După ce s-a aflat că Spitalului Județean Brăila a refuzat o donație de paturi moderne, managerul Crintea declară că donatorul a sunat pe telefonul fostului manager, iar ea n-a știut nimic. Maticiuc: „V-am sunat și v-am scris și pe numărul dvs, pe care mai vorbisem”
Scuze penibile pentru bătaia de joc cu care a fost tratat Codin Maticiuc, când a sunat la Spitalul Clinic Județean de Urgență Brăila, pentru a se oferi să doneze zeci de paturi moderne: managerul spitalului, Didi Crintea, arată cu degetul către o persoană de la secretariat, care „a avut o atitudine nepotrivită”.
Maticiuc, care este implicat de ani de zile în acțiuni de susținere a spitaelor publice din România, a vorbit astăzi pe o rețea de socializare despre faptul că Fundația Metropolis, prin care se ocupă de astfel de proiecte, a achiziționat câteva sute de paturi moderne, electrice și pentru că a primit zeci de mesaje prin care era rugat să trimită o parte din ele la Spitalul Clinic Județean de Urgență Brăila, a sunat la aceste spital, pentru a întreba conducerea de câte paturi are nevoie. Lui Maticiuc i s-a răspuns că spitalul nu are nevoie de paturi și că dacă vrea să facă donații, să transmită o adresă în scris în care să precizeze la ce gen de donație se referă.
Uimit de această atitudine, omul de afaceri, care a mai ajutat în trecut Spitalul Județean, le-a transmis astăzi public brăilenilor că el a vrut să ajute din nou, dar a fost refuzat.
Mai multe detalii aici: Codin Maticiuc, după ce a contactat Spitalul Județean Brăila, pentru a oferi paturi sub formă de donație: „Ni s-a spus «Nu avem nevoie!». Brăileni, la voi nu e nevoie de paturi!”
Ulterior, managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila, Didi Crintea, a făcut un comentariu la postarea amintită, în care susține că Maticiuc avea un număr de telefon pe care-l folosea vechea conducere, dar pe care ea nu-l folosește și că atunci când acesta a sunat la secretariat, mesajele omului de afaceri n-au ajuns la ea:
„Codin Maticiuc, Către Fundația Metropolis,
Stimați reprezentanți,
Vă mulțumesc pentru implicarea dumneavoastră constantă în sprijinirea sistemului medical din România și, implicit, pentru intenția de a dona paturi electrice Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila.
Doresc să clarificăm o neînțelegere regretabilă care s-a produs recent și care, din păcate, a dus la o comunicare eronată și la o impresie greșită privind deschiderea instituției noastre către sprijin extern.
În data de 3 mai 2023, spitalul era condus de un alt manager, care utiliza un anumit număr de telefon în relația cu partenerii externi. Începând cu luna noiembrie 2023, conducerea spitalului a fost preluată de subsemnata, Didi Crintea. Precizez că, de la acel moment, nu am utilizat numărul de telefon anterior menționat, toată activitatea managerială fiind desfășurată prin intermediul unui număr de telefon personal, care nu a fost disponibil public.
Înțeleg că, în data de 2 aprilie 2024, ați încercat să luați legătura cu spitalul prin acel număr, precum și prin intermediul centralei. Din păcate, mesajele dumneavoastră nu au ajuns la conducerea spitalului, iar în cadrul convorbirii telefonice cu secretariatul, înțelegem că ați fost întâmpinați cu o atitudine nepotrivită și cu o solicitare nejustificată de a trimite o cerere scrisă pentru o intenție de donație.
În numele instituției, îmi cer scuze sincere pentru această abordare inadecvată. Vă asigur că persoana responsabilă de această situație va fi sancționată corespunzător. Mai ales într-un context atât de sensibil și important, precum o donație de echipamente medicale, profesionalismul și deschiderea trebuie să fie absolute.
Vă rog să aveți convingerea că, dacă aș fi fost informată despre intenția Fundației Metropolis de a dona paturi electrice, aș fi fost nu doar deschisă, ci și profund recunoscătoare pentru o astfel de inițiativă. Spitalul Clinic Județean de Urgență Brăila are mare nevoie de paturi, iar în acest moment, necesarul minim este de cel puțin 50 de bucăți.
Regret sincer că această lipsă de comunicare a dus la concluzia greșită, exprimată public, conform căreia spitalul din Brăila „nu ar avea nevoie” de astfel de echipamente. Situația este exact opusă – avem nevoie, suntem deschiși și extrem de recunoscători pentru orice sprijin.
Vă mulțumim încă o dată pentru intenție și vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate pentru o colaborare reală, eficientă și în beneficiul pacienților noștri”.
Maticiuc o contrazice pe Crintea într-un alt comentariu: „V-am sunat și v-am scris și pe numărul dumneavoastră de telefon personal. Am print screen cu tot. Număr pe care mai vorbisem. Seen peste seen. Apoi am sunat la asistenta dumneavoastră care ne-a luat la mișto. Am totul. Revin cu dovezi”.