DRAGOMIR: TREBUIE VERIFICAT DE CAND, DE CE SI CUM S-A AJUNS LA CALCULUL GRESIT AL TAXEI PE APA DE PLOAIE IN CAZUL LUI MIHAIL STAFIDA

Primarul Marian Dragomir (PSD) nu considera ca actualul manager al CUP Dunarea, Silviu Mangiurea (PSD), ar avea vreo vina pentru faptul ca braileanului Mihail Stafida i s-a calculat in mod incorect taxa pe apa de ploaie in perioada 2014-2016 si pentru faptul ca in baza unei sentinte judecatoresti definitive, compania trebuie sa-i restituie acestuia banii incasati abuziv.

Dragomir a declarat astazi, in plenul Consiliului Local Municipal, ca Mangiurea trebuie sa verifice “de cand, de ce si cum s-a ajuns aici” si sa identifice toti vinovatii: “In primul rand, eu cred, domnule Mangiurea, ca dvs sunteti in situatia in care nu sunteti raspunzator de incheierea acelui contract, dar sunteti conducatorul de azi al acestei institutii. Eu cred ca ar trebui facuta o verificare in trecut, care sunt cauzele care au condus la acele diferente, cum s-a aparat institutia in instanta, cine sunt persoanele vinovate de acel lucru, pentru toate palierele de raspundere – pentru ca nu sunt de acord ca vinovat sa fie Acarul Paun -, ajungand pana la conducerea de atunci a regiei de apa, daca este cazul, si pana la cei care au avut-o direct in coordonare si subordine.

As vrea sa clarificam foarte clar daca instanta de judecata a spus ca este incasata o suma mai mare decat cea cuvenita ca urmare a faptului ca domnul respectiv nu a comunicat niste suprafete de teren si compania, in lipsa acestor comunicari, le-a trecut din proprie initiativa, daca, in aceasta situatie, instanta de judecata a constatat ca apa de ploaie se incaseaza in mod legal sau daca doar suma aferenta platii apei de ploaie a fost incasata suplimentar fata de realitate, de ce, cine sunt persoanele vinovate si as vrea sa chemati in garantie aici ANRSC-ul,  pentru ca este institutia care a avizat acest contract si care a aprobat indicatorii in baza carora va desfasurati activitatea”.

Precizam ca instanta a constatat, printre altele, ca in contractul pe care CUP Dunarea pe care il prezinta clientilor, spre a fi semnat, exista o clauza abuziva, respectiv cea care limiteaza la 10 zile perioada in care clientii companiei au dreptul sa conteste o factura, in contextul in care clientii pot face aceasta contestatie in baza unui document de la Administratia Nationala de Meteorologie, care poate fi emis in termen de 30 de zile. Dragomir cere CUP Dunarea sa cheme in garantie Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC), pentru ca acesta  a avizat contractul care contine clauza amintita.