da drumul mai repede la acest sistem, probabil au luat aceasta decizie”.

Amintim ca implementarea noului sistem de validare a calatoriilor pe mijloacele de transport in comun a costat circa 340.000 lei, suma care a acoperit modernizarea a 56 de echipamente de validare duale, achizitionarea altor 30 astfel de echipamente noi, achizitia unor sisteme de reincarcare a cardurilor, precum si realizarea propriu-zisa a cardurilor de calatorie.