Eroare a premierului Ciucă, aflat azi în vizită pe șantierul podului peste Dunăre: acesta a vorbit de întârziere de un an în finalizarea proiectului, când, de fapt, lucrările sunt în avans

Premierul României, Nicolae Ciucă, a făcut astăzi o gafă într-o declarație dată pe șantierul podului peste Dunăre de la Brăila, afirmând că investiția trebuia să fie finalizată în decembrie 2021, dar din cauza unor întârzieri, va fi finalizată în decembrie 2022. De fapt, termenul de finalizare al proiectului este 2023, însă constructorul s-a angajat că va termina în decembrie 2022.

Cel mai probabil, Ciucă a înțeles greșit informațiile oferite de reprezentanții constructorului, care au vorbit despre o serie de întârzieri în ceea ce privește realizarea drumurilor de legătură, acestea fiind legate de o serie de probleme în relocarea utilităților.

„Am discutat toate elementele de detaliu și data de finalizare a lucrării. Este evident că deși ne aflăm în întârziere – proiectul trebuia predat anul trecut în decembrie -, avem garanții în acest moment de la constructor și beneficiar că se vor întreprinde toate demersurile și se vor executa lucrările astfel încât în luna decembrie anul acesta podul să poată fi dat în circulație. Este un proiect cu care ne mândrim”.

Întrebat despre termenul de finalizare a lucrărilor la pod, inginerul Viorel Eșanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor la podul peste Dunăre din partea constructorului Astaldi, a precizat: „Până la sfârșitul anului, așa cum s-a declarat, noi intenționăm să terminăm tot ce înseamnă partea de pod, ulterior finalizându-se și partea de drumuri, cei 23 de km. Termenul contractual ar fi 2023, dar pe pod e posibil să circulăm chiar mai devreme”.

Întrebat cu privire la întârzierea despre care vorbea premierul Ciucă, Eșeanu a precizat: „Întârzierea este o chestiune care nu ne privește pe noi în mod direct, a fost o chestiune legată de relocarea de utilități, sunt mai mulți factori. Termenul pentru proiect era 2023”.

Eșanu a mai spus că întârzierea în ceea ce privește relocarea utilităților „este în curs de recuperare” și la ora actuală este de 2-3 săptămâni.

La rândul său, Dragoș Burlan, director tehnic al proiectului, a declarat: „Decembrie 2022 – deschiderea traficului pe prima parte, care înseamnă podul suspendat. Am spus că încercăm să finalizăm până pe 1 decembrie, dar depindem de condițiile climatice. Vom încerca, vedem dacă vremea ne va permite.

Astăzi suntem cu lucrările în avans cu șase luni. Teoretic, de la începerea lucrărilor la drumuri și până la finalizare, în program sunt 34 de luni, dar noi vom termina drumurile mai devreme cu circa 12 luni”.

Amintim că licitația pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre – care este cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani -, a fost adjudecată în ianuarie 2018, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023. Valoarea proiectului este de circa 363 de milioane de euro, finanțarea fiind asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar suma respectivă acoperă atât construirea podului propriu-zis, cât și realizarea unei rețele de drumuri care însumează 23 kilometri, ce vor face legătura cu podul.