DRAGOMIR: IN TOATE CAZURILE IN CARE CUP A FOLOSIT FORMULA GRESITA SE VOR RECALCULA FACTURILE SI SE VOR RESTITUI BANII INCASATI NECUVENIT PENTRU TAXA PE APA DE PLOAIE

“A fost vorba si de suprafete, dar si de cantitati de precipitatii eronate. A fost si vina clientului Mihail Stafida, dar si vina angajatilor CUP Dunarea” – aceasta este concluzia primarului Brailei, Marian Dragomir, dupa analiza facuta in urma declansarii scandalului facturilor eronate aferente taxei pe apa de ploaie.

Amintim ca verificarile interne amanuntite la CUP au fost declansate dupa ce liberalii au facut public faptul ca o instanta a Tribunalului Braila a constatat faptul ca amintita companie i-a incarcat substantial facturile cetateanului Mihail Stafida, folosind in formula de calcul a taxei pe apa de ploaie, in perioada 2014-2017, alte cantitati de precipitatii decat cele corecte. Instanta a obligat CUP sa recalculeze facturile lui Stafida si sa-i restituie banii incasati abuziv.

Daca initial, directorul general al CUP, Silviu Mangiurea (PSD), precum si primarul Dragomir (PSD) au declarat ca problema a venit din faptul ca s-au luat in considerare suprafete gresite si nu cantitati de precipitatii gresite, astazi, edilul sef a admis ca a fost vorba si de suprafete, dar si de cantitati de precipitatii eronate. Dragomir a mai precizat ca s-a descoperit faptul ca in perioada 2013-2017, CUP Dunarea a folosit in paralel doua formule diferite de calcul a taxei pe apa de ploaie, desi legal ar fi fost sa foloseasca aceeasi formula pentru toti consumatorii. De fapt, in cazurile in care angajatii CUP au calculat taxa pe apa de ploaie cu vechea formula, ei au folosit cantitati de precipitatii diferite de cele utilizate in cazurile in care calculau taxa in baza noii formule.

Analiza interna facuta la CUP Dunarea a scos in evidenta faptul ca situatia lui Mihail Stafida nu a fost unul singulara; in toate cazurile in care clientii nu au venit sa declare cat din curtea lor este suprafata betonata si cat este suprafata de pamant, angajatii CUP au folosit o formula de calcul care nu mai era valabila din punct de vedere legal, fiindca a fost mai comod asa, decat sa faca demersurile necesare pentru a afla informatiile de care aveau nevoie. In plus, sumele calculate in baza vechii formule erau mai mari decat cele rezultate din noua formula, asa ca amintita companie nu avea decat de castigat.

Cate cazuri de acest tip sunt? Nu se stie inca, fiindca nu s-au terminat de inventariat zecile de mii de clienti ai CUP.

“Deja de 12 zile reprezentantii CUP Dunarea verifica cu maxima urgenta pe teren la toate curtile existente care au contract cu compania, prin cititorii de apometre, casieri si Corpul de control, existenta comunicarii acestor suprafete de curti (cu suprafete construite sau neconstruite) si incheie cu toti contractantii procese verbale in acest sens, prin care fiecare, pe baza documentelor, isi declara suprafata. In 12 zile au fost intocmite procese verbale pentru aproximativ 30% din totalul contractelor CUP, totul actualizat la zi si estimam ca pana la sfarsitul lunii martie vor ajunge la peste 90%. CUP Dunarea invita in paralel toti cetatenii care nu au comunicat suprafata construita si suprafata neconstruita a curtii sa furnizeze informatiile, deoarece este in avantajul tuturor”.

Speriati de amploarea scandalului facturilor eronate si de faptul ca risca sa fie dati in judecata de o multime de clienti, angajatii CUP verifica acum nu doar consumatorii care nu au declarat suprafetele construite si respectiv neconstruite, ci toti clientii.

Edilul sef a precizat astazi ca in toate cazurile in care s-a calculat taxa pe apa de ploaie dupa formula care nu mai era valabila, se va face recalcularea facturilor si se vor restitui banii incasati in mod necuvenit.

Cine plateste pentru aceasta situatie?

“In urma analizei, domnul Dragan Stelian, director comercial la acea data, a fost demis in data de 12.02.2018, de actuala conducere a CUP Dunarea, la finalizarea anchetei interne”, a declarat primarul.

Declaratia edilului sef pe aceasta tema, aici: