DRAGOMIR: FIRMELE CARE FAC LUCRARI SI AFECTEAZA MAI MULT DE 30% DIN SUPRAFATA CAROSABILULUI VOR FI OBLIGATE SA REPARE INTREAGA STRADA
Primarul Brailei, Marian Dragomir (PSD), sustine ca in urma actualizarii Regulamentului privind emiterea avizelor necesare pentru executia lucrarilor subterane la retelele de utilitati publice si a conditiilor de refacere a suprafetelor afectate ce apartin domeniului public sau privat al municipiului, au fost introduse o serie de prevederi care sa previna situatii precum cele inregistrate in trecut, cand diverse firme sau companii au distrus strazile, ca sa faca diverse lucrari, iar acum acestea trebuie reparate din bani publici.
Dragomir a negat acuzatiile liberalilor, cum ca PSD s-ar fi opus in mandatul trecut modificarii Regulamentului, in sensul introducerii unor prevederi mai severe, si a spus ca daca fostul viceprimar liberal Alexandru Danaila ar fi vrut sa faca aceste modificari, nu l-ar fi oprit nimeni sa le faca.
Dincolo de aceste dispute politice, edilul sef este convins ca noile prevederi vor da posibilitatea Municipalitatii sa fie mult mai eficienta, cand e vorba de luat masuri impotriva celor care nu repara strazile, dupa ce fac sapaturi pentru diverse lucrari: “Nu am sa intreb – pentru ca nu e scopul nostru astazi sa facem ping-ponguri politice – de ce domnul Danaila, care era viceprimar, nu a actualizat Regulamentul inca din 2010. Nu este relevant pentru nimeni. Conteaza ca noi astazi, toti consilierii, sa votam acest Regulament, care include urmatoarele lucruri avantajoase pentru cetateni si Primaria municipiului Braila: avem clar definite lucrurile prin care societatea ce va efectua lucrarile sa delimiteze zona respectiva si sa o imprejmuiasca, astfel incat sa nu mai avem vreun element care sa conduca la accidente, datorita netentiei unor participanti la trafic.
Cel mai important lucru, in schimb, este legat de faptul ca daca cel care face lucrarile afecteaza mai mult de 30% din suprafata carosabilului, va avea obligatia sa remedieze intreg carosabilul. Pentru ca ne aducem aminte cu totii ce a insemnat Rosiori, o strada care a fost brazdata de zeci de santulete si pe care va trebui Primaria sa o refaca din banii proprii. Un alt lucru foarte important este ca spre deosebire de vechiul Regulament, acum vom avea sanctiuni. De ce amenzi de 2.500 de lei? Pentru ca este maximul prevazut de lege in aceasta situatie, pentru a aplica amenzi. Poate ar fi trebuit 100.000 lei, 2 miliarde lei, dar avem o prevedere legislativa care prevede faptul ca sunt 2.500 lei”.
La randul sau, viceprimarul Alexandru Jantea Crican a precizat ca desi CLM nu poate aproba o sanctiune mai mare de 2.500 lei pentru firmele care nu repara strada, dupa ce fac sapaturi, pot fi aplicate, totusi, amenzi mai mari, in baza Legii 50.
In plus, Dragomir a mai declarat ca daca garantia de executie in vechiul regulament era de 6 luni, in forma actualizata a acestuia, garantia va fi de 5 ani.