Dragomir: Nu cred că este oportun să delimităm pistele de biciclete cu garduri pe prima bandă a carosabilului, fiindcă ne-ar împiedica la deszăpezire. Optez pentru realizarea acestor piste pe trotuare

Primarul Brăilei, Marian Dragomir (PSD), nu agreează ideea amenajării unor piste de biciclete pe carosabil pe arterele principale ale orașului, având în vedere că pe aceste străzi sunt parcate foarte multe mașini și în plus, amplasarea unor stâlpi care să delimiteze pista de biciclete de zona destinată circulației autovehiculelor ar împiedica activitățile de deszăpezire.

Discuția pe această temă a fost purtată în cea mai recentă ședință CLM Brăila, în care s-a aprobat bugetul municipiului pe anul în curs.

Consilierul municipal Laurențiu Coman (PNL) a făcut un amendament care viza amenajarea unor piste de biciclete și a propus și trei trasee: *1 trecere bac Stânca – Bdul Dorobanților – trecere bac Smârdan; *2 Calea Călărașilor – Piața Traian – Calea Galați; *3. Grădina Zoo – Șoseaua Buzăului – Bariera Călărașilor.

În condițiile în care pe Calea Dorobanților nu se poate interveni deocamdată, dat fiind că aceasta a fost reabilitată în 2018 cu fonduri europene și timp de 5 ani nu se pot face modificări de niciun fel (nici măcar amenajarea unor piste de biciclete), Dragomir a comentat cu privire la celelalte trasee propuse de liberal: „Am explicat de ce nu se pot face în prezent piste de biciclete pe Calea Dorobanților. În ceea ce privește celelalte trasee propuse de domnul consilier, eu locuiesc pe Buzăului și vă spun sincer că nu văd o posibilitate de a face acolo piste de biciclete – deși mi-aș dori -, pentru că sunt destul de multe mașini parcate acolo, fiindcă oamenii nu mai au unde să le parcheze. Știm cu toții că am amenajat foarte multe locuri de parcare și că avem în bugetul actual introduse investiții pentru amenajarea altor locuri de parcare.

În plus, pentru pistele de biciclete avem nevoie de un studiu și de o discuție cu cei de la Poliția Rutieră, pentru că eu nu cred că este oportun să le delimităm cu garduri pe prima bandă pe străzi, astfel încât să ne împiedice și la deszăpezire și optez, acolo unde este posibil, pentru realizarea lor pe trotuare, având o lățime suficientă.

Noi am avut proiectul de buget în transparență decizională 30 de zile. Să știți că noi suntem oameni cu care se poate discuta și dacă discuția ar fi fost purtată anterior, am fi putut să obținem și un punct de vedere al Poliției Rutiere, cea care reglementează traficul și atunci am fi putut să spunem dacă este posibil sau nu”.

Dragomir i-a sugerat consilierului Coman să se amâne discutarea acestor propuneri până se discută cu cei de la Poliția Rutieră, pentru ca specialiștii să spună dacă este posibil să se realizeze piste de biciclete pe trasele propuse de el (respectiv Calea Călărașilor – Piața Traian – Calea Galați și Grădina Zoo – Șoseaua Buzăului – Bariera Călărașilor) și eventual să dea și recomandări cu privire la oportunitatea amplasării acestor piste pe carosabil sau pe trotuar.

Laurențiu Coman a fost de acord cu această propunere.